پارس ناز پورتال

افتتاح خانه رویایی باربی در برلین (عکس)

افتتاح خانه رویایی باربی در برلین (عکس)
عروسک باربی خانه ای در برلین یافته است. خانه رویایی باربی که در نزدیکی میدان الکساندرپلاتز برلین واقع شده است، یک خانه واقعی به مساحت 2500 متر مربع است و در نوع خود اولین نمونه در جهان محسوب می شود. در این خانه که رویای بسیاری از دختران خردسال است، آشپزخانه، اتاق خواب با کمد لباس باربی، حمام و اتاق سرگرمی تعبیه شده است.گروه ای ام اس، سازنده این خانه است که در طراحی آن با مَتِل، تولید کننده عروسک باربی نیز همکاری داشته است.
 

به گزارش پارس ناز کریستوفر راهوفر، رئیس شرکت ای ام اس در این باره می گوید:“می خواستیم که بر رابطه بین کودکان و دنیای باربی تمرکز کنیم. بسیاری از چیزها پنهان هستند و ما می خواستیم که آنها را کشف کنیم و به همراه بازی های دیجیتالی رویاهای کودکان را تحریک کنیم.”باربی برای اولین بار در سال 1959 پای به عرصه وجود نهاد و در طول زمان متحول شد. اما در حالی که این عروسک برای برخی تنها یک عروسک است، برای برخی دیگر نماد تبعیض جنسی علیه زنان است.

عده ای بر این باورند که که فرم ظاهری بدن وی غیر واقعی است و با نوع کفش و لباس هایش به الگویی ناسالم برای دختران جوان تبدیل شده است.در بیرون این نمایشگاه باربی، عده ای از مخالفان آن تجمع کرده اند. آنها بر روی فیس بوک صفحه ای باز کرده اند که نام آن اینست:” خانه رویایی باربی را اشغال کنید!” آنها قصد دارند که افتتاح این خانه را مختل کنند.

میشاییل کوشیتسکی که منتقد خانه باربی است در این مورد می گوید:“ما در روز افتتاحیه خانه باربی به اینجا آمده ایم تا به آن اعتراض کنیم چرا که معتقدیم الگوی نامناسبی را به دختران جوان ارائه می دهد. آشپزی، استفاده از لوازم آرایش و آواز خواندن، به عنوان اهداف زندگی زن مطرح می شود. دختران کوچک با یک فرقه زیباپرستی روبرو می شوند و در اینجا تنها دو چیز برای آینده شان ارائه می شود یعنی یا باید ستاره پاپ شوند و یا سوپر مدل.درهای خانه رویایی باربی از تاریخ 26 اردیبهشت ماه در برلین به روی علاقمندان باز است و پس از چند ماه در چند شهر دیگر اروپایی نیز برپا خواهد شد.