پارس ناز پورتال

صد دانه یاقوتی که سرطان را از جان شما دور می‌کنند

صد دانه یاقوتی که سرطان را از جان شما دور می‌کنند
 

بـه این دانه‌هاي سرخ با آن قلب سفیدشان نگاه کنید؟ زیبایی و نظم بی‌نظیرشان هوش از سر آدم میبرد؛ و چـه هنری بالاتر از این! یاقوت‌هاي سرخی کـه بـه قول آقای رحماندوست «دسته بـه دسته با نظم و ترتیب یک جا نشسته» هستند. باورتان نمیشود همین دانه‌هاي دلخون چقدر خاصیت دارند. با مـا باشید تا گوشه‌اي از خواص بی‌شمار انار را بازگو کنیم هر چند کـه تعداد زیادی از خواص مهم این میوه‌ي بهشتی همان‌ گونه بر اهالی علم ناشناخته مانده اسـت.

 
انار برای مقابله با سرطان

انار سرشار از آنتی اکسیدان هاي بسیار قوی اسـت کـه برای مقابله با سرطان فوق‌العاده عمل می کنند. از این گذشته این میوه‌ي خوش آب و رنگ می تواند جلوی پیشرفت سرطان را نیز بگیرد. واقعیت این اسـت کـه انار خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و جلوی تکثیر سلول‌هاي سرطانی را می گیرد برای همین از پیشرفت سریع آن پیش گیری میکند.

این میوه‌ي بهشتی بـه خصوص برای مقابله با سرطان پروستات موثر اسـت و جلوی سرطان سینه و کولون را نیز میگیرد. بخاطر این‌کـه هورمون‌هاي استروژن را تنظیم میکند و هم چنین سرشار از ایزوفلاون‌ها اسـت کـه بـه کاهش سلول‌هاي سرطانی کمک زیادی می کند. اگر برای صبحانه یک لیوان آب انار میل کنید خدمت بزرگی بـه سلامتی خود می کنید.

 
انار: خدانگهدار آلزایمر

مصرف منظم انار باعث پیشگیری از آسیب‌هاي عصبی می شود. هنوز مطالعات جامع و دقیقی دراین رابطه انجام نشده اسـت اما بنظر میرسد کـه تأثیر آنتی اکسیدانی انار از سیستم عصبی مـا در برابر آسیب‌هاي پیری حفاظت کرده و بـه این ترتیب از ابتلا بـه بیماری آلزایمر نیز پیشگیری میکند. حالا کـه فصل انار اسـت توصیه می کنیم هرروز از این میوه‌ي خوشمزه مصرف کنید.

 
1 لیوان آب انار میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد

انار همیار سلامت قلب و عروق شماست. بـه این ترتیب کـه میزان کلسترول بد خون و فشار خون بالا را کاهش میدهد و باعث التیام جریان خون می شود. این خواص انار ناشی از وجود فلاوونوئیدهای آن اسـت کـه آنتی‌اکسیدان‌هاي بسیار قوی محسوب میشوند. برای کاهش کلسترول خونتان روزانه یک لیوان آب انار میل کنید. البته مصرف دانه‌هاي انار نیز بهمین میزان موثر اسـت.
انار تأثیر زیادی روی باز شدن رنگ و روی شـما دارد. قدرت آنتی اکسیدانی بالای این میوه پیری را از پوست شـما دور می کند

انار: میوه‌اي کـه …

انار میل جنسی شـما را بالا می برد و حتی روی مشکلات زود انزالی هم تأثیر می گذارد. اگر دنبال دلیل آن می گردید باید بگوییم کـه انار جریان خون را افزایش میدهد و برای همین نعوظ بهتری ایجاد می کند. هم چنین تأثیر آن روی تنظیم استروژن نیز می تواند باعث افزایش میل جنسی شود. البته باید بگوییم این میوه داروی مشکلات جنسی نیست اما با این حال تأثیر خوبی روی بالا بردن میل جنسی شـما دارد.

 
انار؛ ضد سرفه‌ي طبیعی

انار حاوی میزان زیادی ویتامین B6 می باشد کـه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بـه این خاصیت انار خواص ضدالتهابی فلاوونوئیدها و خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی‌اش را نیز اضافه کنید. برای همین انار برای سرفه‌هایي کـه همان‌ گونه ادامه دارند عالی اسـت. هرروز دو مرتبه با آب انار قرقره کنید. این میوه حتی برای لثه هم مفید اسـت.

 
انار برای مقابله با مشکلات گوارشی

از قدیم‌الایام از انار برای مقابله با مشکلات گوارشی استفاده میکردند. فلاوونوئیدها و فیبرهای موجود دراین میوه و بـه خصوص خواص ضدباکتریایی، ضد ویروسی و ضدالتهابی آن برای سیستم گوارش بدن بسیار مفید اسـت. اگر از مشکلاتی مانند نفخ، اسهال، سنگینی معده رنج می برید و بـه اسانی نمیتوانید غذا هاي را هضم کنید بـه سراغ انار بروید.


انار و پوستی زیبا و شفاف

انار تأثیر زیادی روی باز شدن رنگ و روی شـما دارد. قدر آنتی اکسیدانی بالای این میوه پیری را از پوست شـما دور می کند. امروزه از خواص این میوه در تهیه‌ي محصولات آرایشی نیز بیشتر استفاده می شود. بـه عقیده‌ي متخصصان، انار روی فیبرهای پوست تأثیر می گذارد و خاصیت ارتجاعی آن‌ها را بالا میبرد. البته توجه داشته باشید 80 درصد تأثیر مثبت این میوه روی پوست از طریق مصرف آن حاصل میشود نه از راه استفاده‌ي خارجی. پس حالا کـه فصل انار اسـت تا جاییکه می توانید انار میل کنید.

توصیه می کنیم برای کم رنگ کردن لکه هاي قهوه‌اي روی پوست آب انار رابا کمی روغن زیتون مخلوط کرده و روی پوست بمالید.

 
انار؛ گنجینه‌ي آنتی‌اکسیدان‌ها

انار سرکرده‌ي میوه‌هاي حاوی آنتی اکسیدان اسـت. حتما میدانید کـه تمام میوه‌هاي قرمزرنگ حاوی آنتی اکسیدان هستند و همان‌ طور کـه گفتیم انار در رأس همه ی‌ي این میوه‌ها قرار دارد. آنتی‌اکسیدان‌هاي این میوه حتی بیشتر از چای سفید اسـت. این میزان آنتی‌اکسیدان بالا این شایستگی رابه انار میدهد کـه جایگاه ثابتی در سبد میوه‌تان داشته باشد. حالا کـه فصل انار اسـت هرروز باک آنتی‌اکسیدانتان رابا این میوه پر کنید. انار هم چنین سرشار از ویتامین‌هاي B5، B6، ویتامین C و مس میباشد.

 
انار رابا استاتین مصرف نکنید

طبیعی بودن انار دلیل نمی شود کـه بی حساب و کتاب مصرف شود. اگر شـما الان در حال مصرف داروهای استاتین هستید قبل از مصرف منظم انار حتما با دکتر خود مشورت کنید. استاتین دارویی اسـت کـه برای نظارت کلسترول بالا مصرف می شود. در واقع انار می تواند خواص داروهای استاتین را بالا ببرد و برای همین باعث ایجاد مسمومیت شود.

حواس تان بـه مصرف آب انار باشد. طبق معمولً آب‌میوه‌ها همیشه شیرین‌تر هستند. برای همین توصیه میکنیم آب انارهای بدون قند و بدون مواد نگه‌دارنده استفاده کنید.

 
منبع: تبیان