پارس ناز پورتال

آیا میدانید با ازدواج موقت حریم ها شکسته می شود؟

آیا میدانید با ازدواج موقت حریم ها شکسته می شود؟

ازدواج موقت یک اقدام شرعی است و هیچگونه منع قانونی ندارد، اما موضوع این است که عرف جامعه ما این موضوع را نپذیرفته است. تا زمانی‌که عرف جامعه این موضوع را نپذیرد نباید آن را از بلندگوها اعلام کرد. پیش از این نیز ماجرای ازدواج موقت مطرح شده بود اما مشاهده کردیم که استقبالی از آن نشد. متاسفانه هر‌چند وقت یکبار برخی از مسئولان ازدواج موقت را به‌عنوان راهکاری برای برطرف شدن مشکل ازدواج جوانان مطرح می‌کنند، غافل از


اینکه با ازدواج موقت، مشکل ازدواج جوانان برطرف نمی‌شود. حقیقت این است که به‌دلیل مشکلات اقتصادی در جامعه، مشکل ازدواج نیز ایجاد شده است، این مشکلات در نهایت منجر شده تا جوانان علاقه‌ای به ازدواج نداشته و به تبع آن سن ازدواج نیز بالا رود.



 همه اینها بدلیل توانایی نداشتن افراد برای تشکیل خانواده، بیکاری و ناامنی شغلی است. این در حالی است که برخی مسئولان به جای اینکه فکری به حال جوانان و برطرف شدن مشکل ازدواجشان کنند، موضوع ازدواج موقت را مطرح می‌کنند.

برخی به‌دنبال این هستند تا فرهنگ ازدواج موقت را در جامعه جا بیندازند، شاید دلیل آنها نیز کم هزینه بودن این ازدواج و تاثیر نداشتن متغیرهای اشتغال و در آمد بر این نوع ارتباط است، اما با این حال جامعه همچنان این موضوع را نپذیرفته است. نکته قابل توجه این است که ازدواج موقت را نمی‌توان به‌عنوان یک ازدواج واقعی تلقی کرد، بیشتر به آن به‌عنوان ارتباطی برای برطرف کردن موقت نیازها نگاه می‌شود بنابراین به معنای تشکیل خانواده نیست، چرا


که ازدواج تا زمانی که دائمی نباشد، نمی‌تواند معنای تشکیل خانواده را بدهد از این رو مشکل ازدواج با ازدواج موقت برطرف نمی‌شود. تنها می‌تواند برای مدت زمانی، نیازهای عاطفی افراد را برطرف کند. پس این نوع ارتباط نیز مشکلات خاص خود را دارد. کارشناسان اجتماعی همواره نگرانی خود را از ترویج این نوع ازدواج بیان کرده اند.

واقعیت این است که ازدواج موقت تنها برای مجردها نیست و مردان متاهل را نیز مخاطب قرار می‌دهد، همین موضوع سبب می‌شود تا کانون خانواده به خطر افتد، بنابراین نه تنها مشکل ازدواج برطرف نمی‌شود، بلکه ازدواج‌های فعلی نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

برخی مدعی هستند که اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها نگران کننده است و با ازدواج موقت می‌توان این اختلاط را مشروع کرد، این در حالی است که اگر در اختلاط حریم‌ها رعایت شود، مشکلی ایجاد نمی‌کند غافل از اینکه با ازدواج موقت، بسیاری از حریم‌ها شکسته شود.

منبع:سلامت نیوز