پارس ناز پورتال

علت برق زدن بعضی میوه ها

علت برق زدن بعضی میوه ها

شاید موقع خرید پرتقال ها یا سیب هایی که زیر نور چراغ مغازه ها برق می زنند و پوست شان حالتی چرب دارد، از خودتان پرسیده باشید که این چربی به چه دلیل دیده می شود و اصلا آیا خوردن این قبیل میوه ها می تواند بیماری زا باشد یا نه؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که گاهی برای نگهداری طولانی مدت برخی از محصولات کشاورزی در انبار، از موادی استفاده می شود که واکس مانند بوده و این حالت براقیت و چربی را روی پوست میوه ایجاد می کنند اما از نظر تغذیه ای هیچ خطری را برای مصرف کننده در پی ندارند.
برخی محصولات را نیز کشاورزان قبل از رسیدن کامل برداشت می کنند که از آن میان می توان به موز اشاره کرد. به این میوه ها نیز برخی مواد که ترکیبی از گوگرد هستند، می افزایند تا در طول حمل و نقل ماندگاری بیشتری داشته باشند و آسیب نبینند.

در مورد آنها نیز باید گفت که این مواد نگه دارنده برای سلامت انسان مضر نیست و اصلا به داخل گوشت میوه ها نفوذ نمی کند و یا در صورت شستشو با آب از بین می رود. بنابراین مصرف کنندگان می توانند با خیال راحت از خوردن آنها لذت ببرند.

در واقع، این مواد در رده برخی سموم قرار نمی گیرند که قبل از چینش به میوه هایی مثل توت فرنگی زده می شوند تا ماندگاری شان را افزایش دهند. باز تکرار می کنم که این ترکیبات در عین حال که برای سلامت انسان فایده ای ندارند، مشکلی هم ایجاد نمی کنند، پس سبد غذایی تان را از میوه و سبزی تازه پر کنید، حتی اگر پوست شان چرب است.

متاسفانه می بینیم بسیاری از خانواده ها به دنبال عنوان کردن هزاران دلیل از مصرف روزانه این گروه غذایی ارزشمند و ضروری سرباز می زنند و نمی دانند چه زیانی را به سلامت خود و عزیزان شان وارد می کنند.