پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

زن چینی که به طور عجیب مخچه ندارد + عکس زن چینی که به طور عجیب مخچه ندارد + عکس مادربزرگی که فعال ترین چهره های اینستاگرام شناخته شد + عکس مادربزرگی که فعال ترین چهره های اینستاگرام شناخته شد + عکس حمله وحشیانه با خودکار به دست خانم 66 ساله + عکس حمله وحشیانه با خودکار به دست خانم 66 ساله + عکس یک زن آلت جنسی شوهرش را به خاطر زودانزالی برید + عکس یک زن آلت جنسی شوهرش را به خاطر زودانزالی برید + عکس فرمول ریاضی جدید برای حل مکعب روبیک فرمول ریاضی جدید برای حل مکعب روبیک این زن مسلمان اولین پلیس محجبه آمریکا شد این زن مسلمان اولین پلیس محجبه آمریکا شد گل های بیگانه با حیوانات (عکس) گل های بیگانه با حیوانات (عکس) مردی که به راحتی حدقه چشم خود را بیرون می اورد مردی که به راحتی حدقه چشم خود را بیرون می اورد این کودک نابغه اوتیسمی ذهن افراد را میخواند + عکس این کودک نابغه اوتیسمی ذهن افراد را میخواند + عکس چند روز در ترکیه مسلمان زندگی کنید.. عکس چند روز در ترکیه مسلمان زندگی کنید.. عکس قیافه زیبای زن کشتی گیر ترسناک شد قیافه زیبای زن کشتی گیر ترسناک شد بلندترین کودک 5 ساله دنیا وارد کتاب گینس شد + عکس بلندترین کودک 5 ساله دنیا وارد کتاب گینس شد + عکس گلفروشی پدری در لباس زنانه برای درمان پسرش +عکس گلفروشی پدری در لباس زنانه برای درمان پسرش +عکس کارهایی که دختراها نمیتوانند انجام دهند!! کارهایی که دختراها نمیتوانند انجام دهند!! قلب این خانم 30 ساله در کیف دستی‌ اش می‌ تپد (عکس) قلب این خانم 30 ساله در کیف دستی‌ اش می‌ تپد (عکس) عکس های زیباترین‌ ها در جهان عکس های زیباترین‌ ها در جهان تا حالا ملوان زبل واقعی دیده اید؟ + عکس تا حالا ملوان زبل واقعی دیده اید؟ + عکس بابانوئلی که سنت شکنی کرد + عکس بابانوئلی که سنت شکنی کرد + عکس دختر معروف به دختر بستنی!+عکس دختر معروف به دختر بستنی!+عکس ارزانترین و سالمترین تفریح مادی در دنیا ارزانترین و سالمترین تفریح مادی در دنیا

تمرینات ایروبیک بر بدن ما چه تاثیری می گذارد؟

تمرینات ایروبیک بر بدن ما چه تاثیری می گذارد؟


تمرینات ایروبیک یا هوازی از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در در مدت زمانی خاص بالا می برد.

 

نمونه های ساده این ورزش شامل: پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت، انواع کلاسهای رقص و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راکت بال، اسکواش) می باشد.

 

باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شود که البته به هدف و شرایط فیزیکی شما، سوابق بیماری و وضعیت جسمانیتان نیز بستگی دارد.

 

هرچند که در مجموع ایدهء اینکه ورزشهای مختلفی انجام دهیم، فکر جالبیست – به عنوان مثال تعادل و توازن برقرار کردن میان تمرینات و ورزشهای متناسب با شرایط جسمانی فرد بهترین شیوه انجام ایروبیک می باشد، این استراتژی مصدومیت های پیاپی را کاهش و بروز آنها را تقلیل می دهد و موجب می شود که در موقعیتها و شرایطی که فرد فعالیتهای زیاد بدنی انجام میدهد توازن و بالانس بیشتری در حرکات ماهیچه ها برقرار گردد، که این امر موجب لذت بردن بیشتر فرد نیز می شود.

 

به خصوص این مساله هنگامی که فرد ورزشها و تمریناتی با تحرک بالا مثل (دویدن، رقصهای سنگین، تنیس، راکت بال و اسکواش) یا ورزشهایی با تحرک کمتر مانند (شنا، پیاده روی، اسکی) انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است.

 

تحقیقات اخیر نشان داده که سطح امادگی بدنی حتی با تمرینات نظم 10 دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است که این تمرینات 10 دقیقه ای روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد

 

توصیه های محتاطانه ما برای اینکه دچار مشکل نشوید در خصوص کسانی است که فعالیتهای ورزشی زیادی انجام میدهند و اگر شما اضافه وزن دارید و یا سابقه مصدومیتهای طولانی، یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران یا کمر دارید باید در انجام تمرینات ایروبیک احتیاط کنید. اگرچه تمرینات ایروبیک، تمرینات تکنیکی یا با تمرکز زیاد نیست، اما این ورزش به بهبود وضعیت جسمانی شما و پیش گیری از مصدومیتها کمک شایانی میکند. البته همه شیوه هایی که ممکن است در رابطه با ایروبیک از سوی سایرین مشاهده کنید مناسب و اصولی نیست. شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیستها بیاموزید.

 

مدت زمان انجام تمرینات ایروبیک

 

اینکه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک باید اخنصاص دهید بستگی به هدف، جدول برنامه ریزی و شرایط فیزیکی شما دارد، اما زمان 10 تا 60 دقیقه به نظر می رسد زمان قابل قبولی باشد.

 

اگر هدف شما کاهش وزن اضافی بدنتان باشد و در شرایط مساعدی هم باشید میتوانید مدت بیشتری هم ورزش کنید.

 

ایروبیک چند نوبت و چه مدت؟

 

شاید در اینصورت چیزی حدود سی، چهل یا شصت دقیقه هم به شما توصیه شود. تحقیقات اخیر نشان داده که سطح امادگی بدنی حتی با تمرینات نظم 10 دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است که این تمرینات 10 دقیقه ای روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد.

 

برای بالانس کلی آمادگی بدن، سلامتی و تناسب اندام جدول سی دقیقه ای توصیه میشود.

 

دشواری تمرینات تا چه حد باشد؟

 

میزان دشواری و سختی تمرینات ایروبیکی که شما انجام میدهید از 3 طریق اندازه گیری میشود:

 

1- تعیین و اندازه گیری ضربان قلب، که روش خوبی برای این است تا بدانید با افزایش تحرکات بدنیدر هر دقیقه به چه اندازه ضربان قلب بالا میرود.

 

2- شیوه بعدی تست صحبت کردن نام دارد، شما باید قادر باشید وقتی که تمرین میکنید به راحتی هم صحبت کنید (این شیوه برای فهمیدن اینکه تمریناتتان چقدر سنگین است بسیار مفید می باشد).

 

3- با توجه به میزان تواناییتان به سادگی میتوانید بفهمید که تمرینات با وجود دشواری چه تاثیری بر شما میگذارند.

 

البته شما و مربی تان میتوانید به کمک هم تعیین کنید که چه روشی برای شما مفید تر است و قابلیت بیشتری دارد، چرا که ما نمیتوانیم توضیحات کافی را با ذکر جزییات واقعی به شما ارائه دهیم. اگرچه به نظر میرسد که تمرینات متوسط و متعادل برای یک فرد عادی میتواند کاملا" لذت بخش باشد.

منبع:بخش ورزشی تبیان



تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ