پارس ناز پورتال

طپخ پیتزا لقمه ای

مجموعه : آموزش آشپزی
طپخ پیتزا لقمه ای

 

آرد 2 لیوان  .  شیر یا آب 2/3 لیوان  .  عسل یا شکر 1 قاشق چایخوری  .  مخمر فوری 1 قاشق چایخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری  .  گوشت چرخ کرده 300 گرم  .  پنیر پیتزا 200 گرم  .  آویشن 1 قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری  .  پیاز 1 شماره  .  فلفل دلمه اي 1 شماره  .  نمک و فلفل مقدار لازم

 
طرز تهیه : پیاز را خرد کنید ودر روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند ؛ پس از تغییر رنگ گوشت رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و مخلوط کنید سپس فلفل دلمه اي خرد شده ، پودر آویشن ، نمک و فلفل بزنید و کمی مخلوط کنید سپس مایه پیتزا را از روی حرارت بردارید.

برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا شیر ولرم رابا مخمر فوری مخلوط کنید سپس عسل ، آرد و 1/2 قاشق چایخوری نمک را اضافه و مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید ، حدود 5 دقیقه خمیر رابا دست ورز دهید سپس داخل کاسه اي کـه چرب کرده‌اید قرار دهید و روی آن رابا نایلون فریزر بپوشانید و بـه مدت 2 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

پس از حجیم شدن خمیر تکه اي از خمیر بگیرید و با کمک وردنه خوب پهن و نازک کنید ، تا نیمه خمیر را از مایه پیتزا پر کنید و مقداری پنیر پیتزا روی مواد بپاشید سپس نیمه دیگر خمیر را روی مواد برگردانید و لبه هاي خمیر رابا دست بـه هم بچسبانید.

سطح ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود ، پیتزاهای لقمه اي را داخل ماهیتابه داغ بگذارید و با حرارت ملایم اجازه دهید یک طرف پیتزا طلایی شود سپس برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود سپس بـه همراه سس دلخواه سرو کنید.