پارس ناز پورتال

آیا چای برای بارداران قدغن است؟

آیا چای برای بارداران قدغن است؟

تمام انواع سبزی ها، میوه ها می تواند جایگزین چای شود اما بسیاری از افراد بدلیل آرام بخش بودن چای آن را مصرف می کنند که این اثرآرامش بخش را میوه ها وسبزیجات ندارند.


كیمیاگر متخصص تغذیه گفت: خوردن چای به شرط آنکه با مواد قندی و شیرینی جات مصرف نشود مشکلی ندارد همچنین خانم های باردار از نیم ساعت قبل از صرف غذا و تا یک ساعت و نیم بعد از غذا از چایی استفاده نکنند تا آهن غذا کم نشود.


کیمیاگر تصریح کرد: نوشیدن مکرر چای در طول روز بیش از 6 لیوان باعث تغییر رنگ و زردی دندان ها می شود.
وی در خصوص مواد جایگزین چای اظهار داشت: تمام انواع سبزی ها، میوه ها می تواند جایگزین چای شود اما بسیاری از افراد بدلیل آرام بخش بودن چای آن را مصرف می کنند که این اثرآرامش بخش را میوه ها وسبزیجات ندارند.


وی در پایان افزود: خانم های باردار از نیم ساعت قبل از صرف غذا و تا یک ساعت و نیم بعد از غذا از چای استفاده نکنند تا آهن غذا کم نشود.


مصرف کافئین را محدود نمایید و بیش از 300 میلی گرم کافئین در روز مصرف ننمایید. محتوای کافئین در نوشیدنی های مختلف به نوع برگ ها(مثل برگ چای) و یا نوع دانه های مورد استفاده (مثلا نوع دانه های کاکائو، قهوه و …) و نیز به نحوه ی آماده سازی نوشیدنی بستگی دارد.


یک فنجان قهوه(حدود 240 سی سی قهوه ) به طور میانگین حاوی 150 میلی گرم کافئین است در حالی که یک لیوان چای سیاه معمولا حاوی 80 میلی گرم کافئین می باشد. یک لیوان نوشابه حاوی نوشابه های کافئین دار به طور متوسط دارای 30 تا 60 میلی گرم کافئین می باشد.