پارس ناز پورتال

بزرگ‌ ترین ریسك و مخاطره مصرف شیشه

بزرگ‌ ترین ریسك و مخاطره مصرف شیشه

گزارشات رسمی از مراكز فعال درمان اعتیاد به شیشه حاكیست كه بزرگ‌ترین ریسك و مخاطره مصرف این ماده، انجام عملیات جنسی بدون اراده و بدون در نظر گرفتن مسایل ایمنی و پوششی و خطر ابتلا به ایدز است.

گزارشات متعددی درباره افزایش شمار مبتلایان جدید به ایدز كه پیش از ارتباطات جنسی، كریستال یا شیشه استفاده كرده‌اند، اعلام شده است.

افزایش حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب هنگام استعمال شیشه، تسریع در تنفس، توهم،‌ افسردگی، روان پریشی و افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز را از دیگر عوارض مصرف شیشه است.

درمان اعتیاد به محرك‌ها، بالا بودن احتمال رفتن به كما و مرگ به خاطر مصرف بیش از حد شیشه را نیز یادآور شد.

استفاده بیش از حد این ماده موجب افسردگی، تضعیف حافظه كوتاه‌مدت، افزایش رفتارهای خشن، نوسانات خلقی و همچنین آسیب به سیستم ایمنی بدن از دیگر عوارض شدید مصرف شیشه است كه بلافاصله پس از آغاز مصرف ظاهر می‌شود.

طبق آمار به دست آمده از پژوهش‌ها، بیش از 90 درصد معتادان به شیشه در كشور جوان هستند، متاسفانه جوانان بسیاری حتی با مصرف بسیار كم شیشه بدرود حیات گفته‌اند!

بر اساس آخرین یافته‌های به دست آمده از ارزیابی وضعیت اعتیاد و سوءمصرف مواد در كشور، 2/2 درصد معتادان با جمعیت پایه كمتر از یك میلیون و 200 هزار نفر، معتاد به مصرف شیشه هستند و با این احتساب، حدود 26 هزار و 400 نفر در كشور ماده بسیار خطرناكی به نام شیشه مصرف می‌كنند كه در كمتر از یك سال، فرد مصرف‌كننده را زمین‌گیر می‌كند.


منبع: ایسنا