پارس ناز پورتال

لباس متناسب خانم های باردار اینگونه باید باشد

لباس متناسب خانم های باردار اینگونه باید باشد
 
 وقتی صحبت از لباس در طول بارداری می شد باید علاوه بر راحتی به شیک بودن آن نیز توجه کرد. اما گذشته از اینها باید بدانید که مثلا در هفته نهم چه لباسی بپوشید و با پوشیدن لباس مثلا هفته چهاردهم تیپ و ظاهر خود را خراب نکنید. به طور مثال، باید بدانید در دو ماه نخست باراداری چه لباسی بپوشید که انحنای شکم شما را نشان ندهد.
 

*سه ماه اول

 

بسیاری از مردم دوست ندارند تا پیش از دو ماهگی دیگران متوجه بارداری آنها بشوند. بنابراین، بهتر است کمد خود را نگاهی بیندازید و لباس های خیلی تنگ و چسبان را کنار بگذارید. بهتر است بیشتر لباس هایی را استفاده کنید که روی شکم، باسن و ران های شما را می پوشانند. مثلا تونیک های بلند. این لباس ها باعث می شوند تا چند کیلو اضافه وزن شما خیلی به چشم نیاید. ژاکت های ریزبافت، دامن هایی که در بالا تنگ و پایین گشاد هستند، پیراهن و تی شرت های پوشیده بپوشید.
 

از دیگر گزینه های مناسب برای سه ماه نخست بارداری می توان به تاپ های بلوز دار یا بلوزهایی اشاره کرد که کمربند دارند. پارچه لباس شل روی شکم شما می افتد اما کمربند باعث می شود تا لباس خوش‌دوخت تر به نظر برسد و خیلی گشاد و آویزان نباشد. با این نوع بلوزها می توانید شلوار جین بوت‌کات بپوشید تا بسیار شیک دیده شوید.
 

عدم آمادگی برای پوشیدن لباس های بارداری


برخی از لباس های بارداری بزرگ و گشاد هستند و مشکل اینجاست که شاید شکم خانم باردار به قدری بزرگ شده باشد که لباس های پیش از بارداری نیز دیگر اندازه اش نیستند. برای این منظور باید گزینه های جدیدی به کمد لباس های خود اضافه کنید. به طور مثال، کمربندهای کشی همچون باندهای مخصوص بارداری خریداری کنید که بالای شلوار بسته می شوند و هیچ گونه دکمه یا زیپی هم ندارند.
 

 این باند باعث می شود تا شلوار جین بدون دکمه بالا بماند و کسی هم متوجه نمی شود که شلوار دکمه ندارد. در شرایط اضطراری می توانید از باندهای کشی استفاده کنید و آن را در سوراخ دکمه بپیچانید تا همان کار مشابه را انجام دهد.

مشکل چاق شدن
 

تصور می کنید که چاق و خپل به نظر می رسید اما هنوز برای این نگرانی ها زود است. در این مرحله کمی چاق می شوید ولی آن قدر نیست که باعث ناراحتی شود. برای اینکه اعتماد به نفس خود را از دست ندهید بهتر است از پوشیدن لباس های تنگ دست بردارید زیرا لباس تنگ شما را همچون سوسیس نشان می دهد و به هیچ وجه زیبا نیست.
 

از پوشیدن بالا تنه های پر چین نیز خودداری کنید. به دنبال تاپ هایی باشید که همچنان شما را روی فرم نشان می دهند. تونیک انتخاب مناسبی است. تونیک همه شانه و بازوهای شما را می پوشاند و باعث می شود اضافه وزن شما کمتر دیده شود.
 

تاپ یا دیگر لباس هایی که قواره خاصی دارند رشد ناگهانی شکم شما و بزرگ شدن سینه ها را می توانند تا حدی مخفی نگه دارند. تاپ هایی که از پارچه های ژرسه نرم و لطیف دوخته شد اند انتخاب های خوبی به شمار می روند.
 

*سه ماه دوم
 

با کمترین هزینه
 

در این دوران هر ماه وزن و سایز شما تغییر می کند و مسلما تمایلی ندارید هر ماه برای خرید لباس جدید هزینه کنید. برای برطرف کردن این مشکل باید روی خرید مواردی هزینه کنید که با رشد شما قابل تغییر باشند.
 به طور مثال، باید به دنبال خرید جزئیاتی همچون دکمه یا بندهای جمع کننده در کنار باشید تا با کمک آنها لباس های خود را به اندازه شکمتان بزرگ کنید. در ضمن می توانید شمایل جالبی نیز به شکم خود بدهید که در این دوران بزرگ شده است.
 

از محل کار تا تعطیلات

 

شما باید در این دوران لباسی بپوشید که در طول هفته خوب کار کند و در ضمن، راحت نیز باشد. بهتر است از کت یا ژاکت های رویی استفاده کنید. روی مانتوی خود لباس ردا مانند سبکی بپوشید که شکم شما را بپوشاند. این نوع لباس ها حتی برای تعطیلات آخر هفته و گردش با دوستان نیز مناسب است. اگر این لباس ها کمربند دارند حواستان باشد که کجا آن را گره می زنید.
 

برای شلوار نیز می توانید از شلوار جین بوت‌کات استفاده کنید که در قسمت کمر کشی هستند. انتخاب رنگ تیره کمک می کند تا هم در محیط کار و هم در محیط های اجتماعی دیگر بتوانید آن را بپوشید و شیک به نظر برسید.
 

سه ماه سوم
 

کار کردن در ماه های آخر
 

د این دوران احساس می کنید بسیار بزرگ شده اید و به هیچ وجه راحت نیستید. دکمه ها، زیپ ها و حتی کمربند برای شما نوعی شکنجه به حساب می آیند. برای خلاص شدن از همه آنها، پیراهن های ماکسی بلند تا قوزک پا بپوشید. این لباس بسیار راحت است و می توانید بدون هیچ درد و ناراحتی همه جا حاضر شوید.
حتی می توانید از دامن ها و تونیک های بلند نیز استفاده کنید. این لباس ها نیز پوشیده و راحت و برای دوران بارداری مناسب هستند.

دلمردگی
 

در ان دوران احتمالا به لباس های تک رنگ مثل مشکی، توسی و … علاقه مند می شوید زیرا تصور می کنید راحت تر هستند. اما باید مراقب ظاهر خود باشید و از رنگ های شاد و گرم استفاده کنید. بهتر است برای سرحال تر شدن خودتان هم که شده از زیورآلات استفاده کنید.
 

به طور مثال، هرچه شکم شما بزرگ تر می شود، گوشواره های بزرگ تری گوش کنید. رنگ دستبند و گوشواره خود را با لباس هایتان سِت کنید. از روسری هایی با رنگ های شاد و طرح های برجسته استفاده کنید.
از اینکه به ظاهر خود برسید هراسی نداشته باشید. کیف و کفش همرنگ و زیورآلات زیبا همه باعث بهتر شدن روحیه شما در ماه های آخر می شوند.
 

روزهای پایانی
 

از لباس های خود خسته شده اید و می دانید این آخرین ماه بارداری شماست و نباید لباسی بخرید. اگر خیلی دوست دارید خرید بروید و برای خود لباس نو بخرید به سراغ چیزهایی بروید که پس از زایمان هم برایتان قابل استفاده باشد، مثلا کفش. کفش های صاف و تخت،راحتی یا پاشنه دار فرقی نمی کند. با انواع کفش ها می توانید به راحتی راه بروید و شیک نیز باشید. سعی کنید کفش هایی با رنگ ها و طرح های شاد خریداری کنید.