عضویت در گروه

مروری بر گذشته

در این فروشگاه روبات‌ها به شما کالا می‌فروشند +عکس در این فروشگاه روبات‌ها به شما کالا می‌فروشند +عکس این تابلو چی کم داره؟ -تست شخصیت شناسی این تابلو چی کم داره؟ -تست شخصیت شناسی 13 پیش‌بینی علمی در سال 2015 میلادی 13 پیش‌بینی علمی در سال 2015 میلادی ربات ۶ پا مخصوص عملیات نجات +عکس ربات ۶ پا مخصوص عملیات نجات +عکس دستگاهی جدید برای کم کردن درد کشیدن دندان عقل +عکس دستگاهی جدید برای کم کردن درد کشیدن دندان عقل +عکس تولید انرژی برق از گیاهان زنده تولید انرژی برق از گیاهان زنده اختراع قابلمه خورشیدی +عکس اختراع قابلمه خورشیدی +عکس تکنولوژی منحصر به فرد جدید برای تبدیل خانه به سینمای 3 بعدی +عکس تکنولوژی منحصر به فرد جدید برای تبدیل خانه به سینمای 3 بعدی +عکس کشف جعبه ای مرموز در سیاره سرخ +عکس کشف جعبه ای مرموز در سیاره سرخ +عکس 5 فناوری آینده که شما معتاد آنها خواهید شد 5 فناوری آینده که شما معتاد آنها خواهید شد صندلی و فرمان خودروهای آینده نزدیک +عکس صندلی و فرمان خودروهای آینده نزدیک +عکس ساخت «ربات حشره» برای تحقیق بر روی حشرات +عکس ساخت «ربات حشره» برای تحقیق بر روی حشرات +عکس کشف سیاره ای جدید به مانند زمین کشف سیاره ای جدید به مانند زمین یه کمک این گجت هوشمند پزشک فرزندان خود شوید! +عکس یه کمک این گجت هوشمند پزشک فرزندان خود شوید! +عکس گوشی‌های هوشمند خود را ازاتاق خواب کودکان دور کنید گوشی‌های هوشمند خود را ازاتاق خواب کودکان دور کنید دوچرخه‌ای با چرخ‌های الکترونیکی +عکس دوچرخه‌ای با چرخ‌های الکترونیکی +عکس کوچک‌ترین میکروسکوپ جهان توسط فرانسوی ها اختراع شد کوچک‌ترین میکروسکوپ جهان توسط فرانسوی ها اختراع شد حلزون مرگبارتر از کوسه ها برای انسان ها! حلزون مرگبارتر از کوسه ها برای انسان ها! روباتی که عکس های شما را بر روی کاغذ میاورد! +عکس روباتی که عکس های شما را بر روی کاغذ میاورد! +عکس عکس های باوری نکردنی از نحوه آب گرفتن سفینه فضایی توسط دانشمندان عکس های باوری نکردنی از نحوه آب گرفتن سفینه فضایی توسط دانشمندان

قوی ترین لیزر جهان.. (عکس)

نارنجی: درست در زمانی که محققان CERN تمام تلاش شان را به کار بسته اند که با ایجاد یک سیاه چاله در فرانسه دنیا را معدوم کنند!، دانشمندان آزمایشگاه لورنس لیورمور برای خودشان مشغول ساخت ماشین روز رستاخیز هستند: یک لیزر ۱۰ طبقه که ممکن است یک ستاره مینیاتوری در شمال کالیفرنیا ایجاد کند.

ابزار احتراق ملی (NIF) قوی ترین لیزر قابل استفاده در جهان است. هدف از ساخت این اسباب بازی ۳.۵ میلیارد دلاری دستیابی به همجوشی (گداخت) هسته ای در محیط آزمایشگاهی بوده. به شکل تئوری INF باعث تولد یک ستاره کوچک بر روی زمین می شود. این سیستم بیش از ۲۵ برابر هر سیستم لیزر دیگر انرژی مصرف می کند.

۱۹۲ پرتوافکن NIF در یک سوپر سازه ۱۰ طبقه جاسازی شده و از دستگاه های نوسان ساز اصلی که منشا لیزر هستند تا تالار هدف، مساحتی به اندازه ۳ زمین فوتبال را اشغال کرده اند. این پرتوها از میان تقویت کننده ها عبور می کنند و مرحله به مرحله سطح انرژی آنها در زمان تقریبی ۲۵ میلیاردم ثانیه، از حدود یک میلیاردم ژول به بیش از ۴ میلیون ژول (یعنی حدود یک میلیارد درصد!) افزایش می یابد.

در میان تالار مرکزی هم یک گوی (تقریبا اندازه یک بلبرینگ) حاوی هیدروژن درانتظار سرنوشت خود نشسته است. وقتی که ۱۹۲ پرتو تقویت شده به صورت همزمان این هدف را مورد حمله قرار می دهند (ایده ای شبیه متراکم سازی اورانیوم در بمب هسته ای)، هسته های هیدروژن به هم می پیوندند و این کار انرژی قابل توجهی آزاد می کند که بسیار بیشتر از میزان انرژی مورد نیاز برای راه اندازی واکنش است.

به گمانم باید دعا کنیم که انرژی تولیدی آنقدر زیاد نباشد که نتوانند آن را کنترل کنند، اگر نه ممکن است اتفاقی بدتر از سیاه چاله فرضی پروژه سرن در انتظار زمین و ساکنان آن باشد!

زیوآلات