پارس ناز پورتال

از خوردن در فصل پاییز لذت بیشتری ببرید

از خوردن در فصل پاییز لذت بیشتری ببرید
 

هوا سردتر می‌شود، اما گزینش هاي خوراکی شما میتواند حرارت را بالا ببرد! با تهیه فهرست پاییزی زیر میتوانید از خوردن در این فصل لذت بیشتری ببرید.

▪ سیب: ترش یا شیرین، خام یا بصورت پخته شده دلپذیر هست. حتماً سیب را با پوست بخورید زیرا دارای ماده اییست که برای قلب خوب هست.

ارزش خوراکی سیب: مملو از آنتی اکسیدان ها – هر سیب دارای ۴ گرم فیبر مخصوص رژیم خوراکی هست.

 

▪ خرما: که محبوب مردم خاورمیانه هست هم میتوان بصورت ملایم آن را پخت یا قطعه قطعه در دسر بهره گیری کرد و داخلش را با گردو یا بادام و پنیر خامه اي پر کرد.

ارزش خوراکی: بسیار کم چرب، منبع خوبی از فیبر – منبع خوب پتاسیم

▪ گریپ فوروت: مقدار ترش بودن گریپ فوروت، تقابل خاصی را در برابر دیگر میوه ها برای آن ایجاد کرده. آن را در کنار سبزی خوردن، همراه با آووکادو و میگو مصرف کنید یا از یک لیوان آب گریپ فوروت مملو از آنتی اکسیدان لذت ببرید.

ارزش خوراکی: بیش از ۷۵ درصد مقدار مورد نیاز ویتامین C هرروز شما را دارد – منبع خوبی برای لیکوپن (دانه قرمزی که در این میوه و گوجه فرنگی موجود هست و برای پیشگیری از سرطان خوب هست) – دارای ماده پکتین هست که کلسترول را پایین می آورد.

 

▪ کیوی: از این میوه برای افزودن طعمی فصلی به غذا هاي خود بهره گیری کنید و یا همراه با توت فرنگی، طالبی یا پرتقال بخورید. مصرف آن با آناناس نوعی مزه تند ترش می آفریند.

ارزش خوراکی: ویتامین C اکثر از پرتقال دارد – منبع خوبی از پتاسیم و مس

 

▪ گلابی: حالت دانه دانه ریز داخل گلابی و آبدار بودنش، میوه خوش طعمی از آن ساخته هست. مصرف آن بصورت پخته و آب پز پیشنهاد می‌شود.

ارزش خوراکی: منبع خوب ویتامین C و مس – هر عدد گلابی دارای ۴ گرم فیبر هست.

 

▪ نارنگی: این میوه مرکب کوچک و خوش طعم بسیار برای طراوت غذا هاي پاییزی مناسب هست. ترکیب مناسب همراه با نارنگی میتواند بادام، خرما و عسل باشد. به آن سرکه اضافه کنید و یک چاشنی بسیار خوش طعم در انتظار شماست.

ارزش خوراکی: منبع ویتامین C منبع بتا کاروتن

 

▪ انار: این میوه نسبتاً ترش درون خود منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها را دارد. انار دارای ویتامین C و اسید فولیک می باشد.

 

▪ کلم بروکسل: اگر این سبزی را درست آماده کنید، طعم بسیار خوبی دارد. کمی مزه اش تلخ هست پس باید آن را همراه با سس دلخواه خود مصرف کنید.

ارزش خوراکی: نیم فنجان از آن ویتامین K هرروز شما را فراهم سازی میکند اسید فولیک چندان دارد – منبع آهن هست.

 

▪ گل کلم: بصورت بخارپز طعم و عطر خوبی دارد اما می‌توانید آن را در پوره سیب زمینی یا داخل سوپ بریزید.

ارزش خوراکی: موادی جهت پیش گیری از سرطان دارد – پایین اورنده کلسترول – منبع خوبی از ویتامینC

 

▪ کدو مسما: برخلاف نوع تابستانی اش مزه شیرین تری دارد و چون پوسته ضخیمی دارد میتوان آن را برای ماه ها نگه داری کرد. در کنار چاشنی هاي فصل سرد مانند دارچین و زنجبیل طعم بهتری دارد.

ارزش خوراکی: دارای امگا۳ زیادی هست – منبع ویتامین A هست.

 

▪ کدو تنبل: مصرف آن اکثر از فانوس شبهای هالووین هست! طعم شیرین آن برای انواع شیرین پای، کیک و پودینگ مناسب هست. دارای پتاسیم زیادی هست، یک وعده آن ۲۰ درصد از فیبر مورد نیازتان را برطرف میکند و منبع خوبی از ویتامین B هست.

 

▪ شلغم: جزو ریشه سبزیجات هست و ملایم و مطبوع می باشد و جانشین تربچه و کلم می‌شود. برای طعم دادن به آن از رازیانه، خرده نان و شکر قهوه اي بهره گیری کنید. منبع ویتامین C هست، برگ شلغم منبع فوق العاده از ویتامین A, K و اسید فولیک هست.

 

▪ زردک: که میتوان از آن در برنج و پوره سیب زمینی بهره گیری کرد و دارای پتاسیم و فیبر هست.