پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل نیکول کیدمن

بیوگرافی کامل نیکول کیدمن
 
تاریخ تولد: 20 ژوئن 1967 محل تولد: هاوایی بازیگری که توانست سالهای حضور پر تره مانند خود را در آثاری درخشان حفظ کند و در زندگی واقعی با کوشش فراوان از زیر سیطره عنوان همسر تام کروزخلاص می شود . اواخر دهه نود را در حالی سپری می کند که احترام بسیاری از سوی منتقدین و تماشاگران نصیبش شده بود . با قدی بلندتر از حد مجاز یک بازیگر زن و موهایی قرمز ، اولین استرالیایی خانمی است که توانست مورد توجه تماشاگران
 
آمریکایی قرار بگیرد و این اتفاق با روزهای تندر در سال 90و در کنار تام کروز افتاد. اما آنچه نامش را مطرح ساخته درخشان گاس ون با عنوان مردن برای … در سال 95 بود که در آن نقش زنی که در راه رسیدن به خواسته هایش هر کاری می کند ،
 

هوش و استعداد فراوانی را به نمایش می گذارد. اگر چه او را یک استرالیایی می خوانند ولی در واقع متولد هونولولو در هاوایی است ، نیکول در 20 ژوئن 1967 به دنیا آمد ، خانواده اش که در جزیره سکونت داشتند به خاطر پروژه های تحقیقاتی پدر نیکول که بیوشیمیست بود به واشینگتن دی سی عزیمت می کنند و سه سال همانجا می مانند . پس از پایان کار پدر، نیکول و خانواده اش شامل مادرش که پرستار و ویراستار بود و برادر کروچکترش به استرالیا می روند. او در حومه لانگ ویل بزرگ می شود ، یک منطقه متوسط ،عشق به هنر و مخصوصا رقص وتئاتر از همان کودکی در وجود کیدمن بود .

سه سال داشت که تحت آموزش باله قرار می گیرد و اولین بازی خود را در یک نمایش محلی ارائه می دهد و درحالی که فقط شش سال داشت تا سن ده سالگی به آموزش بازیگری در مدرسه درام می پردازد و برای این کار وارد مدرسه نمایش سنت مارتین در ملبورن می شود و مدرسه تئاتر فیلیپ استریت در سیدنی می شود. در هر تستی که شرکت می کرد به خاطر قد بلندش او را رد می کردند ولی سرانجام موفق شد که یک نقش حرفه ای در کریسمس بوش (1983) به دست بیاورد .
 

در حالی که فقط 14 سال داشت . این فیلم تلویزیونی درباره گروهی بچه است که در پی یافتن اسب دزدیده شده اشان یک تیم تشکیل می دهند . این فیلم با نقش دیگری در فیلم ماجراجویانه سارقین بی ام ایکس و چند کار دیگر ادامه پیدا می کند . اولین نقش اصلی او وقتی شکل گرفت که در ویتنام درخشید . یک مینی سریال به کارگردانی جان دویگان و کیدمن می توانست به خاطر جان بخشیدن با کارکتر یک دختر مدرسه ای بازمانده از جنگهای ویتنام سالهای 60 نقدهای مثبتی فراوانی دریافت کند .او موفق می شود تا یک کارگزار آمریکایی پیدا کند و این فرصتی می شود تا درهای پیروزی به سویش باز شود .
 

در 1989 کیدمن نقش محوری دیگری در ساخته فلیپ نویس با عنوان آرامش مرده به عهده می گیرد و یک تریلر روانشناسانه درباره زوجی (نیکول و سام نیل) که توسط بازمانده یک کشتی غرق شده که نقش اش را بیلی زین ایفا می کرد به گروگان گرفته می شوند . فیلم به او کمک می کند تا خود را در سن 19 سالگی به عنوان یک هنرپیشه معروف قابل اعتماد و اعتنا تثبیت کند . همان سال بازی در یک کار تلویزیونی به نام بانکوک هیلتون شهرتی دو برابر پیدا می کند و این بار ایفا گر نقش زن حوانی بود که به خاطر حمل مواد مخدر در زندان تایلند حبس می شود . تا اینجا کار توانسته بود که در استرالیا رشد قابل توجهی داشته باشد .
 

اما احتیاج داشت تا شهرت خود را به آن سوی اقیانوس نیز برساند، در سال 1989 به عنوان نقش مقابل تام کروز در اولین حضور آمریکایی اش یعنی روزهای تندر به کاگردانی تونی اسکات انتخاب می شود .فلیم درباره یک راننده مسابقات اتومبیل رانی (کروز) که کیدمن در آن نقش پرستاری که عاشق اش می شود را ایفا می کرد. نه تنها کار به موفقیت می رسد بلکه باعث می شود تا او به همسرآینده اش (تام کروز) نیز آشنا شود و سرانجام در دسامبر سال 90 باهم ازدواج کردند.
 

به دنبال آن نقش مقابل داستین هافمن در بیلی باتیگت (91) به دست می آورد و همین طور نقش یک دختر دانشجو در Flitting بازی می کند. که ساخته موفق دیگری از جان دویگان بود. کیدمن و کروز برای دومین بار کار مشترک خود را در دور و دورتر (92) همراه می شوند و علی رغم همه جنجالهای پیرامون زندگی اشان و فیلمبرداری درخشان اثر ، کار شکست می خورد و نیکول به پروژه های کم اهمیت تری چون مالیک و زندگی من (هردو در سال 93) راه پیدا می کند . بتمن برای همیشه در سال 95 که در آن نقش عشق قهرمان اثر را بازی می کرد یک موفقیت دور از انتظار بود و از اینجا حرفه او و کار کیدمن جدی گرفته می شود .
 

نیکول سرانجام با ساخته زیبای گاس ون سنت در سال 95 با عنوان مردن برای … آن پرتره همیشگی دختر و یا بهتر بگویم عروسک پشت پرده را می شکند و نقدها و جوایز فراوانی را به خود اختصاص می دهد . بازی اش در نقش ایزابل آرچر در اقتباس سینمایی جین کمپیون از توماس هنری جیمز با نام « پرتره ای از یک بانو» از او تصویری درخشان به عنوان یک هنر پیشه قابل احترام ترسیم می کند .
 

پس از آن مقابل جرج کلونی در فیلم پر هزینه صلح ساز (97) ایفای نقش می کند و همینطور مقابل ساندرا بولاک در کمندی و فانتزی جادوی عمل بازی می کند که هر دو به آثار پر فروش بدل می شوند. در سال 1999 در فیلمی بازی می کند که تا به امروز هیچ اثری نتوانسته بحث و جدل و همپای آن را ایجاد کند .
 

فیلم آخرین ساخته استنلی کوبریک فقید «چشمان کاملا بسته» بود که آخرین حضور مشترک تام و نیکول نیز به شمار می رفت . خارج از دنیای فیلم اما رابطه کروز و کیدمن تیره شده بود و سرانجام اقدامی غیر قابل باور پس از یک دهه از هم جدا می شوند . کیدمن پس از جدایی از کروز در آثار با ارزشی چون دیگران و ساعتها را به کارنامه اش اضافه کرد و در نیمه آخر دهه نود و اوایل سالهای هزاره جدید به یک چهره استثنایی مورد توجه همزمان منتقدین و سینماروها بدل شد.
 

مادر شدن را دوست دارد هنرپیشه سی و نه ساله هالیوود می‌گوید امیدوار است با این ازدواج بتواند این فرصت را به دست آورد كه برای نخستین بار صاحب فرزند شود. كیدمن و تام كروز دو فرزندخوانده به نام‌های (ایزابلا) سیزده ساله و (كانر) یازده ساله دارند. آنها هیچ وقت نتوانستند خود بچه‌دار شوند. بعضی‌ها می‌گویند نیكول در مدت زندگی مشترك خود با تام كروز سه بار باردار شد ولی هر بار بی‌هیچ دلیل خاصی فرزندان خود را در دوران بارداری از دست داد.
 

اكنون او امید زیادی دارد كه این بار دیگر ناامید نشود و بتواند برای نخستین بار طعم شیرین مادر واقعی بودن را بچشد. آنها در پنجمین روز اقامت خود در (بورا بورا) گردشی به اطراف جزیره داشتند و از دیدنی‌های زیبای آنجا از جمله معابد باستانی و ویرانه‌های یك ناو آمریكایی كه ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم آن را غرق كردند، دیدن كردند. عصر همان روز عروس و داماد جزیره، سوار بر یك قایق كوچك به میان آب‌های اقیانوس رفتند و به كوسه ماهی‌ها غذا دادند. پس از پایان روزهای ماه عسل این زوج هنری تصمیم گرفتند به خانه (كیت) در نزدیكی (ناشویل) در ایالت (تنسی) بروند و در آن جا زندگی كنند.
 

داماد كه خواننده مشهوری است اعتراف كرد كه تصمیم دارد هر چه زودتر برنامه كاری خود را تغییر دهد و دیگر به سفرهای طولانی مدت نرود. او می‌خواهد صفحه‌های موسیقی خود را از این پس در استودیوی خانگی خود ضبط كند. عدم تغییر در برنامه هنری ظاهرا كیدمن هیچ تغییری در برنامه‌های آینده خود نداده است ولی به نظر می‌‌رسد كه چندان از ازدواج خود مطمئن نیست. گفته می‌‌شود كیدمن درست قبل از مراسم ازدواج یك پیمان‌نامه را با كیت اربن به امضا رسانده است.
 

پیمان نامه‌ای كه بیشتر به سود عروس خانم است تا آقای داماد. در این پیمان‌نامه قید شده است در صورتی كه شوهر دوباره به سمت الكل و موادمخدر برود و یا به همسرش به گونه‌ای خیانت نماید، زن حق دارد از او جدا شود و شوهر به سزای عمل ناشایست خود خواهد رسید.نیكول چندی پیش اعتراف كرد كه هنوز عاشق تام كروز است. به نظر می‌‌رسد كه كروز پس از گذشت مدت‌های طولانی از طلاق و جدایی باز هم بر روی او نفوذ دارد.
 

او مدتی پیش از ازدواج به نیكول نصیحت كرد كه دیگر اجازه ندهد این مرد الكلی با او ارتباط داشته باشد و كیدمن بلافاصله به حرف تام كروز گوش كرد و به كیت گفت كه دیگر در حالت مستی نزدیك خانه او نرود .اما ظاهرا نتوانست ارتباط خود را با اربن قطع كند و تنها به این بسنده كرد كه از او بخواهد طرف الكل و مواد نرود. با این وجود این موضوع سبب نگرانی‌های شدید او شد. تحلیل‌گران هالیوود فكر می‌كنند تنها چیزی كه می‌تواند سبب دوام و بقای این (وصلت ناجور) گردد فقط و فقط به دنیا آمدن یك نوزاد است.
 

نوزادی كه نیكول مدت‌هاست به آن فكر می‌كند. او خیلی برای این اتفاق عجله دارد زیرا می‌داند به خاطر مشكلاتی كه دارد احتمالا قادر نیست بعد از چهل سالگی بچه‌دار شود و به همین خاطر به شدت در فكر تشكیل خانواده است. این روزها نیكول برای بازی در هر فیلم خود شانزده میلیون دلار دستمزد می‌گیرد. این در حالیست كه خود او معتقد است بیشتر از اینها ارزش دارد و مدتی پیش مدعی شد باید دستمزد بازی‌هایش 25 میلیون دلار باشد.
 

با این وجود تهیه‌كنندگان هالیوود ادعای او را نادیده گرفتند زیرا نیكول در دو فیلم اخیر خود (همسران استپ فورد) و (افسون شده) بازی چندان جذابی از خود ارائه نداد. با این حال او درآمد خیلی بالایی دارد. گرچه كیدمن در زمینه تبلیغات نیز پولساز است و برای هر پوستر تبلیغاتی خود سه میلیون دلار می‌گیرد. درآمد كیت كمتر از نیكول است ولی آنچه اهمیت دارد این است كه كیت اربن در آمارگیری جدید به عنوان جذاب‌ترین و محبوب‌ترین خواننده مرد آمریكا انتخاب شده است