پارس ناز پورتال

خواص بینظیر انار

خواص بینظیر انار
 

آب انار برای پیشگیری از سرطان مفید است ، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و قدرت جنسی را تقویت میکند ، انار از نظر طب قدیم ایران میوه ای سرد و مرطوب و قابض است ، آب و پوست انار نیز دارای خاصیت سردی و تری میباشد.

آب انار خون ساز بوده و خون را تصفیه میکند و برای سالمندان بهترین داروی تقویت کلیه هاست ، اب انار رنگ صورت را شاداب می‌کند و شادی بخش و مفرح است ، صدا را باز کرده و گرفتگی انرا برطرف می‌کند ، آب انار مقوی قلب و معده میباشد.

 

آب انار همچنین می‌تواند چربی‌های اطراف معده و شکم را در افراد چاق کاهش دهد و سرعت نشکیل سلول‌های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف میکنند کاهش می‌یابد.
نوشیدن روزانه آب انار می‌تواند با پایین آوردن فشار خون و کاهش میزان هورمون استرس ، تنش‌ها و آشفتگی ها را کم کند ، آب انار چربی‌ خون و فشار خون را پایین میاورد و خطر بروز حملات قلبی ، سکته مغزی و بیماری کلیوی نیز با مصرف اب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

آب انار به خاطر داشتن مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان تأثیر فوق‌العاده‌ای بر خنثی سازی سرطان های ناشی از رادیکال‌های آزاد دارد ، این میوه می‌تواند در پیشگیری از سرطان پوست و سینه موثر باشد و مصرف آب انار روند رشد سلول‌های سرطان پروستات را نیز کاهش میدهد.

میوه‌های قرمز دارای آب و دانه به طور طبیعی یک نوع ماده شیمیایی به نام اسید الاژیک تولید می‌کنند که برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطان در بافت‌ها مفید میباشد.

میزان آنتی اکسیدان آب انار که به فنولیک موسوم است از انواع چای سبز و زیتون سیاه نیز به مراتب بیشتر است و بر اساس پژوهش محققان آب انار دست کم 20 درصد بیش از دیگر آب میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی میباشد.

 

نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار از ایجاد کلسترول بد پیشگیری کند و سرخرگ‌ها را تمیز نگه ‌دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد ، آب انار بدلیل خاصیت خون سازی مزایای بسیار زیادی برای بیماران کلیوی به خصوص بیماران دیالیزی دارد.

آب انار شامل بالاترین سطوح آنتی اکسیدان پلی فنول است و قادر به کاهش تخریب سلول‌ها به وسیله ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود ، افرادی که هفته‌ای 3 بار نصف فنجان آب انار مصرف ‌کنند نسبت به سایرین کمتر دچارالتهاب وعفونت‌ در خون خود میشوند و تاکنون هیچ نوشیدنی دیگری خاصیت عفونت زدایی انار را نداشته است.

 

نکته : برای پاکسازی روده ها انار را با هسته ان بخورید ، خاصیت اب انار و خود انار تفاوتی ندارد ، بهتر است انار تازه مصرف کنید ، اب انارهای موجود در بازار اغلب از میزان زیادی اب و شکر و میزان کمتری عصاره انار تشکیل شده است.