پارس ناز پورتال

دیابتی ها این میوه ها را بخورند

دیابتی ها این میوه ها را بخورند

رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در کنترل دیابت دارد بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید به رژیم غذایی روزانه خود خیلی توجه کنند. بسیاری از بیماران دیابتی گمان می کنند که بخاطر بیماریشان نمی توانند میوه بخورند درحالیکه بسیاری از میوه ها که در ترکیبات آنها مقدار بسیار کمی قند به کار رفته است برای این بیماران مفید هستند.
 
سیب
سیب برای بیماران دیابتی مفید هستند زیرا از بوجود آمدن شرایطی که باعث سندروم متابولیک از جمله دیابت می شود پیشگیری می کند. سیب التهابات مربوط به دیابت و بیماریهای قلبی را نیز کاهش می دهد . شاخص قند خون سیب ۳۸ است . این شاخص برای تعیین میزان تاثیر مواد غذایی بر سطح قندن خون انسان استفاده می شود.

گریپ فروت
شاخص قند خون گریپ فروت ۲۵ است و میوه بسیار خوبی برای دیابتی ها محسوب می شود زیرا مصرف این میوه ، سطح قند خون را بطور طبیعی کاهش می دهد. بهتر است به جای نوشیدن آب این میوه ، خود میوه را بخورید زیرا تغییر و تحولی که مصرف خود این میوه در بدن ایجاد می کند آهسته تر است.

پرتقال
شاخص قند خون پرتقال نیز پایین است و در حدود ۴۸ است . بنابراین پرتقال نیز میوه بسیار خوبی برای دیابتی ها محسوب می شود . فیبر و ویتامین C موجود در پرتقال سطح قند خون را کنترل می کند . پرتقال یک میان وعده بسیار مفید است که که حتی وزن را هم می تواند کنترل کند و یا کاهش دهد . همانطورکه می دانید اضافه وزن یک عامل بسیار پر خطر برای دیابت است.

موز
باور عمومی مردم این است که موز یک میوه چاق کننده و سرشار از قند است اما واقعیت این است که موز برای دیابتی ها مفید است زیرا در واقع قند موجود در این میوه زیاد نیست و سطح گلوکز خون را چندان بالا نمی برد.