پارس ناز پورتال

دومین برج بلند در گرگان افتتاح شد (عکس)

دومین برج بلند در گرگان افتتاح شد (عکس)

عملیات ساخت این برج از سال ۱۳۸۵ در میدان بسیج شهرستان گرگان مرکز استان گلستان آغاز و در سال ۱۳۹۱ با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد و شامگاه دوشنبه سوم تیر ماه ۱۳۹۲ پس از گذشت حدود یک سال از افتتاح این برج، همزمان با ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) همراه با نور افشانی و جشن به مناسبت این شب فرخنده به بهره‎برداری رسید.

دومین برج بلند در گرگان افتتاح شد (عکس)

تحریم دلیل اصلی فاصله زمانی افتتاح تا بهره‎برداری

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در گفت‎و‎گو با خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اینکه برخی از وسایل مورد نیاز برای بهره‎برداری این مجموعه و بخصوص وسایل آشپزخانه آن باید از خارج از کشور وارد می‎شد و با توجه به تحریم‎های موجود عملیات این مجموعه تا به امروز به طول انجامید.
علی‎اکبر حسین‎خانی افزود: با توجه به عزیز بودن این شب بزرگ و آماده بودن مجموعه برای بهره‎برداری تصمیم گرفته شد تا این اتفاق در این شب به همراه مراسم نورافشانی و جشن فرخنده میلاد امام زمان(عج) انجام شود.

 
دومین برج بلند در گرگان افتتاح شد (عکس)

میدان بسیج، محیط اطراف المان گرگان با میدان آزادی تهران برابری می‎کند

ابراهیم کردجان‎بکلو مدیرعامل شرکت پیوندگران امید که وظیفه ساخت و بهره‎برداری این مجموعه را بر عهده داشته گفت: این برج از مدخل تا نوک آنتن ۵۷ متر ارتفاع دارد که بلندترین برج شهری در ایران محسوب می‎شود که دارای رستوران گردان، بالکن و تراس در چهار طرف برج که نمای زیبای شهر را به نمایش می‎گذارد در قسمت بالایی و در قسمت پایین نیز دارای مجموعه تجاری با ۱۸ واحد تجاری است.

وی ادامه داد: طراحی این سازه و تمام فعالیت‎های مهندسی این مجموعه به صورت کاملا بومی انجام شده و سعی شده به صورت کامل مهندسان داخل استان در این راه فعالیت کنند اما در جاهایی نیز از توان مهندسان کشور استفاده کرده‎ایم.

جان‎بکلو خاطرنشان کرد: این مجموعه علاوه بر برج دارای یک محوطه به مساحت ۹ هزار متر مربع است که تقریبا با میدان آزادی تهران برابری می‎کند با این تفاوت که برج آزادی تنها به صورت یک نماد است، اما المان شهر گرگان کاربرد تفریحی، تجاری و مخابراتی را نیز دارد.

دومین برج بلند در گرگان افتتاح شد (عکس)

وی اظهار امیدواری کرد: قصد داریم در این مجموعه بتوانیم یک فضای خانوادگی را در تمام سطوح مختلف اقشار و اقوام جامعه با توجه به مسافر خیز بودن استان و شهر و مهمان‎نوازی منحصر به فرد مردم گرگان فراهم کنیم و بتوانیم میزبان خوبی برای مسافران و هموطنان ایران اسلامی باشیم.

میدان بسیج گرگان در ورودی غربی شهر قرار دارد و سالانه محل توقف و استراحتگاه میلیون‎ها مسافران و مهمانان حضرت رضا(ع) است.

منبع : فارس