پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل جنیفر لارنس

بیوگرافی کامل جنیفر لارنس
 
جنیفر لارنس : 1Jennifer Lawrence
تاریخ تولد : 15 آگوست 1990 در کنتاکی، ایالات متحده

معرفی کوتاه جنیفر لارنس :


جنیفر لارنس با نام کامل ” جنیفر شریدر لارنس ” در شهر لوئیزویل از توابع ایالت کنتاکی چشم بر جهان گشود. وی در سن 14 سالگی به شهر بزرگ نیویورک مسافرت کرد تا بتواند آینده اش را در این شهر رقم بزند. در ابتدا او به مانند بسیاری از دختران نوجوان آمریکایی ، حرفه مدلینگ را پیش گرفت اما پس از مدتی متوجه شد که نمی تواند در این شغل موفق باشید چراکه آرزوی او بازیگری بود.

جنیفر پس از ترک حرفه مدلینگ، مصرانه به دنبال جلب نظر مساعد نمایندگان استعداد یابی بود و برای تست بازیگری به استودیوهای مختلفی مراجعه کرد که در اکثر موارد درتست بازیگری رد می شد! اما بالاخره به نحوی عجیب موفق به جلب نظر یک نماینده استعداد یابی شد.

جنیفر در این تست متنی را از روی کاغذ روخوانی کرد که به گفته نماینده استعداد یابی ” بهترین روخوانی بود که در تمام مدت کاری اش دیده بود!” پس از این، جنیفر به پروژه های مختلف تلویزیونی معرفی شد و سرانجام برای حضور مستمر در هالیوود به شهر لس آنجلس نقل مکان کرد.

در لس آنجلس، جینفر ابتدا کارش را با نقشهای کوتاه در پروژه های تلویزیونی آغاز کرد اما خیلی طول نکشید که با نقش ری دالی در فیلم تحسین شده « استخوان های زمستان » به شهرت جهانی برسد. « استخوان های زمستان » یکی از موفق ترین فیلمهای سال 2010 بود که جدای از جوایز گوناگونی که از جشنواره های مختلف بدست آورد، برای جنیفر لارنس نیز بسیار حائز اهمیت بود چراکه توانست کاندیداتوری اسکار بهترین بازیگری نقش اول زن را به ارمغان بیاورد.

جنیفر لارنس پس از « استخوان های زمستان » ، در پروژه های مهمتری ایفای نقش کرده که از جمله آنها می توان به « مردان ایکس : درجه یک » اشاره کرد و بزودی هم فیلم « عطش مبارزه » از وی به نمایش در خواهد آمد که این یکی می تواند جنیفر لارنس را تبدیل به یک ستاره دست نیافتنی کند.


نکاتی که احتمالاً درباره جنیفر لارنس نمی دانید :


چپ دست هست.
وی توسط یک عکاس در نیویورک کشف و به یک نماینده استعداد یابی معرفی شده بود
یکی از طرفداران پرو پا قرص جف بریجز است
رابطه ای را با نیکلاس هولت آغاز کرده، این دو در جریان فیلمبرداری فیلم « مردان ایکس : درجه یک » با یکدیگر آشنا شدند.
 

برای بازی در فیلم « استخوان های زمستان » مجبور شد تا چوب بری را فرا بگیرد
گیتار را به خوبی می نوازد
یکی از خوش اقبالان دنیای بازیگری می باشد چراکه تنها به فاصله 2 سال از فارغ التحصیلی اش از دبیرستان موفق شد تا بازیگری را آغاز کند.
در جایی گفته بود که خیلی هیجان زده می شود که مردم او را دختر جذابی می خوانند اما علاقه ای ندارد که به او لقب های زشت بدهند!

در 2 فیلم موفق جشنواره ساندنس حضور پیدا کرده و یکجورایی شهرت اش را مدیون این جشنواره است؛ اولی « استخوان های زمستان » و دیگری هم « شبیه دیوانه » بود.
گفته که مریل استریپ ، کیت بلانشت و لورا لینی الهام بخش او در بازیگری بوده اند.
پدرش یک شرکت بتن سازی به نام ” لارنس و شرکا » را اداره می کند.

یکبار جمله ای عجیب گفته بود که چندان به مزاق بازیگران خوش نیامد، او گفته بود : «من کارهایی که عاشقش هستم رو انجام می دم و بعدش هم ماه ها استراحت می کنم چراکه کلی پول گیرم میاد که برای یک دختر 21 ساله زیادی هم هست، من نمی دانم چرا بازیگران همیشه از حقوقشان ناراضی هستند!»
دومین بازیگر جوان زن تاریخ سینماست که موفق به کاندیداتوری در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن شده است. اولی کیشا کستل – هیوز بود که در سال 2002 برای فیلم Whale Rider کاندید شده بود
جنیفر لارنس از جمله بازیگرانی هست که هیچ دوره بازیگری را نگذرانده است.

مهمترین فیلمهای جینفر لارنس :


The Beaver
X-Men: First Class
Winter’s Bone
Like Crazy
The Hunger Games
Devil You Know