پارس ناز پورتال

پیام های عید غدیر

مجموعه : مذهبی
پیام های عید غدیر
 

غدیر، پیام رهایى اسـت؛ پیام گسیختن زنجیرهاى بسته بر پاى بشر، پیام تداوم پیامبرى اسـت با همه ی آرمان‏هاى بلندش.

غدیر، ادامه بعثت اسـت براى شکستن بت‏هاى فکر و دل، براى عبور از خودپرستى بـه خداپرستى، براى بیرون آمدن از اسارت خویش و رسیدن بـه آزادگى حقیقى کـه در سایه عبودیت حاصل مى‏شود.

غدیر، کمال نبوت اسـت و دنباله خطى کـه پیامبر ترسیم کرده؛ تا هر چـه رنگ و بوى تعصب را بشوید و هرچه دیوار تبعیض را بکوبد.

غدیر، اتمام نعمت اسـت و دست‏خدا بر سر اهالى زمین تا با عدالت علوى، باقی مانده رسوم جاهلیت را بشکند، هرزه‏هاى شرک و نفاق را برچیند و خون طاغوت‏هاى جدید را بریزد.

غدیر، پایان رسالت اسـت و على علیه‏السلام مولا مى‏شود تا پرچم پیامبر را پس از او بـه دست بگیرد و لباس رزم بپوشد براى آزادى بندگان خدا.

پاى غدیر، سرنوشت معنویت شیعه رقم مى‏خورد و پیام آسمانى توحید، بـه کسانى کـه خدا را نه با زبان، کـه با مشاهده جان دریافته‏اند، مى‏رسد.

در گرماى بیابان، بر ریگ‏هاى تفتیده، بشر رابه کسانى سپرده‏اند کـه جامع صفات نیکویند؛ در تنهایى، مرد پرستش ودر میدان، مرد رشادت، در علم بى‏نظیر ودر عمل بى‏بدیل.

در آخرین حج پیامبر، در نقطه جدایى کاروان‏ها، اسوه حکومت، معرفى مى‏شود تا زمام‏داران آینده، مشقِ خویش را بدانند و راه خویش را بیابند.

غدیر، نه تنها در حجه‏الوداع پیامبر، کـه بارها رخ داده بود؛ در دعوت «عشیره الاقربین»، در «لیله المبیت»، در غزوه خندق

پاى برکه‏هاى غدیر، وصیت پیامبر نوشته مى‏شود:«کتاب خدا و اهل بیتم رابه یادگار گذاشته‏ام تا در کوره‏راه‏هاى زندگى، گمراه نشوید. درس مساوات و برادرى را میان شـما بـه یادگار گذاشته‏ام. شـما باهم برادرید؛ خدایتان یکى و پدرتان یکى اسـت؛ همه ی شـما از آدمید و آدم از خاک اسـت. عرب و عجم بر یک دیگر برترى ندارند؛ بهترین شـما باتقواترین شماست».

«رسوم جاهلیت، باطل اسـت دیگر. شیطان از این آب و خاک ناامید شده اسـت.» در عطش‏زارِ دوردست، در آتشْ باران، وصیت پیامبر نوشته مى‏شود؛ اما کجایند کسانى کـه گردن نهند بـه پذیرش آن!

غدیر، بارها اتفاق افتاده بود

غدیر، در امتداد مدینه اسـت.

غدیر، نه تنها در حجه‏الوداع پیامبر، کـه بارها رخ داده بود؛ در دعوت «عشیره الاقربین»، در «لیله المبیت»، در غزوه خندق.

غدیر، نه تنها در حجه‏الوداع پیامبر، کـه بارها شنیده شده بود؛ در «حدیث منزلت»، در حدیث «شهر علم»، در آیه‏هاى ولایت.

غدیر، روزِ بعد از روز بعثت نیست؛ غدیر روز اسلام اسـت؛ از صبح تا شب؛ تمام دقیقه‏هایش، منطبق‏اند بر دقیقه‏هاى روز بعثت.