پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

تصاویر جالب از مجسمه های کتابی تصاویر جالب از مجسمه های کتابی قدکوتاه ترین زن و شوهر دنیا در گینس قدکوتاه ترین زن و شوهر دنیا در گینس پسر هندی 6 ساله رکورد اسکیت سواری را شکست + عکس پسر هندی 6 ساله رکورد اسکیت سواری را شکست + عکس لباس عروسی که 11 نسل را به خانه بخت فرستاد +عکس لباس عروسی که 11 نسل را به خانه بخت فرستاد +عکس زیبایی از جنس جنون و درد برای این دختر جوان! (عکس) زیبایی از جنس جنون و درد برای این دختر جوان! (عکس) کار غیر معمول نوازندگی با کفش و لوله در خیابان + عکس کار غیر معمول نوازندگی با کفش و لوله در خیابان + عکس معرفی برادر زاده  توت فرنگی (عکس) معرفی برادر زاده توت فرنگی (عکس) وقتی اعضای بدن مردگان بازیچه دست دانشجویان ایرانی میشود وقتی اعضای بدن مردگان بازیچه دست دانشجویان ایرانی میشود شوک دو میلیون دلاری به خوش شانس ترین زن آمریکا! +عکس شوک دو میلیون دلاری به خوش شانس ترین زن آمریکا! +عکس دختری شجاع که با گاو از موانع می پرد + عکس دختری شجاع که با گاو از موانع می پرد + عکس کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی  و شگفت انگیز (12) کتاب گینس و رکوردهای باورنکردنی و شگفت انگیز (12) گریم چهره های هالیوود روی صورت این دختر گریم چهره های هالیوود روی صورت این دختر عظیم ترین هواپیمای جهان آماده برای پرواز عظیم ترین هواپیمای جهان آماده برای پرواز همدردی اشتباه این دختر 7 ساله زیبا از مادرش همدردی اشتباه این دختر 7 ساله زیبا از مادرش این مرد با 39 همسر پر جمعیت ترین خانواده دنیا را دارد این مرد با 39 همسر پر جمعیت ترین خانواده دنیا را دارد اقدام باورنکردنی خواننده زن مشهور برای خوش اندامی + عکس اقدام باورنکردنی خواننده زن مشهور برای خوش اندامی + عکس خون‌آشام‌ آلمانی نقره داغ شد (+عکس) خون‌آشام‌ آلمانی نقره داغ شد (+عکس) آیا باورتان می شود که این آقا همسر این خانم باشد + عکس آیا باورتان می شود که این آقا همسر این خانم باشد + عکس رستورانی که به زنان با دامن کوتاه تخفیف میدهد + عکس رستورانی که به زنان با دامن کوتاه تخفیف میدهد + عکس خواستگاری پرشور و هیجان این مرد را ببینید خواستگاری پرشور و هیجان این مرد را ببینید

بهترین منابع غذایی برای دوند گان

بهترین منابع غذایی برای دوند گان


ورزش های استقامتی ، ورزش هایی است که در مدت زمان طولانی نیاز به انرژی یکنواختی دارند تا ورزشکار بتواند به نحو مطلوب به ورزش خود ادامه دهد.

 رژیم غذایی برای دوندگان جهت کارآیی مطلوب

شما اگر یک دونده باشید ، کیلومترها مسافت را بدون خسته شدن می دوید و در طی این فرآیند کالری فراوانی می سوزانید.بدن ما مثل یک اتومبیل است که بدون سوخت کار نمی کند و زمانی که سوخت کاملی به آن برسانید، به بهترین شکل عمل خواهد کرد.

حال باید بدانید چگونه می توانید این سوخت را به بدن خود برسانید که بوسیله آن به خوبی بدوید؟
مواد غذایی از کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی تشکیل شده اند. دوندگان ماراتن و سایر ورزشکاران، بایستی برنامه غذایی داشته باشند که دارای کربوهیدرات بالا، پروتئین متوسط و چربی کمی باشد. مهم ترین ماده مغذی دیگر، آب است.

باید بدانید که چرا این مواد مغذی مهم هستند؟ چه مقدار از آنها را باید مصرف کنید؟ و چه مقدار آب، قبل و بعد از ورزش و در طی آن نیاز دارید؟
اگر توصیه های زیر را اجرا کنید، مطمئن باشید بدن شما به مقدار کافی و مناسب تغذیه خواهد شد، آب کافی خواهد داشت و به بهترین نحوخواهید توانست به ورزش خود ادامه دهید.

کربوهیدرات ها و ذخیره گلیکوژن عضلات

چرا مصرف کربوهیدرات ها مهم است؟
بهترین سوخت برای تامین انرژی در حین دویدن یا سایر ورزش های استقامتی، ذخیره گلیکوژن عضلات است. کربوهیدرات ها در بدن به شکل گلیکوژن ذخیره می شوند، در حقیقت منبع اصلی تولید انرژی در بدن در حین انجام ورزش ، ذخیره گلیکوژن است.

اگر مقدار تجزیه گلیکوژن در بدن بیشتر از مقدار جایگزین آن باشد ، ذخایر گلیکوژنی خالی خواهد شد ، یعنی وقتی بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود، گلیکوژن را مصرف کند و مقدار مصرف آن بیشتر از مقدار ذخیره آن باشد، این منابع از بین خواهد رفت، در نتیجه فرد خیلی زود خسته می شود و دیگر نمی تواند با سرعت و قدرت به دویدن خود ادامه دهد.بنابراین برای تامین و حفظ ذخایر گلیکوژنی، بایستی رژیم غذایی یک دونده ماراتن غنی از کربوهیدرات باشد.


چه مقدار کربوهیدرات باید مصرف کرد؟
کربوهیدرات ها باید 70- 60 درصد کل کالری روزانه را تشکیل دهند. برای تعیین مقدار کربوهیدرات مورد نیاز باید مقدار وزن خود را ( به کیلو گرم ) ضربدر عدد 7 کنید، در نتیجه مقدار گرم کربوهیدراتی که باید روزانه مصرف کنید، بدست خواهید آورد.


بهترین منابع غذایی کربوهیدراتی شامل : گروه نان و غلات ( بهتر است سبوس دار باشند) ، انواع میوه ، سبزیجات و لبنیات کم چرب است. گروه نان و غلات مثل برنج ، ماکارونی ، نان و غلات سبوس دار است.
برچسب مواد غذایی مقدار گرم کربوهیدرات موجود در یک واحد از آن ماده غذایی را به شما نشان خواهد داد.
یک ورزشکار استقامتی باید روزانه 15 واحد از گروه، نان و غلات، 6 واحد از گروه میوه ها، 6 واحد از گروه سبزیجات و 5 واحد لبنیات کم چرب مصرف کند.

مقدار یک واحد از این گروه های غذایی مطابق زیر است:


* یک واحد گروه نان و غلات ( 15 گرم کربوهیدرات ) ، برابر است با یک کف دست نان ( لواش 4 کف دست ) یا نصف لیوان برنج یا ماکارونی پخته.
* یک واحد میوه ( 15 گرم کربوهیدرات ) برابر است با یک عدد میوه متوسط مثل سیب و … یا سه چهارم لیوان آبمیوه .

* یک واحد لبنیات کم چرب ( 12 گرم کربوهیدرات ) برابر است با یک لیوان شیر یا ماست کم چرب یا 45 گرم پنیر .
* یک واحد سبزیجات ( 5 گرم کربوهیدرات ) برابر است با یک لیوان سبزی یا نصف لیوان سبزی ریز شده یا سه چهارم لیوان آب سبزی .

نکته :

سبزیجات نشاسته ای مثل نخود فرنگی و ذرت، همچنین حبوبات مثل عدس و نخود نسبت به سایر سبزیجات، در هر واحد خود مقدار بیشتری کربوهیدرات دارند که حدود 20- 15 گرم در نصف لیوان است.

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ