پارس ناز پورتال

درباره زندگینامه بروس ویلیس

درباره زندگینامه بروس ویلیس

بیوگرافی کامل بروس ویلیس

 

نام کامل: والتر بروس ویلیس

شهرت: بروس ویلیس «Bruno»

تاریخ تولد: 19 /مارچ/ 1955

محل تولد: اوبر اشتاین-کشور آلمان غربی

قد : 1.82 cm

شغل: بازیگر سینما

 

بازیگرانی معدودی توانسته اند با ریشه آلمانی در هالیوود ماندگار شوند و ویلیس شاید از مطرح ترین انها باشد ،گرچه دوران ستاره بودنش دیری نپایید و اسطوره ویلیس بـه هزاره جدید نرسید . بروس ویلیس روزگاری در کشور آلمان غربی یک ستاره موسیقی بـه شمار می رفت تا جاییکه یکی از آلبوم هایش جزو ده کار برتر جداول فروش اروپا ایالات امریکا شد ،اما خیلی زود راه خودرا در سینما پیدا کرد و بعنوان ستاره آثار اکشن درخشید.

 

بازی بروس ویلیس پس از سریالهایی چون اولین گناه مرگبار درسال 1980 و هیات منصفه درسال 1982 بـه صورت جدی توسط تماشاگران و تهیه کننده هاي سینما دنبال شد. او توانست نقش قابل توجه در اپیزودی از سریال میامی خبیث بعنوان یک مرد هفت تیر کش کـه دائم همسرش را کتک می‌زند بـه دست آورد و بخاطر همین نقش جایزه امی راکه همتای تلویزیونی اسکار بـه شمار می‌رود بـه خانه برد.

 

اما انچه نام وی را پیش از همه ی بر سر زبانها انداخت و باعث شد تا چهره اش بعنوان شخصیتی جذاب کههر شب هزاران نفر رابه پای تلویزیون می کشاند مطرح شود مجموعه بلند مدت مهتاب کـه مابین سال‌هـای 1985 تا 1989 پخش می شد و ویلیس در مقابل سبیل شپارد ،نقش آفرینی می‌کرد.

 

بروس ویلیس در 19 مارچ 1955 در ایبار اوبرشتاین کشور آلمان غربی اسـت کـه پس ار موفقیت مجموعه مهتاب این بخت را یافت تا در آثار ارزشمندتری روی پرده سینما بازی کند.پیشنهادها بـه سرعت سرازیر شد و او دریک برنامه کاری پرو پیمان روبه‌رو شد .

 

ابتدا با چندین فیلم مشهور چون قرار کور و غروب بـه یفای نقش پرداخت ،اما هنوز برای هالیوودی ها ناشناخته بودو او فرصت مناسبی داشت تا در کشور آمریکا نیز بـه یک چهره مطرح بدل شود . بازی دراین آثار وی را بـه هنرپیشه کارهای اکشن تبدیل کرده بودو همین باعث شد تا در هالیوود نیز کارکترهای مشابه ایفا کند و پس از مدت کوتاهی در زمره بازیگرانی چون استالونه و شوارتزینگر قرار گرفت .

 

نقشی کـه بروس ویلیس رابه شهرت یک شبه رساند کارکتر پلیسی در فیلم پر هزینه جان سخت بود کـه درسال 1988 ساخته می‌شود.اکران فیلم با موفقیت غیر منتظره همراه بود کـه باعث شد دنباله هایي برای آن نیز تولید شود کـه در همه ی بروس ویلیس نقش اصلی را ایفا میکرد .

 

جان سخت 2 سال 90 و جان سخت 3 سال 95 بـه اکران در آمدند و ویلیس هم چنین در کارهای موفق دیگر ي ظاهر شد کـه البته در آن حضور فیزیکی نداشت ! بلکه تنها صدایش را در اختیار یک کودک قرار داده بود. فیلم کمدی بنام ببین چـه کسی حرف می‌زند بود .

 

سال 1988 با فیلم در کشور برای اولین بار شکست را تجربه می‌کند اما بـه سرعت با دو نقش بزرگ باز میگردد. ابتدا نقش نویسنده اي در برگردان سینمایی آنش خودپرستی و سپس در پروژه با شکوه هادسون هاوک شرکت میکند. در همین اثنا نقش مکمل خوبی را در افکار مرگبار مقابل دمی مور ایفا می‌کند کـه پس ازآن با او ازدواج می‌کند اما این ازدواج پس از 10 سال بـه جدایی می انجامد.

 

سال 92 بـه نقش خود در تریلر جنایی بازیگر ظاهر میشود و یکسال بعد از او برای شرکت دریک بازی کامپیوتری دعوت بـه عمل می آورند.تبدیل بـه اولین بازیگری کـه چهره و حرکاتش دریک بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ شب و کارکترهای قابل توجهش در زرنگ و همینطور نقش ماندگارش در قصه هاي عامه پسند از جمله کارهای تاثیرگذار او بـه شمار میروند.