پارس ناز پورتال

رابطه آلوئه ورا و جوانی پوست

رابطه آلوئه ورا و جوانی پوست

آلوئه ورا پوست را جوان نگاه می دارد

 

آلوئه ورا با تحریک سلول های فیبروبلاست پوستی موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

 

با اشاره به این که در حال حاضر عصاره گیاه آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت جوان کنندگی، التیام بخشی و نرم کنندگی در فرآورده های آرایشی بهداشتی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، این گیاه دارای اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری است که موکو پلی ساکاریدهای موجود در آن به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند.

 

آلوئه ورا با تحریک فیبروبلاست ها موجب سنتز الیاف کلاژن و الاستین می شود که این الیاف سبب می شود پوست خاصیت الاستیک (ارتجاعی) داشته و کمتر چروک بخورد. همچنین وجود اسیدهای آمینه در این گیاه سلول های سخت را نرم می کند و عنصر روی موجود در آن به عنوان یک ماده قابض برای سخت کردن منافذ موجود در پوست عمل می کند. اثر مرطوب کننده گیاه در درمان خشکی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و باعث کاهش خشکی و قرمزی پوست می شود.

 

در خصوص عوارض جانبی که با مصرف موضعی آلوئه ورا ممکن است ایجاد شود، می توان به عوارضی مانند قرمزی، سوزش، گزگز پوست و درماتیت در افراد حساس بروز کند که این واکنش های آلرژیک ناشی از آنتراکینون ها نظیر آلویین و باربالویین می باشد که بهتر است ابتدا روی یک منطقه کوچک از پوست امتحان شود تا شخص مطمئن شود به آن حساسیت ندارد.