پارس ناز پورتال

نحوه نگهداری از پوشاک

مجموعه : مدل لباس جدید
نحوه نگهداری از پوشاک

الا که انتخابتان را کردید و پوشاک مناسب را تهیه کردید، بد نیست چیزهایی هم در مورد نحوه نگهداری از آنها بدانید.

به‌هرحال نگهداری و حفظ هر چیز از به‌دست‌آوردن آن مهم‌تر و البته گاهی اوقات سخت‌تر است.
برای شست‌وشوی لباس‌هایتان به هشدارها و نشانه‌هایی که معمولاً در آستر یا پشت یقه لباستان ثبت شده دقت کنید. لباس‌ها بسته به جنس و نوع بافت و دوختشان به دو دسته قابل شست‌وشو و غیرقابل شست‌وشو با ماشین لباسشویی تقسیم می‌شوند. معمولاً لباس‌های بسیار لطیف (ابریشمی) و آنهایی که با دست بافته شده‌اند را نمی‌شود با ماشین لباسشویی شست، بنابراین باید آنها را با دست و با پودر یا مایع مخصوص شست‌وشو با دست (که معمولاً کف بیشتری برای تمیزی دارند) شست اما لباس‌هایی را که می‌توان با ماشین لباسشویی شست، خود حکایتی مفصل و نکاتی باریک‌تر از مو دارند، که گاهی بی‌توجهی به تنها یک نکته از آنها می‌تواند باعث از بین رفتن لباسی گرانقیمت و زیبا شود.

یکی از اولین نکات مهم شناخت ماشین لباسشویی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید، دومین نکته شناخت لباس‌هایی است که می‌خواهید آنها را بشویید. هیچ‌وقت لباس‌های رنگی و تیره را با لباس‌های سفید با هم در لباسشویی نریزید؛ حتی اگر از ثبات رنگ لباس‌های رنگی و تیره مطمئن باشید، چون آنها باعث کدر و مات‌شدن لباس‌های سفید می‌شوند. پیش از آنکه شست‌وشوی لباسی را به ماشین لباسشویی بسپارید حتماً از ثبات رنگ آن مطمئن باشید، خصوصاً وقتی لباس‌های درون ماشین رنگ‌های متفاوتی داشته باشند.

بعضی لباس‌ها را کافیست یک بار با آب سرد بشویید یا ساعتی در آب و سرکه بگذارید تا رنگشان ثابت شود. بعضی لباس‌ها (مثل لباس‌های رنگ شده) همیشه رنگ می‌دهند و همیشه باید با دست و آب سرد شسته شوند. سعی کنید لباس‌ها را پس از شست‌وشو بلافاصله از ماشین بیرون آورده و روی بند پهن کنید تا بوی نم نگیرند.