پارس ناز پورتال

قهرمانی چلسی در ثانیه‌های پایانی

قهرمانی  چلسی در ثانیه‌های پایانی

چلسی و بنفیکا فینال چهارمین دوره لیگ اروپا را در ورزشگاه آمستردام آره‌نای هلند برگزار کردند که در پایان، چلسی با برتری دو بر یک به قهرمانی رسید.

 دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ اروپا، چهارشنبه شب بین تیم‌های چلسی انگلیس و بنفیکا پرتغال در آمستردام هلند آغاز شد و بامداد پنجشنبه با پیروزی دو بر یک آبی پوشان لندنی به پایان رسید تا این تیم در پنج دوره‌ای که به فینال راه پیدا کرده است، به چهارمین قهرمانی دست یابد.
چلسی قهرمان لیگ اروپا شد


در این دیدار، دو تیم بازی را پایاپای آغاز کردند و در پانزده دقیقه نخست بازی درگیرانه‌ای را به نمایش گذاشتند؛ هر چند زهر حملات بنفیکا بیشتر از چلسی بود. عقاب‌ها (بنفیکا) می‌توانستند در دقایق ‌یازدهم و دوازدهم ‌با موقعیت‌های اسکار کاردوزو و نیکولاس گایتان به گل برسند که ناموفق بودند. چلسی که در این دیدار، جان تری و ادن‌هازارد را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت در دقیقه 27 می‌توانست روی شوت زیبای اسکار به گل برسد که این موقعیت هم از دست رفت.

بنا بر این گزارش، نیمه نخست با نتیجه مساوی به پایان رسید؛ اما در نیمه دوم در دقیقه 60 فرنادو تورس توانست نخستین گل چلسی را وارد دروازه بنفیکا کند، ولی دقایقی بعد تیم پرتغالی صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را کادوزو در دقیقه 68 به گل تساوی تبدیل کرد.

در حالی که همه منتظر پایان این دیدار با تساوی و رسیدن به وقت‌های اضافه بودند، این چلسی بود که از روی یک ضربه کرنر، توانست قهرمانی دراماتیک خود را جشن بگیرد. در دقیقه 93 این دیدار، برانیسلاو ایوانوویچ با ضربه سر دقیق و سرنوشت ساز دومین گل چلسی را به ثمر رساند تا این تیم در پنجمین حضورش در فینال به چهارمین ‌قهرمانی دست پیدا کند.