پارس ناز پورتال

طرز تهیه سوفله خوشمزه مرغ و هویج

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه سوفله خوشمزه مرغ و هویج

مواد لازم :
 سینه مرغ      1 عدد
 هویج متوسط      3 الی 4 عدد
 جعفری خرد شده      3 قاشق غذا خوری
 فلفل دلمه ای      1 عدد
 پنیر رنده شده     به میزان لازم
تخم مرغ     4 عدد
سس بشامل     1 لیوان

* سس بشامل 1 لیوان : ( 1 لیوان شیر ، 1 عدد پیاز ، 1 قاشق کره ، 1 قاشق غذا خوری آرد ،نمک و فلفل)

طرز تهیه :
قبل از هر كاری سینه مرغ را قیمه كرده ویا درسته بپزید و بعد از هم باز كنید و برای مزه دار شدن آن از پیاز و نمك و فلفل و یك قطعه دارچین استفاده كنید و در پایان پخت دارچین را دور بیندازید.

درزمانیكه مرغ در حال پختن است هویج خلال شده را با نمك بپزید و در ضمن آن سس را تهیه كنید .

برای تهیه سس اول پیاز را خیلی ریز رنده كنید و با كره كمی تفت دهید و بعد آرد و نمك وفلفل را اضافه كنید و دوباره كمی تفت بدهید و بعد شیر را آرام آرام اضافه كرده و مدام هم بزنید وقتی سس قوام لازم را پیدا كرد شعله را خاموش كنید. جعفری را هم ریز كنید و فلفل را هم به اندازه یك حبه قند ریز كنید .

بعد از اتمام این كارها فر را روشن كرده و روی آخرین درجه بگذارید و بعد از دو یا سه دقیقه روی درجه (350 فارنهایت ) یا (180درجه سانتیگراد ) ویا در فر هایی كه شماره دارند روی شماره 4 تنظیم كنید .چون اكثر دوستان در مورددرجه فر سوال میكنند همه را نوشتم تا ابهامی نباشد .

بعد از انجام كارهای فوق نوبت تخم مرغهاست كه دانه دانه بشكنید و بعد سفیده و زرده را از هم جدا كنید و در دو ظرف جداگانه آنها را خوب بزنید طوری كه زرده كاملاً رنگ روشن به خود بگیرد و سفیده هم مثل پنبه و سبك شود و زمانیكه همزن را از آن خارج میكنید از همزن نریزد .

ظرف پیركسی را چرب و كمی پنیر رنده شده بریزید.

مواد را با سس مخلوط كنید و بعد زرده اضافه كنید و به هم بزنید و در آخر سفیده را اضافه كنید و آرام آرام هم بزنید و در ظرف پیركس ریخته و سطح آنرا صاف كنید و پنیر رنده شده روی سطح سوفله بریزدو در فر روی پنجره اول بگذارید . نیم الی سه ربع ساعت برای پخت كافیست روی سوفله كه طلایی شد نشان دهنده این است كه سوفله آماده است .