پارس ناز پورتال

معرفی چند نوع کابل

معرفی چند نوع کابل

به گمانم با این کابل ها به خوبی آشنا باشید، زیرا در ایران استفاده از آنها حتی از کابل HDMI هم بیشتر است. کابل زرد مسئول انتقال سیگنال ویدیویی با کیفیت استاندارد یا SD است. کابل های قرمز و سفید هم دو کانال صوتی چپ و راست را انتقال می دهند تا صدای استریو در اختیار داشته باشید. البته به صورت تکنیکی جای این کابل ها کاملا قابل تعویض است و شما از هر رنگی برای هر کدام از این کارها می توانید استفاده کند. این سیستم کد گذاری رنگی هم تنها برای اطمینان شما جهت اتصال صحیح سیم ها در هر دو سوی ورودی و خروجی دستگاه ها در نظر گرفته شده است.


کابل Component RCA

 این کابل تقریبا شبیه همان کابل کامپوزیت اما با انشعاب بیشتر، عمل می کند. در واقع اگر شما ۵ کابل کامپوزیت داشته باشید، می توانید از آنها به عنوان یک کابل کامپوننت استفاده کنید. در این کابل هم قرمز و سفید ویژه صدا هستند و در کنار آن آبی، قرمز و سبز را برای انتقال ویدیوی کیفیت بالای HD در اختیار دارید. در اینجا هم رنگ ها تنها راهنمایی برای اتصال فیش ها در دو دستگاه ورودی و خروجی هستند و شما می توانید آنها را به جای یکدیگر استفاده کنید.

کابل استریو 3‪.‬5 میلیمتری

این کابل ظاهری همانند فیش انتهای هدفون تان دارد. البته فرق آن، این است که در هر دو سر این کابل چنین فیشی را می بینید. همانطور که ممکن است حدس بزنید، از این کابل برای انتقال صدای استریو استفاده می شود.

کابل VGA


 از قدیم الایام این کابل برای اتصال کامپیوتر به مانیتور و ویدیو پروژکتور استفاده می شود. این کابل در حقیقت ارتباط آنالوگ تصویری را برای شما فراهم می کند.