پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل سارا جسیکا پارکر

بیوگرافی کامل سارا جسیکا پارکر

سارا جسیکا پارکر در 25 مارچ 1965 در اوهیو در خانوادهای شلوغ به دنیا آمد او فرزند چهارم از 8 فرزند خانواده بود.والدینش بعد از به دنیا آمدن سارا از یکدیگر جدا شدند ومادرش با یک تاجر به نام پائول فرست ازدواج کرد. سارای جوان در زمینه ی خوانندگی و رقاصی تعلیم یافت و در سن کم یک هنرپیشه ی حرفه ای شد مانند تعداد دیگری از خواهر و برادرانش.


در سال 1976 بعد از اینکه سارا اولین نقشش The Innocends پیدا کرد به نیو جرسی رفتند و به دنبال آن سارا به همراه چهار تا از برادر و خواهرانش در کمپانی دولتی the second of Music ایفای نقش کرد. حضورش در یک جنگ نمایشی بر اساس آوازه هایی از چارلز استرویز منجر به کسب یک نقش در آن نمایش شد. در ژانویه 1979 او سومین هنرپیشه ای بود که در نقش اصلی را در آن نمایشنامه ایفا کرد، برای 12 ماه در آن نقش باقی ماند تا اینکه آن را پشت سر گذاشت .


او در دبیرستان حضور پیدا کرد و تا سال 1982 وقتی که یکی از نقش های اصلی در سریال طنز CBs , Square pegs پیدا کرد. سپس به دبیرستان هالیوود انتقال یافت و در پس فارغ التحصیلی تصمیم به رها کردن کالج گرفت تا بازیگری را به طور تمام وقت در پیش بگیرد.پس از بازی در مجموعه های تلویزیونی تصمیم به حضور در سینما را گرفت و اغلب در نقش های فرعی بازی می کرد همانطور بازی در صحنه تئاتر را ادامه می داد نقش های معمولی در دو سریال تلوزیونی تحسین برانگیز اما کم بها را ایفا کرد. در این مدت او رابطه ای با هنرپیشه رابرت دونی داشت و برای چند سال هم خانه بودند.


پس از جدا شدن از او سارا یک رابطه عاشقانه کوتاه با جان کندی داشت قبل از ملاقاتش با مردی که امیدوار بود باشد با زندگی مشترکی را شروع کند، متیو برودریک. در همین زمان زندگی حرفه ای اش هم تغییر مشابهی برای بهتر شدن را از سر گذرانید . در 1991 او نقش سن دی در فیلم استیو ماردین ایفا کرد. ناگهان مردم متوجه شدند که نه فقط او یک کمدین درجه یک است که یک زن جوان و جذاب هم هست. از آن جایی که این واقعیت اخیر اهمیت بیشتری در Holly wood داشت او می توانست در فیلم هایی ایفای نقش کند که ستارگان بزرگ هالیوود مانند بروس ویلیس و بدل میدلر در ظاهر می شدند .

او به کار روی صحنه ادامه داد و جایزه نامزدی drama Desk Award بهترین هنرپیشه زن را برای اجرایش بعنوان نقش سیلویا در نمایشنامه سیلویا را به دست آورد. کم کم در نقش های مهم بیشتری در پیش گرفت ، که با نقش در مقابل نیکولاس کیج در فیلم Honeyman in Vegas در سال 1992 که استعداد کمدی بودن او را نشان داد .


در فیلم A big woody Allen fan او نقش اصلی را در مقابل فیلم ساز مشهور در فیلم تلویزیونی sunshine Boys و در همین سال نقش اصلی را در فیلم Miami Rhapsody ساخته سال 1995 به دست گرفت. سال 1996 یک سال فشرده ی فیلمی بود در wives club ,Lucy Fell , mars attacks علاوه بر به دست آوردن نام در فیلم ها او به عنوان یک هنرپیشه تئاتر مورد احترام قرار می گرفت.سارا با بازی در فیلم شهر و شهوت در سال 1998 در نقش روزنامه نگار  مانهاتان موفق به کسب جام طلایی بازیگر در سال 2000 شد. شوهر کنونی اش متیو بروید ریک .