پارس ناز پورتال

برای یک سفر داخلی تابستانه چقدر سرمایه لازم است

برای یک سفر داخلی تابستانه چقدر سرمایه لازم است

با تمام شدن سال تحصیلی برنامه سفر خانواده ها آغاز می شود. تنوع گزینه های مختلف از شهرها و هزینه های لازم برای هرکدام، موضوع مهمی است که باعث می شود تصمیم نهایی براساس آن گرفته شود. اما موضوع مهم تر تفاوت قیمت های اعلام شده از جانب تورهای مسافرتی است که باعث سردرگمی خانواده ها می شود.

 

 

برای یک سفر تابستانی چقدر هزینه نیاز داریم؟

کیش، مشهد و اصفهان سه شهر پرطرفدار برای خانواده های ایرانی است که معمولا سفرهای تابستانی خیلی از خانواده ها به یکی از آنها انجام می شود. برای پیشگیری از این سردرگمی و راهنمایی بیشتر برای برنامه ریزی ها هزینه لازم برای سفر از راه های زمینی و هوایی این سه نقطه را برایتان جویا شدیم و نرخ اقامت خانواده از طریق تورها و هتل ها را برایتان آورده ایم. می توانید با یک حساب و کتاب سرانگشتی مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید، دیگر ریش و قیچی دست شماست.

 

کیش

سفر به جزیره کیش همیشه جذاب بوده مخصوصا از وقتی که نوسانات قیمت ارز باعث شد تا سفرهای خارجی دیگر برایمان به صرفه نباشد. برای مسافرت به این جزیره راه های مختلفی وجود دارد. قبل از هر چیز انتخاب یک تور مناسب و محاسبه قیمت آنها است. قبل از هر چیز بهتر است گول پیامک های تبلیغاتی از تورهای مختلف را نخورید و دنبال یک آژانس مسافرتی مناسب بگردید.

 

اگر اهل سفر با تورهای مسافرتی نیستید بهتر است بدانید که به صرفه ترین راه برای آمدن به کیش و سیاحت در این جزیره انتخاب یکی از همین تورهاست که دلیلش را مفصل خدمت تان عرض می کنیم. قیمت بلیت یکسره کیش در پروازهای مختلف متفاوت است. این قیمت ها در هرکدام از آژانس ها با تفاوت سه، چهار هزار تومانی فروخته می شود و صندلی های تک باقی مانده در پرواز در ساعت های پایانی با رقم های بسیار ارزان تری به فروش می رسند. با وجود این بی ثباتی قیمت ها بهتر است خیلی خودتان را درگیر این ماجرا نکنید و یکراست از همین تورها اسفاده کنید.

 

بلیت یکسره به کیش برای بزرگسالان از 45 هزار تومان تا 103 هزار تومان عرضه می شود و همین بلیت برای افراد دو تا 12 سال 54 هزار تومان هزینه دارد. اگر کودک زیر دو سال هم داشته باشید مبلغ به 15 هزار تومان می رسد. بلیت های 45 هزار تومانی از همان بلیت هایی است که با تعداد محدود و تنها چند ساعت به پرواز نرخ شان پایین می آید.

 

اگر قصد سفر با خانواده را دارید نمی توانید روی آنها خیلی حساب باز کنید چون ممکن است برای تعداد کافی بلیتی با این نرخ موجود نباشد. سفر به این دوری آن هم در فصل تابستان اصلا عاقلانه نیست که از راه زمینی انجام شود. تورهای مسافرتی در روزهای اول هفته نرخ های ارزان تری دارند که مناسب ترین گزینه برای انتخاب هستند.

 

می توانید برگه مرخصی تان را طوری تنظیم کنید که یک سفر با هزینه مناسب تر در روزهای ابتدایی هفته داشته باشید. برای سفر چهارشب و سه روز به جزیره کیش و اقامت در هتل سه ستاره حدودا نفری 250 هزار تومان هزینه نیاز است و این مبلغ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 25 هزار تومان گران تر می شود.

 

برای رفتن به مشهد با هواپیما قیمت بلیت افراد بزرگسال از 66 تا 80 هزار تومان است و این بلیت اگر برای افراد دو تا 12 سال باشد 38 تا 43 هزار تومان قیمت دارد

 

مشهد مقدس

برای سفر به مشهد می توانید از هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کنید که هزینه هرکدام به ترتیب ارزان تر از دیگری است. هزینه به روز تمام این سفرها و جزییات نحوه تهیه آسان بلیت را برای تان در آورده ایم. برای رفتن به مشهد با هواپیما قیمت بلیت افراد بزرگسال از 66 تا 80 هزار تومان است و این بلیت اگر برای افراد دو تا 12 سال باشد 38 تا 43 هزار تومان قیمت دارد.

 

تهیه بلیت کودکان زیر دو سال برای سفر به مشهد هم 12 هزار تومان آب می خورد. نرخ بلیت اتوبوس برای مشهد در تعاونی های مختلف از 15 تا 25 هزار تومان است. بسته به تجهیزات اتوبوس و نوع تعاونی این نرخ گران تر می شود. بلیت های 25 هزار تومانی مخصوص اتوبوس هایی است که شرایط ویژه ای را برای مسافران در نظر گرفته اند.

 

این اتوبوس ها کاملا جدید است و با سیستم تهویه مناسب و پذیرایی از مسافران. اگر با دفاتر آژانس ها تماس بگیرید و زحمت تهیه بلیت را به کارکنان آن دفتر بسپارید هزینه تان حدود سه تا پنج هزار تومان گران تر می شود اما دیگر خیال تان راحت است که شما تنها تاریخ سفر را مشخص کرده و در آخر هزینه را پرداخت می کنید.

 

برای اقامت در مشهد نیز می توانید علاه بر آژانس های مسافرتی از همین تهران و منزل خودتان به فکر اقامت باشید. تلفن های زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید از طریق آنها سوئیت، هتل آپارتمان، یا هتل رزرو کنید.

 

برای اقامت از شبی 15 تا 100 هزار تومان هزینه نیاز است که این مبلغ به جیب مبارک بستگی دارد. هزینه بلیت قطار از تهران به مشهد از هشت هزار و 500 تومان برای واگن های اتوبوسی تا 33 هزار تومان برای واگن های لوکس متغیر است. اگر دوست داشته باشید که واگن مجهز به سیستم صوتی و تصویری باشد نیز می توانید گزینه 27 هزار تومانی را انتخاب کنید.

 

اصفهان

اصفهان هم یکی از شهرهایی است که همیشه توریست های داخلی و خارجی خود را دارد. از آن شهرهایی که معمولا مردم تا چند روز تعطیلی گیرشان می آید یا تصمیم به سفر می گیرند این شهر هم یکی از گزینه های انتخابی است. فاصله تهران تا اصفهان آن قدر زیاد نیست که تحمل مسافرت در اتوبوس برای تان مشکل باشد. مخصوصا اگر برای این سفر اتوبوس های لوکس را انتخاب کنید و با هزینه مناسب از امکانات ویژه ای نسبت به اتوبوس های قدیمی برخوردار شوید.

 

قیمت بلیت اتوبوس های لوکس برای هر نفر حدود 12 هزار تومان هزینه دارد اما این مبلغ برای اتوبوس های معمولی از هشت هزار تومان است. برای اقامت هم می توانید از همین محل سکونت تان با هتل ها یا آژانس های مسافرتی تماس بگیرید و شرایط را باتوجه به هزینه و امکانات انتخاب کنید.

 

قطار گزینه دوم برای سفر به اصفهان است. تهیه یک بلیت قطار از تهران به اصفهان از 7 هزار تومان تا 14 هزار تومان است. دست کم دو روز قبل از تا ریخ سفر آن هم در شرایط عادی و کم مسافر باید برای تهیه بلیت قطار اقدام کنید.

 

اگر درآمدتان به حدی است که می توانید این سفر را با هواپیما بروید و زمان کمتری را در مسیر بگذارید که باید به دفاتر فروش بلیت هواپیما بروید. خرید یک بلیت یکسره به اصفهان برای افراد بزرگسال حدود 58 هزار تومان هزینه دارد. این بلیت برای افراد دو تا 12 سال 32 هزار تومان قیمت دارد و برای کودکان زیر دو سال نیز 10 هزار تومان است. تصمیم نهایی با شما و کیف پولتان است.