پارس ناز پورتال

چهره افراد می‌تواند واقعیت‌های پنهان شخصیت‌شان را آشكار كند

چهره افراد می‌تواند واقعیت‌های پنهان شخصیت‌شان را آشكار كند

شاید چنین تصوری از نظر شما غیرواقعی به‌نظر برسد اما بررسی‌های جدید هم نشان می‌دهد كه پیشانی نوشت آدم‌ها، شخصیت‌شان را هم آشكار می‌كند. فیلسوف‌های چینی می‌گویند 5 عنصر در جهان می‌تواند زندگی ما را تحت‌تاثیر قرار دهد؛ چوب، ، آب، آتش، زمین و فلز. از نظر آنها هر كدام از ما تلفیقی از این عناصر را در چهره خود داریم اما یكی از این عناصر، نسبت به بقیه آنها شاخص‌تر است. گذشته از فیلسوف‌های قدیمی، پژوهشگران

امروزی هم این موضوع را تایید می‌كنند. سیمون برون، یكی از متخصصان انگلیسی كتابی در مورد این موضوع نوشته و توضیح می‌دهد كه چطور هركدام از شما می‌توانید شاخص‌ترین عنصر را در چهره دیگران شناسایی كنید و از طریق آن به شخصیت‌شان پی‌ببرید.

 

چهره‌های چوبی

بیشتر ضربتی و بدون فكر عمل می‌كنند، بلندپروازند و فوق‌العاده با اعتماد به نفس كارهای‌شان را انجام می‌دهند. آدم‌هایی كه عنصر وجودی‌شان چوب است، بسیار فعالند و همیشه ذهن‌شان سرشار از ایده‌ها و طرح‌های تازه است. وقتی یك پروژه جدید به ذهن این افراد می‌رسد، صبر ندارند تا آن را شروع كنند اما در مقابل، وقتی كاری را به دست می‌گیرند، زود از آن خسته می‌شوند. جاه‌طلبی آنها باعث می‌شود كه گاهی بی‌رحم جلوه كنند و جز به منافع خودشان به چیزی فكر نكنند. افرادی كه چهره چوبی دارند، نترس هستند و از اینكه به قلمروهای ناشناخته وارد شوند ابایی ندارند. این افراد برای رسیدن به هدف‌شان هركاری می‌كنند.

 

اگر خواستگار‌تان چهره‌ای با این ویژگی‌ها دارد، بدانید كه اعتماد به نفس بالایی دارد و دیگران نمی‌توانند او را از فكری كه در سر دارد، منصرف كنند. شور و شوق این افراد برای عملی كردن ایده‌های تازه همیشه هم خوب نیست چون اگر در این میان، كسی سد راهشان شود، تحریك‌پذیر و تند‌خو می‌شوند و بیرحمانه او را پس می‌زنند.

 

چهره‌هایی از عنصر آب

این افراد انعطاف‌پذیرند و خوب می‌توانند خودشان را با شرایط وفق دهند. در كنار آنها خوش می‌گذرد و عاشق تنوع و تغییر هستند. آنها به ظاهر اهمیت زیادی می‌دهند و همیشه هم لبخند به لب هستند. حل كردن مشكلات مردم، یكی از لذت‌بخش‌ترین كارها برای این افراد است.

 

اگر با فردی كه چنین چهره‌ای دارد آشنا شوید، ممكن است بعد از مدتی فكر كنید او را به‌خوبی شناخته‌اید اما درواقع، شناختن آنها به‌طور كامل، سخت‌تر از آن چیزی است كه شما فكر می‌كنید؛ چون مرموز هستند و آنچه در ذهن‌شان می‌گذرد را راحت با دیگران در میان نمی‌گذارند. افرادی كه عنصر وجودی‌شان آب است، می‌توانند موضوعات را از زوایای مختلف ببینند اما گاهی هم به یك آدم حساس تبدیل می‌شوند كه آزردگی‌ها و زخم‌های وجودی‌شان را در مقابل دیگران آشكار نمی‌كنند.

 

چهره‌های آتشین

بدانید خواستگاری كه چنین چهره‌ای دارد، ماجراجو، اجتماعی و برون‌گراست و عاشق این است كه توجه دیگران را به‌خود جلب كند. چهره‌های آتشین، بیشتر به‌دنبال مشاغل سرگرم‌كننده و هنری می‌روند. آنها به عواقب كارهای‌شان خیلی توجه نمی‌كنند و تنها در فكر لذت بردن از لحظه هستند. این آدم‌های عجیب و غریب عاشق موضوعات اندوهناك هستند و حتی اگر مشكلی در زندگی‌شان نباشد، گاهی برای خلق یك تراژدی پیشقدم می‌شوند.

 

آنها آدم‌هایی رك هستند و به دلیل اینكه كسی را نرنجانند حرف‌شان را در دل‌شان نگه نمی‌دارند و اگر حسی دارند، آن را به راحتی نشان می‌دهند. در كنار چنین فردی به شما خوش می‌گذرد و بیشتر دوستان زیادی دارند اما وای به روزی كه شیطان درون‌شان بیدار شود. آتشین‌ها آدم‌های ریسك‌پذیری هستند و بعید نیست كه گاهی به دلیل همین عادت، همه زندگی‌شان را از دست بدهند. برای مثال اگر همسر آینده شما در این گروه باشد و روزی احساس كند كه شغلش را دوست ندارد، بلافاصله رهایش می‌كند چراكه اگر موضوعی به‌نظر این آدم‌ها كسالت‌آور بیاید، در نخستین فرصت رهایش می‌كنند.

 

چهره‌های زمینی

اگر خواستگار‌تان چنین چهره‌ای دارد، بدانید كه مرد عمل است و روی آسمان‌ها زندگی نمی‌كند. گرچه احتمالا كمی خجالتی است و مدتی طول می‌كشد تا سفره دلش را برای‌تان باز كند اما اگر چنین فردی را به زندگی‌تان راه دهید، به شما تا ابد وفادار می‌ماند. انرژی زمین در این افراد با كمی حسادت و كینه‌توزی هم همراه است. اگر به فردی كه چنین چهره‌ای دارد ضربه بزنید، این ضربه به عمق قلبش وارد می‌شود و مدت‌ها طول می‌كشد تا شما را ببخشد. اما در مقابل، این فرد وفادار، گرچه حساس است اما باهوش و منطقی هم هست و عجولانه تصمیم نمی‌گیرد. پس در كنار او می‌توانید با خیال راحت زندگی كنید و مسئولیت تصمیمات بزرگ را به‌عهده‌اش بسپارید.

 

زمینی‌ها به انجام‌دادن سریع‌السیر كارها علاقه‌ای ندارند. آنها دوست دارند با صبر و حوصله كارشان را انجام دهند و به همین دلیل دیگران مهر كند بودن را روی آنها می‌چسبانند، اما در واقع این افراد، دوست دارند كارها را در زمانی كه خودشان می‌خواهند و به شیوه‌ای كه خودشان دوست دارند، انجام دهند. آنها سختكوش و با انصافند و تعریف دقیقی از درست و غلط را در ذهن خود دارند كه به راحتی نمی‌توانید تغییرش دهید.

 

چهره‌های فلز

این افراد كاملا خویشتندار هستند و ترجیح می‌دهند گاهی از دیگران كناره‌گیری كنند. افرادی كه عنصر وجودی‌شان فلز است، مصمم هستند و سرسختانه روی موضوعات تمركز می‌كنند. معمولا آدم‌هایی كه در ارتباط با آنها قرار دارند، هیچ اطمینانی نسبت به جایگاهی كه در زندگی این فرد دارند، نمی‌توانند داشته باشند و جالب این است كه یك فلزی از این موضوع لذت هم می‌برد.

 

اگر خواستگاری با این خصوصیات ظاهری دارید، از قبل بدانید كه احتمالا شخصیتی كنترلگر دارد و اگر انرژی فلز در او توسط انرژی‌های دیگر كنترل نشود، به رفتارهای وسواسی و سرشار از اضطراب كشیده می‌شود، چراكه شخصیت‌های فلزی، به‌خودی خود نوعی بی‌صبری و خشم را درون دارند اما اگر توسط انرژی‌های دیگر كنترل شوند، به ندرت این رفتارها را از خود بروز می‌دهند. اما زندگی با این افراد سراسر مشكل نیست. آنها آدم‌های مصممی


هستند كه آسان تسلیم نمی‌شوند و می‌خواهند هرطور شده كاری كه می‌كنند را به سرانجام برسانند، پس اگر با خصوصیات گفته شده مشكلی ندارید و به‌دنبال فردی می‌گردید كه خوب بتواند از پس زندگی‌اش بربیاید، یكی از آنها را انتخاب كنید.