پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

ساعت هوشمند جدید که در هر بار شارژ 30 روز کار می‌کند +عکس ساعت هوشمند جدید که در هر بار شارژ 30 روز کار می‌کند +عکس این زنان زشت ترین بینی دنیا را دارند +عکس این زنان زشت ترین بینی دنیا را دارند +عکس ازدواج عاشقانه این دختر و پسر خبرساز شد ازدواج عاشقانه این دختر و پسر خبرساز شد زیباترین مرد در سال 2013 هم انتخاب شد + عکس زیباترین مرد در سال 2013 هم انتخاب شد + عکس اقدام جالب این زن در برنامه زنده تلویزیونی مسلمان شد اقدام جالب این زن در برنامه زنده تلویزیونی مسلمان شد راز عجیب این زوج در زندگی مشترک طولانی مدت آنها + عکس راز عجیب این زوج در زندگی مشترک طولانی مدت آنها + عکس مشت خوردن راننده اتوبوس توسط والدین خشمگین + عکس مشت خوردن راننده اتوبوس توسط والدین خشمگین + عکس تصاویر وحشتناک از ختنه کردن دختر های آفریقایی تصاویر وحشتناک از ختنه کردن دختر های آفریقایی این زن ۳۴ ساله 2 شوهر در یک خانه دارد + عکس این زن ۳۴ ساله 2 شوهر در یک خانه دارد + عکس عجیب ترین خالکوبی ها روی بدن افراد مشهور عجیب ترین خالکوبی ها روی بدن افراد مشهور بیرون آوردن زالو از بینی یک زن!! + عکس بیرون آوردن زالو از بینی یک زن!! + عکس عکس چهره های خوش تیپ و سوپر استایل این هفته عکس چهره های خوش تیپ و سوپر استایل این هفته عکسهای زیباترین و خوش اندام ترین ستاره های جهان عکسهای زیباترین و خوش اندام ترین ستاره های جهان عمل زیبایی بینی خانم های چینی به شکل برج ایفل +عکس عمل زیبایی بینی خانم های چینی به شکل برج ایفل +عکس گاوی که می تواند شیر انسان تولید ‌کند..(عکس) گاوی که می تواند شیر انسان تولید ‌کند..(عکس) عکس خانوادگی جوانترین فضانورد دنیا در کره ماه! عکس خانوادگی جوانترین فضانورد دنیا در کره ماه! اتفاقی عجیب و دردناک برای یک خانم +تصویر اتفاقی عجیب و دردناک برای یک خانم +تصویر بزرگترین خر دنیا در تگزاس ماله این خانم است (عکس) بزرگترین خر دنیا در تگزاس ماله این خانم است (عکس) این کفش پس از مصرف در خاک کاشته شده و جوانه می زند این کفش پس از مصرف در خاک کاشته شده و جوانه می زند این مرد عجیب با 80 درصد خالکوبی بر بدن و صورت (عکس) این مرد عجیب با 80 درصد خالکوبی بر بدن و صورت (عکس)

آیا شیر دهی تاثیری بر لاغری دارد؟

آیا شیر دهی تاثیری بر لاغری دارد؟


بعضی‌ها فکر می‌کنند چاقی بعد از زایمان یک اتفاق ناگزیر است و کسی که یک بار یا بد‌تر از آن چند بار زایمان کرده، به اصطلاح استخوان ترکانده و اندامش برای همیشه تغییر کرده است. با این تفکر همه مادران باید چاق باشند و اگر نباشند جای تعجب دارد! برای خیلی از خانم‌ها دوباره پوشیدن لباس‌هایی که قبل از بارداری اندازه‌شان بوده یک رویای دست‌نیافتنی است و فکر می‌کنند برای رسیدن به تناسب اندام راه طاقت‌فرسایی پیش رو دارند، اما


تجربه‌های علمی همه این باورهای غلط را رد می‌کند و نشان می‌دهد هر مادری اگر بخواهد و صبر و اراده لازم را داشته باشد می‌تواند یک بار دیگر به اندامی متناسب برسد. اگر در دوران بارداری به سر می‌برید یا به تازگی زایمان کرده‌اید و دنبال راهی برای رسیدن به وزن پیشین هستید، راهنمایی‌های دکتر محمد رضا وفا، متخصص تغذیه، در این مورد به شما کمک می‌کند.

شیردهی شما را لاغر می‌کند

بعد از زایمان بهترین شرایط برای کاهش وزن شیردهی است. اگر مادر با روش صحیح شیردهی آشنا باشد، از نظر فیزیولوژیک بهترین شرایط کاهش وزن فراهم می‌شود. متاسفانه بسیاری از مادران با روش‌های صحیح شیردهی آشنا نیستند و آموزش‌های لازم را هم نمی‌بینند. مثلا مادر باید بیاموزد که سینه را با روش صحیح در دهان کودک



بگذارد و بداند که نباید دائم سینه‌ را عوض کند. یعنی باید به نوزاد اجازه دهد، شیر یک سینه را تا آخر در یک نوبت بخورد. روش‌های ناصحیح شیردهی باعث می‌شود به تدریج تولید و ترشح شیر مادر کاهش یابد و به این ترتیب شرایط فیزیولوژیک کاهش وزن در دوران شیردهی را از دست بدهد.

به طور کلی دوران شیردهی به ۲ قسمت عمده تقسیم می‌شود، یکی ۶ ماه اول که باید شیر خوراک انحصاری نوزاد باشد. یعنی ۶ ماه اول تولد، کودک به هیچ ماده غذایی دیگری جز شیر مادر نیاز ندارد. در این 6 ماه مادر به رژیم کاهش وزن تشویق نمی‌شود. معمولا متخصص تغذیه بعد از 6 ماه اول تولد نوزاد و بر حسب شرایط مادر، رژیم کاهش وزن را توصیه می‌کند که دوران تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر تمام شده باشد.

از دوران بارداری شروع کنید

مادرانی که دوست دارند اندامی متناسب داشته باشند باید از‌‌ همان دوران بارداری اضافه وزن‌شان را کنترل کنند. یعنی هر مادری با توجه به وزن پیش از بارداری باید در طول بارداری افزایش وزن مشخصی داشته باشد. بر اساس استاندارد‌های موجود علمی خانمی که وزن طبیعی دارد و BMI او پیش از بارداری بین ۵/18تا ۲۵ است، توصیه



می‌شود در طول دوران بارداری حداکثر ۹ تا ۱۱ کیلوگرم افزایش وزن داشته باشد. برای مادری که پیش از بارداری کمبود وزن دارد افزایش وزن دوران بارداری می‌تواند تا ۱۶ یا حتی ۱۸ کیلوگرم باشد. طبق این استاندارد مادرانی که قبل از بارداری اضافه وزن دارند و به اصطلاح چاق هستند، در دوران بارداری نباید بیش از ۶ تا ۷ کیلوگرم افزایش وزن پیدا کنند. به این ترتیب اگر مادری پیش از بارداری چاق است باید در دوران بارداری وزن‌گیری او تحت نظر متخصص



تغذیه کنترل شود. البته استثناهایی هم وجود دارد؛ مثلا مادرانی که دوقلو یا چندقلو باردار هستند، ممکن است افزایش وزن بیشتری داشته باشند. متاسفانه ویارهای این دوران و تمایل به همه‌چیزخواری می‌تواند باعث چاقی بیش از حد شود و باید برنامه خوراکی توسط متخصص تغذیه کنترل شود. به این ترتیب که با توجه به اطلاعاتی که از خانم باردار بدست می‌آید برای کنترل وزن توصیه‌های لازم را به او می‌کنند تا رژیم خوراکی متعادلی داشته باشد و از


مصرف کالری زیاد‌تر از نیاز پرهیز کند. به هر حال دوران بارداری زمانی نیست که مادر بتواند رژیم کاهش وزن بگیرد. در این دوران فقط باید کالری دریافتی مادر کنترل شود. مثلا چنین افرادی بهتر است از خوردن غذاهای پرکالری مثل غذاهای فست‌فودی یا خوراک‌های بسیار پر چرب یا بسیار شیرین پرهیز کنند و در عوض میوه و سبزی‌های بیشتری در رژیم غذایی‌شان بگنجانند.

بهترین زمان رژیم خوراکی

طبیعی است که در اغلب موارد تنها با شیر دادن به شیرخوار، لاغر شدن اتفاق نمی‌افتد و مثل هر شرایط دیگری برای رسیدن به تناسب اندام باید رژیم غذایی هم وجود داشته باشد. مادرانی که می‌خواهند رژیم لاغری بگیرند بهتر است در 6 ماه دوم تولد نوزاد رژیم را آغاز کنند تا آسیبی به تغذیه نوزاد وارد نشود. در 6 ماه اول بعد از زایمان




معمولا به مادران رژیم لاغری داده نمی‌شود. البته مادران شیرده نباید فراموش کنند که حتی بعد از 6 ماه اول هم رژیم‌های لاغری دوران شیردهی باید حتما تحت نظر متخصص تغذیه باشد و نباید این کار را خودسرانه انجام دهند. با توجه به اینکه در این دوران بخش مهمی از مواد غذایی مورد نیاز کودک از شیر مادر تامین می‌شود، رژیم لاغری


نامناسب می‌تواند سلامت کودک و مادر را به خطر بیندازد. نکته مهم دیگر این است که مادر نباید برای لاغر شدن عجله کند. در دوران شیردهی اگر مادر به رژیم پیشنهادی متخصصان عمل کند و در کنار آن ورزش‌ هم بكند، می‌تواند در هر ماه یک تا 5/2 کیلوگرم وزن کم کند ولی بیش از آن انتظار نمی‌رود کاهش وزن داشته باشد. بعد از پایان


دوران شیردهی این کاهش وزن می‌تواند تا 5/3 کیلوگرم در ماه هم افزایش یابد. البته مادری که افزایش وزن بیش از حد مجاز در دوران بارداری نداشته پیش از پایان دوران شیردهی –که آن را 2 سال فرض می‌کنیم- به وزن پیش از بارداری خواهد رسید.


ورزش باید متناسب باشد

علاوه بر کنترل برنامه خوراکی یک راه‌حل مناسب همراه با کاهش وزن، ورزش کردن است ولی این ورزش‌ها باید با توجه به توان قلبی و ریوی مادر توصیه شود. مادری که قبل از زایمان به ورزش کردن عادت داشته، بعد از زایمان هم سریع‌تر می‌تواند ورزش کردن را شروع کند ولی مادری که دوران بارداری را بیشتر در حالت ساکن گذرانده است و کم‌تحرک بوده پس از زایمان هم به سختی می‌تواند ورزش کند ولی توصیه می‌شود حتی این مادران هم پس از زایمان ورزش را شروع کنند. البته نوع زایمان هم اهمیت دارد. دوره نقاهت سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی



کمی بیشتر است و این تفاوت بیش از چند روز نیست. بهتر است زمان شروع ورزش را پزشک مشخص ‌کند. افرادی که زایمان‌های پرخطر داشته‌اند یا طی دوران بارداری مشکلات متابولیک داشته‌اند، ممکن است بعد از زایمان نیاز به استراحت مطلق داشته باشند ولی یک مادر سالم می‌تواند حتی بلافاصله پس از زایمان ورزش را شروع کند. درباره ورزش کردن باید بدانیم که فاز اول گرم کردن است و مادران باید ورزش را با حرکاتی که برای گرم کردن توصیه



می‌شود، شروع کنند. بعد از آن باید به ورزش‌های هوازی بپردازند که فاز دوم ورزش را تشکیل می‌دهد. فاز سوم یا پایانی هم حرکات کششی و قدرتی است. به هر حال مادر نباید بلافاصله بعد از زایمان ورزش‌های سنگین را شروع کند. مثلا اگر مادری می‌خواهد از تردمیل استفاده کند باید با دور آهسته و حالت پیاده‌روی ساده باشد. چه بهتر که همین پیاده‌روی در یک محیط مفرح باشد. مثلا مادر می‌تواند برای پیاده‌روی به پارک برود و حتی کودکش را هم با

کالسکه همراه ببرد و یک ورزش ساده و لذت‌بخش را تجربه کند که هم برای سلامتش خوب است و هم به کاهش وزنش کمک می‌کند. این پیاده‌روی می‌تواند از ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز شروع شود و به تدریج –مثلا روزی ۵ دقیقه- افزایش پیدا کند تا به یک ساعت برسد.

کم خوابیدن شما را لاغر نمی‌کند

خواب یک مسئله خیلی مهم است و یک فرد سالم به ۷ تا ۸ ساعت خواب پیوسته و کامل نیاز دارد ولی از آنجا که شیرخوار نیاز به شیردهی منظم دارد مادر مجبور است در طول شب چند بار برای شیر دادن نوزاد بیدار شود و همین موضوع در خواب مادر اختلال وارد می‌کند. مادر باید بتواند با مدیریت صحیح، خوابش را تنظیم کند تا در طول شبانه‌روز خواب کافی داشته باشد. خواب کافی باعث می‌شود مادر انرژی لازم برای ورزش کردن را هم پیدا کند. مادری که



دائم خسته و در حال چرت زدن است نمی‌تواند تحرک لازم را داشته باشد و در نتیجه برای لاغر شدن هم مشکل دارد. این تصور غلطی است که بعضی‌ها فکر می‌کنند بی‌خوابی می‌تواند باعث لاغری شود. مادری که می‌خواهد وزن کم کند باید در عین حال استراحت کافی داشته باشد.

 



تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ