پارس ناز پورتال

عملیات هایی در راستای سلامت موها

مجموعه : نکات سلامت مو
عملیات هایی در راستای سلامت موها

هر مویی به طور طبیعی سالم و زیبا ست ولی زندگی روزمره آلودگیها استرس ها و پرتو های ماورائ بنفش نور خورشید موجب تخریب ساختمان وبخصوص ریشه موها می شوند به این ترتیب ظاهر موها آسیب دیده وشانه كردن آنها مشكل می شود.برای بازگرداندن زیبائی طراوت و درخشش به موها باید از فراوردها بهداشتی آرایشی مو استفاده نمود.

 

 

چند توصیه در راستای مراقبت از مو

صابو نهای دست و بدن برای شستشوی موی سرمناسب نیستند برای این منظور فقط از شا مپو استفاده كنید.در هنگام شستشوی سر از كشیدن موها و چنگ زدن آنها خوداری كنید ماساژ ملایم با سر انگشتان برای تمیز شدن موها كفایت می كند.

 

مراقبت ازموها

 

برای اینكه كف شامپو بخوبی تاثیر كند باید حداقل 2تا3 دقیقه روی سر باقی بماند پس از شستشو آبكشیدن موها با آب سرد موجب شادابی و درخشان تر شدن رنگ موها می شود.برای شانه كردن موها هرگز از برس های نوك تیز فلزی استفاده نكنید.در صورت استقاده از سشوار فاصله آن از موها نباید كمتر از 20 سانتی متر باشد.

 

در هنگام شستشوی موها ماساژ ملایم پوست سر ترجیحا در جهت رویش موها توسط نوك انگشتان و یا یك برس نرم پلاستیكی با نوك گرد موجب تحریك گردش خون مویرگی در پوست سر و اطراف ریشه موها شده و در نتیجه سبب تقویت موها می گردد.

 

دكلره كردن موها و استفاده از اسپری ها و حالت دهنده های مو سبب ضعف خشكی و شكنندگی مو ها می شود حتی الامكان از مصرف اینگونه مواد خودداری كنید.