پارس ناز پورتال

معرفی گران ترین خودروهای جهان..تصاویر

معرفی گران ترین خودروهای جهان..تصاویر
معرفی گران ترین خودروهای جهان..تصاویر

گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان کدام خودرو است؟ بوگاتی رویال کلنر کوپه مدل ۱۹۳۱ در سال ۱۹۸۷ به مبلغ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رفت. البته این خودرو و بسیاری دیگر در فهرست گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان قرار ندارند چرا که اصولا آنها امروزه در بازار وجود ندارند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسنا، تصور این‌که کسی به جای سرمایه‌گذاری در یک تجارت سودآور برای خرید یک خودرو ۸ میلیون دلار بپردازد دشوار است. البته اگر شما هم پول و شانس کافی داشتید احتمالا بدتان نمی‌آمد که مجموعه‌ای از یک سری سوپرکارهای گران‌قیمت را جمع‌آوری کنید.

در زیر فهرست گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان با مدل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ آمده است:

۱ – بوگاتی ویرون سوپر اسپورت با قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار همچنان گران‌قیمت‌ترین خودروی خیابانی جهان به شمار می‌رود. قیمت پایه این خودرو در بازار یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده که با اضافه شدن برخی امکانات قیمت آن به دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هم می‌رسد. این خودرو همچنان سریع‌ترین خودروی جهان هم به شمار می‌رود؛ به طوری که سرعت آن در عرض ۲.۵ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

۲ – پاگانی زوندا سلینکوئه روداستار با قیمتی معادل یک میلیون و ۸۵۰ هزار دلار. این خودرو یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان است. سرعت آن در عرض ۳.۴ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت است.

۳ – لامبورگینی رونتون با قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار. یکی از گران‌قیمت‌ترین و در عین حال قدرتمندترین خودروهای جهان است. تنها ۳.۳ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودروی لامبورگینی نیز به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تنها ۲۰ دستگاه از این خودرو ساخته شده است.

*۳ – کوئینگ‌زگ آگرا با قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار. این خودرو در عرض ۲.۸ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۳۷۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته سرعت این خودرو می‌تواند به ۴۳۵ مایل بر ساعت هم برسد. اما به طور خودکار سرعتش مجددا به ۳۷۸ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.

۴ – مک‌لارن F1 با قیمت ۹۷۰ هزار دلار. در سال ۱۹۹۴ این خودرو سریع‌ترین و گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان لقب گرفت. اگرچه این خودرو ۱۵ سال پیش تولید شد، اما دارای حداکثر سرعت غیرقابل باور ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت بود. سرعت این خودرو تنها ۳.۲ ثانیه زمان می‌خواهد که به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۵ – فراری انزو با قیمت ۶۷۰ هزار دلار. انزو دارای حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت است و سرعتش در عرض ۳.۴ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تنها ۴۰۰ دستگاه از این خودرو تاکنون تولید شده است. این خودرو همچنین در حراجی‌ها به قیمت یک میلیون دلار هم فروخته شده است.

۶ – پاگانی زوندا C12 F با قیمت ۶۶۷ هزار و ۳۲۱ دلار. این خودرو توسط یک شرکت مستقل کوچک در ایتالیا ساخته شده است. پاگانی زوندا C12 F پنجمین خودروی سریع جهان است. حداکثر سرعت این خودرو به ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ضمن این‌که ۳.۵ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۷ – SSC اولتیمیت آئرو با قیمت ۶۵۴ هزار و ۴۰۰ دلار. این خودرو هفتمین خودروی گران‌قیمت جهان بوده و در عین دومین خودروی سریع خیابانی هم به شمار می‌رود. حداکثر سرعت این خودرو ۴۱۴ کیلومتر بر ساعت است. سرعت این خودرو تنها ۲.۷ ثانیه زمان می‌خواهد که به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو نصف قیمت بوگاتی ویرون را دارد اما توانایی رقابت با آن‌را به خوبی دارد. تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو تاکنون به تولید رسیده است.

۸ – آسکاری A10 با قیمت ۶۵۰ هزار دلار. حداکثر سرعت این خودرو به ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ضمن این‌که طی ۲.۸ ثانیه سرعت این خودرو به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود. قرار است ۵۰ دستگاه از این خودرو در کارخانه شرکت انگلیسی سازنده این خودرو به تولید برسد.

۹ – سالین S7 تویین توربو با قیمت ۵۵۵ هزار دلار. این خودرو سومین خودروی سریع جهان بوده و نخستین سوپرکار ساخت آمریکایی‌ها نیز به شمار می‌رود. حداکثر سرعت این خودرو ۳۹۹ کیلومتر بر ساعت است. سرعت این خودرو در عرض ۳.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۱۰ – کوئینگ‌زگ CCX با قیمت ۵۴۵ هزار و ۵۶۸ دلار. این خودرو به شدت در حال رقابت برای کسب عنوان سریع‌ترین خودروی جهان است. این خودرو در حال حاضر چهارمین خودروی سریع دنیا به شمار می‌رود. حداکثر سرعت آن ۳۹۴ کیلومتر بر ساعت است. کوئینگ‌زگ اعلام کرده که قصد دارد این خودرو را به سریع‌ترین خودروی جهان تبدیل کند.

معرفی گران ترین خودروهای جهان..تصاویر

بوگاتی ویرون


SSC اولتیمیت آئرو

معرفی گران ترین خودروهای جهان..تصاویر

لامبورگینی رونتون