پارس ناز پورتال

رژیم های لاغری سختی دارید اما باز هم لاغر نمی شوید،زیرا

مجموعه : رژیم و تغذیه
رژیم های لاغری سختی دارید اما باز هم لاغر نمی شوید،زیرا

داشتن زندگی پر تحرك همراه با رفتارهای غذایی سالم،از مهم ترین دلایل چاق نشدن افراد لاغر است. پس از اینكه تصمیم گرفتید وزن خود را كم كنید،یك برنامه ی مناسب كه شامل تغییر روش زندگی است برای خودتان طراحی كنید.

* بعد از بلند شدن از خواب یك راست به سراغ صبحانه نروید.همین كه چشم هایتان را باز كردید،بدون استفاده از دست ها به آرامی بلند شوید.عضلات پاهایتان را صاف كنید و شكمتان را به داخل ببرید. پس از 10 ثانیه رها كنید.تمرین مداوم این نرمش 10 كالری را می سوزاند.

* صبح ها پروتئین بخورید.تحقیقات نشان می دهد هر چه بیشتر صبح ها شیر و پنیر بخورید، هنگام عصر تمایل كمتری به خوردن عصرانه خواهید داشت.

* تعادل برقرار كنید.به جای اینكه حین مسواك زدن بیكار باشید،پاهایتان را یك در میان جابجا كنید و تعادل ماهیچه ای برقرار سازید.این نرمش كمك می كند 10 كالری بسوزانید.

* صبح ها پنیر كم چرب بخورید و به جای ریختن میزان زیادی شكر در چای یا قهوه،از شیر  برای متعادل ساختن آن استفاده كنید.

* در ترافیك ورزش كنید.زمانی كه با ماشین جلویی سپر به سپر هستید،هر مرتبه كه پا روی ترمز می گذارید،باسن خود را سفت كنید و برای 10 ثانیه نگه دارید.اگر این كار را 15-10 بار انجام دهید، 10 كالری می سوزانید.

* در هر لحظه نرمش كنید.هر وقت در یك صف منتظر ایستاده اید،دست هایتان را از پشت قفل كنید و شانه ها را به طرف هم و به سمت بالا بكشید تا قفسه سینه باز شود.این یك تقویت جهت تحریك سیستم عصبی بر پایه ی یوگا است.شانه ها را برای 20-10 ثانیه نگه دارید و در حالی كه آرام نفس می گیرید،بیرون دهید.این حركت 5 كالری می سوزاند.

* غذا را با سوپ شروع كنید.به جای سالادی كه دو قاشق سس چرب دارد،سوپ سبك سفارش دهید.

* برای نوشابه جایگزین پیدا كنید.نوشیدن آب میوه یا نوشابه ی رژیمی،به جای نوشابه های گازدار  به شما كمك می كند تا از رساندن 60 كالری به بدنتان جلوگیری كنید.

* تا می توانید سیب بخورید.تحقیقات انجام شده در برزیل نشان می دهد افرادی كه حداقل 3 عدد سیب یا گلابی در روز مصرف می كنند،در مقایسه با سایرین از وزن كمتری برخوردار هستند. با خوردن 2-1 عدد سیب در روز می توانید 60 كالری ذخیره كنید( البته به شرطی که پُرخوری نکنید).

* عادات غذایی خود را تغییر دهید.به جای یك شیر قهوه ی بزرگ،خامه و كیك خامه دار،از شیر قهوه ی كوچك و بدون چربی و یا كیك هویج و كشمش استفاده كنید.

* هنگام فیلم دیدن،به جای چیپس از کمی آجیل یا میوه استفاده كنید.

* روغن کمی هنگام پخت غذا به آن اضافه کنید.

* از هر ماده غذایی با نام یا پسوند سرخ كرده دوری كنید.با نخوردن یك وعده سیب زمینی سرخ كرده، 500 -400 كالری ذخیره كرده اید.

* اگر كارمند هستید،از ظرف غذای كوچك استفاده كنید.