پارس ناز پورتال

دردسر های تبدیل عشق به حسادت خطرساز

دردسر های تبدیل عشق به حسادت خطرساز

از لجبازی کردن یا حالگیری نامزدتان به منظور تغییر حس حسادتش و اصلاح وی جلوگیری كنید. این كار حسادت نامزدتان را چند برابر كرده و بر افكار منفی خود مصمم می كند.

 

 

همیشه وجود علاقه شدید به یك شی یا یك فرد باعث ایجاد حس مالكیت نسبت به آن می شود. گاهی حتی این علاقه آنقدر زیاد است كه در نهایت تعصب و محدودیت های بسیاری برای آن شی یا شخص ایجاد می كند. این مسئله دقیقاً در ازدواج هم صدق دارد.

 

یعنی وقتی دختر و پسری با هم عقد می كنند حس « ما شدن » و « مالکیت » نسبت به هم در آنها شكل گرفته و علاقه و دوست داشتن میان آنها که مهم ترین عامل برای بقا و شیرینی زندگی مشترك و تحمل سختی های احتمالی آن محسوب می شود، ابعاد گسترده تری می گیرد.

 

معمولاً افراد در ماه های اول عقد بیشتر از گذشته و حتی آینده ابراز علاقه می کنند كه كاملاً طبیعی است اما گاهی این علاقه از مسیر طبیعی خود خارج شده و به جای اینكه عاملی برای ثبات و زیبایی زندگی باشد بهانه ای برای آزار و اذیت یکدیگر می شود. به بیان دیگر علاقه افراطی به نامزد باعث می شود كه فرد نامزدش را به صورت مطلق برای خود بداند و در وی هیچ سهمی برای دیگران قائل نبوده و او را در انحصار مطلق خود بداند. این احساس همان حس حسادت است كه در همه افراد به صورت كم و زیاد وجود دارد.

 

حسادت به عنوان یكی از خصیصه های رفتاری در همه افراد وجود دارد كه اگر كنترل شود برای فرد مشكلی ایجاد نمی كند اما اگر به افراط كشیده شود نتیجه ای جز سوء ظن و عدم اعتماد در روابط میان نامزدها و بهم خوردن رابطه ندارد.

 

معمولاً فرد حسود همسرش را تنها و تنها برای خود می خواهد و حاضر نیست تحت هیچ شرایطی لحظه ای او را از دست بدهد. این امر یعنی محدود كردن كامل نامزد و محروم كردن وی از همه حق و حقوق طبیعی اش.

 

راه حل چیست؟

 

برای كنترل این وضعیت سخت و بهتر شدن شرایط توسل به برخی از راهكارها بسیار مفید و سازنده است.

 

1 – در مرحله اول باید افراد،‌ موقعیت ها و … كه نامزدتان نسبت به آنها حساسیت بسیار نشان می دهد و پس از آنها دچار حس حسادت می شود، شناسایی كنید.

 

2 – پس از شناسایی سعی كنید از افراد و موقعیت هایی كه باعث افزایش حس حسادت نامزدتان می شود دوری كنید. قدیمی ها چه زیبا می گفتند كه نمك زدن به زخم باعث بدتر شدن آن می شود.

 

3 – سعی كنید با هدیه دادن و ابراز عشق و اعتماد دادن به همسرتان که او تنها زن/ مرد زندگی شماست، بیش از پیش او را آرام کنید.

 

4 – نه تنها باید از مقایسه منفی نامزدتان با دیگران به خصوص همكاران و دوستان هم جنس او اجتناب كنید بلكه سعی كنید همیشه او برنده تمام مقایسه های زندگی تان باشد. احساس تنهایی و اینکه نامزدم به دیگران بیش تر از من بها می دهد واقعا آزار دهنده بوده و خود محركی اساسی برای ایجاد حس سحادت در فرد می باشد.

 

5 – در مورد موضوعات یا افرادی كه نامزدتان به آنها حساس است هرگز به او دروغ نگویید. فهمیدن دروغ از سوی نامزدتان همان و بیشتر شدن حس ظن و حسادت وی همان.

 

6 – از لجبازی کردن یا حالگیری نامزدتان به منظور تغییر حس حسادتش و اصلاح وی جلوگیری كنید. این كار حسادت نامزدتان را چند برابر كرده و بر افكار منفی خود مصمم می كند. مثلاً مردی به نحوه رفتار همسر خود با پسر خاله اش حساس شده است. زن نباید برای تغییر در رفتار نامزدش رفتارش را با پسر خاله اش صمیمانه تر كند. لجبازی باعث تحریك نامزد شده و در نتیجه نابودی زندگی نوپا را حتمی تر می كند. تنها راهكار بهتر شدن این حس در نامزدتان صبر و استفاده از نیروی جادویی عشق است. به جای لجبازی و غرور كاذب سعی كنید او را در دریای عشق بیكرانتان غرق كنید.

 

7 – و آخرین کلام این که : از حسادت او لذت نبرید! بعضی ها از این که همسرشان را نسبت به خود حساس ببینند لذت می برند چون تصور می کنند این نهایت عشق و وابستگی همسرشان را به آنها نشان می دهد. چنین تلاشی برای حسودتر کردن همسر شما، نهایتان باعث اختلاف شده و همسرتان را روز به روز از شما دورتر می کند.