پارس ناز پورتال

آرایشگران مرد برای عروس خانم ها!!

آرایشگران مرد برای عروس خانم ها!!
آرایشگران مرد برای عروس خانم ها!!
 

رویای عروس و داماد شدن آنقدر متوهمانه است که سرانجام قصه برگزاری جشن عروسی را تبدیل می‌کند به داستان هزار و یک شبی که قرار است خاری باشد در چشم دشمنان و حسودان!

وقتی کارت عروسی به دست میهمانان می رسد همه منتظرند تا روز عروسی شود و ببنید عروس خانم و آقا داماد برای شروع مراسم عروسی شان چه کرده اند و چه سفارش داده اند و چه به میهمانان شام می دهند اما برای خود این جوانان که حال قرار است زندگی مشترکشان را با کلی دعای خیر شروع کنند گاه این رویای عروس و داماد شدن آنقدر متوهمانه است که سرانجام قصه برگزاری جشن عروسی را تبدیل می کند به داستان هزار و یک شبی که در یک شب خوانده می شود و البته قرار است خاری باشد در چشم دشمنان(!) و حسودان(!) و سند افتخاری برای عروس و داماد و خانواده های آن ها تا سال ها با این سند (!) که گاه تبعات سنگینی را بابتش می دهند جلوی دوست و آشنا در بیایند و … چمشان نزنید.

حلقه های ۳۰ میلیون تومانی و دیگر هیچ!
معمولااولین قدم در مسیر پرپیچ و خم مراسم ازدواج با خرید حلقه شروع می شود؛ حلقه ای که گاه بجای اینکه نماد پیوند قلب دو جوان باشد تبدیل به نمادی برای به رخ کشیدن جیب پرپول و یا گاهی جیب خالی اما پرپول شده به ضرب و زور «قرض و وام و …» طرفین یک پیوند باشد. بیشتر جوان های تهرانی برای خرید حلقه های ازدواج به بازار بزرگ پایتخت مراجعه می کنند جایی که حق انتخابشان بالامی رود و می توانند با خیالی آسوده به انتخاب حلقه بپردازند.
طلا خریدن هم دقت زیادی می‌خواهد قیمت این فلز آنقدر بالا است که باید برای خرید هر گرم و سوت آن دقت کرد. بازار البته پر از حلقه‌های مارک‌دار، طلاهای هندی و طلاهای ایتالیایی که اجرت آنها با دیگران فرق می‌کند.
قیمت طلا جهانی است و روزانه مشخص می‌شود و هنگام خرید باید دقت کرد که تعویض یک قطعه طلا منجر به کسر شدن اجرت آن می‌شود؛ یعنی حتی اگر چند دقیقه بعد از خرید هم طلا را به مغازه برگردانید و بخواهید آن را با دیگری تعویض کنید مبلغ قابل توجهی از طلای شما کسر می‌شود.
ساده ترین و سبک ترین حلقه ازدواج حدود ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد که معمولااز سوی خانواده های طبقات پایین جامعه خریداری می شود اما به اعتقاد بسیاری این قیمت بیشتر یک قیمت پایه محسوب می شود و در صورتی که زوجین تمایل به خرید حلقه های گران تر داشته باشند- گاهی اوقات تمایل یک طرف هم کافی است(!)- تا سقف ۳۰ میلیون تومان و بیشتر از آن را هم سفارش می دهند. نکته جالب این که بسیاری از جوانان حتی طبقات متوسط جامعه با وجود این قیمت های نجومی استقبال توصیف ناپذیری از این حلقه های سلطنتی می کنند.

یکدست کت و شلوار دامادی ۴میلیون تومان
شیرین ترین و لذت بخش ترین بخش هزینه های قبل از مراسم، انتخاب لباس عروس و کت شلوار دامادی است لباسهایی که خیلی ها آرزوی به تن کردن آن را دارند و بعضی این آرزویشان را با میلیون ها تومان اسکناس محقق می کنند.
از چهارراه ولی عصر وقتی وارد خیابان جمهوری بشوید ، راسته مغازه‌ها متعلق به لباس‌های مجلسی عروسی و نامزدی است. کافی است کمی قیمت‌ها را بالا و پایین کنید تا یک آمار دستتان بیاید.
قیمت لباس‌های نامزدی که اکثرا با پارچه ساتن، تور و سنگ‌های تزئینی کار شده‌اند، بالای ۱۵۰ هزار تومان است و از قیمت لباس که بگذری، تور سر عروس که ساده‌ترین آن فقط یک تور ساده است و دور آن دوخته شده، زیر ۳۰ هزار تومان گیر نمی‌آید. بعضی فروشگاه‌ها ژورنال لباس‌ها را در ابتدا نشان می‌دهند تا مدل‌ها را ببینی و سفارش بدهی. لباس‌ عروس‌های مدل ۲۰۱۰ و با کمی چین و تور اضافه با ادامه لباس که روی زمین بکشد؛ قیمت لباس را ناگهان از مرز یک میلیون تومان می‌گذراند!
در حال حاضر قیمت لباس عروس در مناطق مختلف تهران با تفاوت های چشمگیر و تعجب برانگیزی مواجه است. مثلاقیمت خرید لباس عروس در مناطق جنوبی و مرکزی تهران مبلغی بین ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد می شود در حالی که قیمت همین لباس عروس در مناطق غرب، شرق و در نهایت شمال تهران از ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان و بیشتر متغیر است.
و اما کت و شلوار آقا دامادها در مناطق مرکزی و جنوبی شهر در ساده ترین طرح و ارزان ترین پارچه حدود ۷۰هزار تومان درمی آید و در مناطق شمال شهر گاه ۲۰برابر و بیشتر. نکته قابل تامل در خصوص قیمت لباس داماد در مناطق بالای شهر این است که در اکثر مناطق بالای شهر

کت و شلوار دامادی کمتر از دستی ۲۰۰هزارتومان وجود ندارد و افرادی که در مناطق بالای شهر لباس داماد می خرند گاه تا ۴میلیون تومان و بیشتر هم برای خرید یک دست کت و شلوار هزینه می کنند! (نوش جان فروشنده!)

آرایشگران مرد با اختصاص وقت ویژه برای عروس خانم ها
پس از طی این مراحل و خریدهای تکمیلی نوبت به آرایشگاه عروس خانم می رسد. آرایشگاه ها هم بسته به میزان شهرت، مبالغ متفاوت و البته قابل توجهی دریافت می کنند. این قیمت ها از ۲۰۰هزارتومان در آرایشگاه های معمولی و درجه دو سه شروع می شود و در آرایشگاه هایی که کمی اسم و رسم دارند و سند بالیدن به خودشان هم این است که دختر فلان مسئول و یا عروس بهمان نماینده مجلس برای عروسی اش اینجا را انتخاب کرده است مبالغی بالغ بر ۳میلیون تومان تنها برای شب عروسی دریافت می کنند. تازه حنابندان و پایتختی(!) جدا!
از آنسو آرایشگاه های مردانه ای در سطح تهران فعالیت می کنند که علاوه بر آرایش و همراهی داماد در مراسم عروسی، ایرادهای که در آرایش عروس به وجود آمده را نیز برطرف می کنند.
بنابر گفته یکی از این آرایشگران، انواع آرایش، گریم اعم از برداشتن ابرو، برنزه کردن، رنگ کردن پوست صورت و بدن و طراحی چهره به شکل بازیگران هالیوودی -که عکس‌شان را در آلبومی به مراجعه کنندگان نشان می دهد -خدماتی است که در این آرایشگاه ها انجام می شود.
یکی از مسوولان این آرایشگاه که در یکی از مناطق مرکزی تهران قرار دارد، مدعی است: «اگر مشکلاتی در آرایش عروس هم پیش بیاید به عنوان هدیه آن مشکلات را برطرف می کنیم؛ حتی موردی پیش آمده که تزییناتی را نیز بر بدن یک عروس نقاشی کردم تا نقصی که در لباس او وجود داشت، بر طرف شود

شما بگویید شب عروسی باران بیاید یا نه؟ هلی کوپتر می خواهید؟
رویای نزول باران الهی در به یادماندنی ترین شب زندگی بسیاری از جوانان را از همان کودکی به خوردن ته دیگ ترغیب کرده تا شاید بهترین شب زندگیشان با نزول این نعمت الهی پیوند بخورد. اما امروز آنهایی که پول بیشتری دارند، نیازی ندارند که سال های سال با ته دیگ خوردن رویاپردازی کنند.
به عنوان مثال اگر عروس و داماد بخواهند یک هواشناسی درست و حسابی انجام شود تا روز عروسی‌شان در آب و هوای بارانی، ابری، صاف همراه با نسیم وبرگزار شود، کلی فرق دارد با زمانی که تنها به یک مراسم عروسی بسنده می کنند… البته زوج های جوان طبقات مرفه پایتخت برایشان قیمت مهم نیست و هر چه بخواهند بدون پرسیدن قیمت سفارش می دهند.
حتما شنیده اید که می گویند عقد بعضی ها را در آسمان ها بسته اند. این جمله البته مال قدیم ها بود و الان دیگر مصداق ندارد. حالا انگار عقد خیلی ها در آسمان ها بسته می شود، به مدد هلی کوپتر های اجاره ای شرکت های خدمات هوایی.
"خدمات هوایی با کادری حرفه ای”انواع هلی کوپترهای "هیوز” ۱ نفره، "لاما” ۴ نفره و مدل های ۵ و ۳ نفره انجام فیلم برداری و عکاسی هوایی از عروس و دامادها، فیلم برداری برای ساختن کلیپ قبل از مراسم عروسی برای عروس و دامادها، این متن بخشی از آگهی یکی از این دست شرکت هاست. البته خدمات این گونه شرکت ها در همین حد متوقف نمی شود.
شما می توانید صحنه آشنایی تان را به سبک فیلم هندی های ۱ قرن پیش، لابه لای درختان یا لب ساحل جزیره کیش یا حتی شمال باز سازی کنید. البته به مدد هنر این دوستان خلاق! آن ها قول می دهند که صحنه های به یاد ماندنی برایتان به جای بگذارند.

لیموزین ضد گلوله و فورد پلاک موقت لطفا
اگر آدم ولخرجی نیستید و نمی‌خواهید برای یک شب مراسم عروسی، خانه خود را بفروشید که هیچ؛ ولی اگر چنین تصمیمی گرفتید کافی است سری به مراکز کرایه ماشین عروس بزنید و قیمتی از خودروها بگیرید. دوج کارتر ساعتی ۳۰ هزار تومان، پروشه کروک ساعتی ۴۰ هزار تومان، مدلی از نیسان پلاک موقت ۳۵ هزار تومان کرایه داده می شوند و یکی از مراکز کرایه ماشین عروس از فورد پلاک موقتی صحبت می کند که نمونه اش در تهران نیست و برای اجاره آن ساعتی ۶۵ هزار تومان باید هزینه کرد.

در مراکزی که ماشین عروس اجاره می دهند برای رمانتیک‌ها هم برنامه ای وجود دارد؛ البته کمی متفاوت با شرحی که در بالا رفت. تمام کارها را با ماشین خود انجام می دهند ولی هنگام ورود به محل برگزاری مراسم و گرفتن عکس، سوار بر کالسکه ای سفید با اسب سفید می شوند که برای ۲-۳ ساعت و طی مسافتی حداکثر ۲ الی ۳ کیلومتر حدودا ۴۰۰ هزار تومان باید پرداخت.

ببخشید این ژیگوی بره دقیقا یعنی چه؟!
همه مقدمه چینی ها و خریدهای عروسی یک طرف خود مراسم عروسی یک طرف. شاید در حال حاضر کمتر عروس و دامادی باشند که رضایت بدهند عروسیشان در منزل برگزار شود مگر اینکه خانه آنقدر بزرگ و مجلل باشد که بتواند پاسخگوی تمام میهمانان باشد. در حال حاضر تالارهای پذیرایی معمولامبلغی را بسته به اینکه در کدام محله قرار دارند به عنوان ورودی دریافت می کنند که در پایتخت از ۲۰۰هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است. این مبالغ در روزهای آخر هفته و ایام تعطیل کمی بیشتر است. پس از آن هم برای هر نفر باید هزینه جداگانه پرداخت که این میزان هم از نفری ۳هزارتومان در مناطق مرکزی شهر شروع شده و در تالارهای بالای شهر گاهی به نفری ۹۰هزارتومان هم می رسد. البته در صورت تمایل به برگزاری مراسم در باغ با توجه به مساحت باغ و دنجی(!) آن هزینه ورودی از سه میلیون تا ۸میلیون تومان متغیر است.
سفارش میز غذای چند طبقه که در آن انواع غذای رژیمی و غیررژیمی گوشتی و سبزیجات دریایی، باقالی پلو، ژیگوبره، لازانیا، زرشک پلو، رولت فرانسوی، جوجه کباب و هزار مدل غذایی که می توان به یقین گفت نصف بیشتر میهمانان حتی نمی توانند اسم این غذاها را هم تلفظ کنند از جمله هزینه های متغیر این تالارها است البته اگر دلتان می خواهد که میهمانان حتما کباب بره بخورند باید از منوهای بالای ۵۰هزارتومان استفاده کنید. معلوم نیست یک نفر چقدر می تواند گرسنه باشد که فرصت کند در زمان نیم ساعت با آن حواشی ظاهری (بدون شرح!) از این غذاهایی که گاه نفری ۹۰هزارتومان برای آن هزینه شده است، بخورد!

ماندگار شوید آنهم با ۷ میلیون
پرداخت یک میلیون تومان برای ماشین عروس، دسته گل ۳۰۰هزارتومانی، گروه موسیقی ۴میلیونی و ریختن ۲۰هزار شاخه گل رز (به خاطر سن عروس و هوس مسخره و توصیه دخترخاله ترشیده اش!) زیر پای عروس و داماد در هنگام ورود به باغ و هزار مورد دیگر از جمله تدارکاتی است که مثلابرای بهتر برگزار شدن مراسم ازدواج از آنها بهره گرفته می شود.
اما ماندگارترین هزینه برای مراسم، بخش عکس و فیلمبرداری آن است. تمام هزینه هایی که به آنها اشاره شد، هزینه هایی هستند که پس از پایان جشن نشانی ندارند اما تنها عکس و فیلم از مراسم است که تا پایان عمر، طعم شیرین مراسم عروسی را در خاطره ها حفظ می کند. بسیاری از پایتخت نشینان با صرف هزینه ای بالغ بر ۷میلیون تومان گروههای ۵نفره عکاس و ۴نفره فیلم برداری به خدمت می گیرند تا تمام این ولخرجی ها و تجملات را در زیباترین شکل به ثبت برساند و گاه هم سر از ناکجا آبادهای مجازی دربیاورد!

پیام اخلاقی:دادگاههای طلاق و خانواده پر است از زوج های جوانی که با هزینه های میلیونی سر خانه زندگی شان رفته اند و به ۲ سال نکشیده حال آمده اند که طلاق بگیرند آنهم با دریافت تمام آن هزار و سیصد و اندی سکه طلا( ببخشید یادمان رفت میلادی حساب کنیم)… خوشبختی یعنی همین دیگر، نه؟

 تصاویر از میلیونری که سواد خواندن ندارد !!
حرف های آموزنده آلبرت انیشتین
خدا کجاست به دنبال خدا نگرد !!
دختری که بخاطر حفظ دینش کچل کرد + عکس
انتخاب اولین زن میلیاردر مانکن جهان +(عکس)
قدیمی ترین درخت جهان در ایران است + عکس
بدن بسیار عجیب و باور نکردنی یک زن انگلیسی !! + عکس
دختری 21 ساله با عجیب ترین چشمان دنیا !! + (عکس)
آرزوهایی برای من و تو
رنگ لباس بر اساس سال تولد + عکس
تمیز کردن لكه بستنی از روی لباس