پارس ناز پورتال

تفاوت اس ام اس دادن زن ها و مردها

تفاوت اس ام اس دادن زن ها و مردها

پروفسور سیمیون ییتس «Simeon Yates» رییس انستیتوی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه شفیلد هالام در انگلیس «heffield Hallam University» است و خلاصه ای از تحقیقش درباره استفاده از پیامک را در زیر می‌خوانید:

۱- مردها از کلمات و پیام‌های کوتاهتر استفاده می‌کنند.

۲- مردها موقع تماس با مردها، پیغام‌های کوتاهتر ولی در تماس با زنها پیام‌های طولانی‌تری می‌فرستند.

۳- پیغام‌های خانم‌ها هنگام تماس با خانم‌ها، طولانی‌تر از پیام‌هایشان به آقایان است.

۴- پیغام‌های خانم‌ها به خانم‌ها، اکثرا دارای یک شروع و یک پایان و مقدار زیادی سوژه و توضیحات بین آغاز و پایان و یک به اصطلاح گپ شیرین است و سپس با ارسال بوسه و بهترین آرزوها تمام می‌شود. اما پیام‌های مردها به مردها معمولا بسیار کوتاه، بی احساس و فقط درباره یک موضوع یا سوژه خاص است.
۵- پیغام‌های خانم‌ها به خانم‌ها معمولا احساساتی، تشویق کننده، و حمایت کننده است. ولی پیام‌های آقایان به یکدیگر معمولا حالتی نیمه خشن و تحقیر آمیز (البته غیرعمد) و بسیار رک و جنبه شخصی دارد. اما مردها به هنگام ارسال پیام به زن‌ها تغییر شخصیت و تغییر لحن می‌دهند، ژست مودبانه گرفته و پیغامشان طولانی‌تر و پر محتواتر می‌شود.



۶- بسیاری از پیام‌هایی که جنبه متلک دارند را مردها به زن‌ها می‌فرستند (البته خانم‌ها هم این‌ها را برای سایر خانم‌ها می‌فرستند که بگویند ببین این یارو این دفعه چی برام فرستاده!). در حالیکه اکثر فحش‌ها و جوک‌های بد و رکیک را مردها برای مردها می‌فرستند.

۷- جالب این که بسیاری از مردم وقتی موبایلشون زنگ می‌زنه یا پیامک می‌گیرند، اگر در حضور یک خانم هستند زود بهش جواب می‌دهند ولی وقتی یک مرد در کنارشون است بعدا بهش جواب می‌دهند.

۸- بیشتر ارتباط مردها با مردها با موبایل و  پیامک است اما خانم‌ها ترجیح می‌دهند که بیشتر از نزدیک و رو در رو با همجنس‌هایشان صحبت کنند.

۹- خانم‌ها (بیشتر از آقایان) ترجیح می‌دهند که حرف‌ها یا پیام‌های مثبت و تشویق آمیز بکار ببرند.