پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل امیر خان

بیوگرافی کامل امیر خان

این بازیگر در تاریخ 14 مارس 1965 در بیمارستان هالی فامیلی هندوستان در جنوب هندوستان در یک خانواده مسلمان به دنیا آمد و دارای یک برادر به نام فیضل است که یک سال از خود او بزرگتر است و او نیز مانند امیر خان وارد فعالیت هنری گشته اما نتوانست محبوبیتی مانند برادر خود را کسب کند . پدر و مادر امیر خان بنام طاهر و

زینب اسم او را در بدو تولد امیر حسین قرار دادند و با ورود او به دنیای سینما مخالف بودند . اما امیر خان با علاقه ای ذاتی که در این زمینه داشت توانست پا به دنیای هنر هفتم بگذارد . و در طی زمان خیلی کوناه توانست به یکی از ستارگان بزرگ سینمای هند تبدیل گردد .

او در سال 1998 با خانمی به نام رینا دوتا ازدواج نمود و از او صاحب دو فرزند یکی پسر بنام جوناید و یک دختر بنام آیرا شد . اما این ازدواج او ناموفق بود و در سال 2002 از رینا دوتا جدا شد . یه مدت شایعه بود که به هم خوردن زندگی امیر خان و زنش به خاطر رابطه پریتی با امیرخان بوده است .

بعد از جریان جدا شدن امیر خان از ریتا دوتا رسانه ها به شدت به او حمله کردند و تا مدتی او را در تگنا قرار دادند . اما وقتی توانست در اسکار جایزه برای بازی در فیم لگان به عنوان بهترین بازیگر مرد را کسب کند ورق برگشت و محبوبیت امیرخان روز به روز افزایش پیدا کرد . از توانایی های این بازیگر در ایفای نقشهای متفاوت است که می تواند خود را با هر نقش تطبق دهد .

ستاره ای که با فیلم « قیامت سه قیامت تاک » در نقش اول اثر شکل می گیرد و تا به امروز دوام آورده است . امیر خان در خلال این سالها آثار مطرحی را بازی کرده و توانسته آبروی صنعت سینمای هند را با آثار بین المللی خود خریداری کند او شاید تنها هنرمندی باشد که در هزاره جدید راهی به دل هنر دوستان به خصوص علاقه مندان سینمای جهان باز کرده است .