پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل جسیکا چاستن

بیوگرافی کامل جسیکا چاستن

بیوگرافی جسیکا چاستن ( Jessica Chastain )
 جسیکا چاستین : Jessica Chastain
تاریخ تولد : 24 مارس 1977 در ساکرامنتو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
مهمترین افتخارات : نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال 2012 برای فیلم « خدمتکار » و…

معرفی کوتاه :


« جسیکا هووارد » با نام هنری « جسیکا چاستین » 24 مارس 1977 در شمال کالیفرنیا بدنیا آمد. او در خانواده ای از قشر متوسط جامعه همراه 4 خواهر و برادر دیگرش زندگی می کرد. مادرش آشپز غذا های گیاهی و پدرش آتش نشان بود.

نه ساله بود که به رقص علاقه مند شد و در این زمینه نیز فعالیت کرد و بعد از گرفتن دیپلم دبیرستان برای تحصیلات عالی راهی کالج شهر ساکرامنتو شد. همین دوران بود که در تئاتر حضور یافت و نقش معروف « ژولیت » را در نمایش « رومئو و ژولیت » بازی کرد. پس از موفقیت هایی که در تئاتر های رسمی کالیفرنیا کسب کرد به نیویورک رفت و در مدرسه مشهور « جولیارد » مشغول تحصیل شد. با کمک « رابین ویلیامز » در تئاتر موفقیت و تجربه های جدیدی کسب کرد و در طول چند سال کوتاهی که در این مدرسه بود تبدیل به یکی از پرکار ترین هنرجویان شد. و در نهایت در سال 2003 از جولیارد با درجه ی لیسانس هنر های زیبا فارغ التحصیل گشت.


سابقه ی هنری چاستین در سینما و تلویزیون زیاد طولانی نیست. اولین نقش رسمی او سال 2004 در تلویزیون با سریال « سایه های تاریک » رقم خورد. این سریال بازسازی همان سریال قدیمی سایه های تاریکی است. چاستین پس از ایفا نقش های کوچک و بزرگ در سریال های مختلف به سینما راه یافت. سال 2008 فیلم « جولن » اولین حضور او در سینما بود. فیلم چندان هم جالب از آب در نیامد ولی بازی او با تحسین رو برو شد و چاستین

توانست با این نقش آفرینی جایزه فستیوال فیلم سیاتل را دریافت کند. سال 2011 سال بی نظیری برای چاستین بود. او در نقش ها و فیلم های بسیار متفاوت و موفقی ظاهر شد و اولین نامزدی اسکارش هم با فیلم « خدمتکار » رقم خورد. « درخت زندگی » و « پناه بگیر » فیلم های هنری موفقی بودند که چاستین در آن ها حضور یافت و در اولین تجربه ی کارگردانی « رالف فاینس »، « کوریولانوس » هم بازی کرد. او هم اکنون « بی قانونی » را روی پرده دارد و با همین بهانه این بخش به او اختصاص یافته.