پارس ناز پورتال

خودتان را از نگرانی های بی ارزش رها کنید

خودتان را از نگرانی های بی ارزش رها کنید

بزرگی می گوید: اگر مشکلی قابل حل است، اگر موقعیت به گونه ای است که می توانید اقدامی صورت دهید، پس لازم نیست نگران باشید. اگر مشکلی قابل حل نیست هم غصه خوردن کمکی نمی کند. در هر صورت نگرانی هیچ فایده ای ندارد.

 

به عبارت دیگر، غصه خوردن فردا را از مسوولیت های سنگین تهی نخواهد کردو امکانات امروز را از شما نخواهد گرفت. زندگی تان چه فرقی می کرد اگر دست از غصه خوردن برمی داشتید و صادقانه دست به کاری می زدید که از دستتان برمی آمد؟

 

بگذارید امروز همان روزی باشد که خودتان را از نگرانی های بی ارزش رها می سازید، فرصت ها را غنیمت می شمارید و برای چیزهایی که می توانید آنها را تغییر دهید، دست به اقدام موثری می زنید. مقاومت کنید، فعال باشید و خیلی ساده از غصه خوردن دست بردارید.

 

هفت موردی که باعث می شود احساس نگرانی کنید

 

مشکلاتی که با آنها روبرو می شوید

مشکلات برای این وجود ندارند که به خاطر آنها نگرانی به خود راه بدهید. آنها به رشد شما کمک می کنند. این مشکلات هستند که زندگی را جالب می کنند و غالبه بر آنها همین چیزی است که به زندگی معنا می دهد. بسیاری از موفقیت های بزرگ تاریخ نتیجه واکنش به مشکلات سخت بوده است.

 

بسیاری از پیشرفت های شخصی شما در واکنش به شرایط چالش انگیز بوده است. هر مشکلی در زندگی، آزمایشی است که به شما کمک می کند نقاط ضعف خودرا بدانید و درک کنید و بتوانید ضعف ها را به نقاط قوت تبدیل کنید.

 

زمانی که از شرایط ایده آل پایین تر هستید

دلیل موجهی وجود ندارد که به خاطر آن فرصتی را که برای خارق العاده بودن به دست آورده اید انکار کنید. زندگی یعنی متفاوت بودن و برای فرق داشتن هرگز راه و روش کم نمی آورید. هر اتفاقی که افتاده، هر چه که دیگران گفته اند، وضعیت اقتصادی یا شرایط جوی هر طور که هست، باز هم برای پیشرفت کردن توانایی دارید.

 

زندگی همان چیزی است که خودتان انتخاب می کنید. شما تسلط نامحدودی بر ذهن خود – نه ابزار و رویدادهای بیرونی – دارید. این را درک کنید تا منبع قدرت مورد نیاز خود برای جابجایی کوه ها پیدا کنید.

 

علت هایی که کارساز نیستند

تردیدهای شما دشمنانی هستندکه در ذهن شما زندگی می کنند و ممکن است موجبات باخت شما را در نبردی که توان پیروزی در آن را دارید فراهم آورند. آنها ترس را وارد فکرتان می کنند تا به جای دست به کار شدن، فقط آرزو کنید. به عبارت دیگر، آنها اقدامات مورد نیاز شما را مختل می کنند.

 

یک ایده یا آرزو مکان خوبی برای آغاز است اما باید از جا بلند شوید، با تردیدهای خود روبرو شوید و آن را محقق سازید. باید قلم و کاغذ برداری و داستان خودتان را بنویسید. اجازه ندهید این تردیدها بهترین بخت شما را از شما بگیرند. وقتی نیت شما بذرهای موفقیت است، اقدام عملیاتان همان آبی است که این بذرها را تغذیه می کند. اعمال شما باید بازتاب اهدافتان باشند تا به چیز ارزشمندی در این دنیا دست پیدا کنید.

رویاهای دیگران

نگران رویاهای خودتان باشید. آنها منحصر به فرد بوده و بنا به دلایلی متعلق به شخص شما هستند. آنها نمایانگر شما هستند و در عین حال، شما را وادار می کنند از زندگیتان بیشترین بهره را ببرید. اینکه بهترین باشید خودخواهی نیست. خودخواهی یعنی اینکه اجازه دهید توانایی فوق العاده تان از دست برود. چه چیزی را همواره می خواستید بدانید؟ چه کاری را همواره می خواستید انجام دهید؟ همیشه می خواستید چه کسی باشید؟ برای پاسخ دادن به این سوال هرگز دیر نیست و پاسخ شما به این سوال همان هدیه زیبا و منحصر به فرد شما به این جهان است چون شما می توانید از بزرگترین فرصت های خود بهره برداری کنید، همه دنیا را با خودتان بالا می کشید.

 

عشقی که حقیقت ندارد

عشق واقعی شامل توجه، هوشیاری، نظم و انضباط، تلاش و مراقبت صادقانه از طرف مقابل و فداکاری و گذشت و انجام کارهای بی شمار و کوچک برای اوست. دست خود را دور شانه او بیندازید و حتی اگر آنقدرها دوست داشتنی نیست،عشق خود را وقف او کنید. بدیهی است که او هم این کار را برای شما خواهد کرد. چنین عشقی سقوط نخواهد کرد.

 

این نوع عشق، بالا رفتن از مسیر سنگی کوه با تلاش فراوان است، چیزی که آدم های ترسو و خودخواه زحمت انجام دادن آن را به خود نمی دهند. اگر می خواهید بدانیدیک رابطه سالم چگونه است، همان زندگی مشترکی است که هر روز صبح از خواب بیدار می شوید و با خودتان می گویید: ارزشش را دارد. تو ارزشش را داری. تصمیم گرفته ام کنار تو باشم.

 

بدخلقی دیگران

از کوره در رفتن در برابر کسانی که عصبانی هستند هیچ موفقیتی به همراه ندارد و فقط شما را در مسیر حماقت و ناامیدی قرار می دهد. وقتی آنقدر کنترل فردی داشته باشید که در مقابل بدخلقی دیگران قاطع بمانید، در نهایت پیروز خواهید شد چون کسی که با صدای بلند صد کلمه حرف می زند برنده نمی شود. برنده کسی است که ممکن است فقط همین یک کلمه را بگوید: خداحافظ.

 

کار بیشتر و بیشتر فقط برای پول درآوردن

روش های فوری و راه های میانبر را فراموش کنید. اگر واقعا می خواهید کار فوق العاده ای در زندگیتان انجام دهید، قدرت ایده ها و تلاش هایی که شما را به حرکت در می آورند مهار کنید. به غرایز درونی خود افتخار کرده و به قلب خود اعتماد کنید تا ثروت واقعی به سمت تان سرازیر شود.

 

آنتونی رابینز می گوید: «علاقه، منشأ خلقت نوابغ است. اشتیاق، مادر همه کارهای پربار است. بدون آن به ندرت می توان اتفاق بزرگی را رقم زد. وقتی با کارتان ارتباط برقرار می کنید، همواره تلاش می کنید بهترینی که می توانید باشید. وقتی به تدریج بهتر و بهتر می شوید، محیط پیرامون شما نیز بهتر خواهد شد.

 

نکته: هر چقدر به کارتان بیشتر علاقه داشته باشید، از طریق آن ارزش بیشتری به دست خواهید آورد و این ارزش در نهایت همان چیزی است که مردم حاضرند برای آن بهای اضافی بپردازند.