پارس ناز پورتال

این دختر هرگز رشد نخواهد کرد (عکس)

این دختر هرگز رشد نخواهد کرد (عکس)
المی لوید" کودکی است که از بدو تولد همراه با یک نوع بیماری خاص به دنیا امده است. این بیماری باعث می شود او هیچگاه از یک سطح خاصی بیشتر رشد نداشته باشد.به گزارش پارس ناز هر نوزادی بعد از آنکه چشم به دنیا باز می کند بسیار سریع رشد کرده و بزرگ می شود. سرعت رشد در چند سال ابتدایی زندگی بسیار بیشتر از باقی عمر است اما گاهی این رشد دچار مشکلات وحشتناکی می شود.
 
 
این دختر بچه 4 ساله انگلیسی که "المی لوید" نام  دارد به یکی از وحشتناک ترین بیماری رشد مبتلا گشته است. این بیماری به نام "سندروم رتس" شناخته می شود و به عنوان یک اختلال در مغز عنوان می شود که تنها در دختران به وجود می آید.روند رشد این بیماری به گونه ای است که روند رشد را تا حد بسیار بالایی کاهش می دهد و بعد از مدتی آن را برعکس هم می کند به طوری که بچه ها هر مقداری رشد کرده اند بازگشت خواهد داشت.این بیماری بیشتر به سراغ کودکان در سن پایین می رود و دقیقا زمانی خود را نشان می دهد که بچه ها می توانند چند قدم بر دارند سپس چند کلمه یاد میگیرند و ناگهان این بیماری بروز می کند.
 
آن ها همه یادگرفته ها را از دست می دهند سپس به حالت نوزادی باز میگردند."سندروم رتس" تا حدی پیش می رود که کودکان هیچ کنترلی بر روی بدن خود نخواهند داشت. تا به حال درمانی برای این سندروم یافت نشده است اما پزشکان اعتقاد دارند میتوان تا 10 سال آینده راهی برای این بیماری پیدا کرد.این دختر این روزها در حالتی عجیب در حال بازگشت به دوران نوزادی خودش است. این درحالی است که او در حال نزدیک شدن به 5 سالگی است ولی بدنش نشان نمی دهد که او بزرگ شده است.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران