پارس ناز پورتال

دانیال داوری می گوید

دانیال داوری می گوید

دانیال داوری می گوید تمام تلاشش این است که با رفتن به کلاس آموزشی هرچه زودتر فارسی یاد بگیرد.

به گزارش پارس ناز  ؛ برنامه 90 دوشنبه شب گفت و گویی اختصاصی داشت با دانیال داوری بازیکن ایرانی تیم آینتراخت براینشواینگ که به تازگی بوندسلیگایی شده است. او در این گفت و گو از اولین تجربه حضور در تیم ملی ایران گفته است.



دانیال در بخشی از این گفت و گو درباره تجربه سفر به ایران می گوید:« راستش ذهنیت زیادی از ایران ندارم چون تنها یک بار و زمانی که خیلی کوچک بودیم یک بار با خانواده به ایران رفتیم اما بعد از آن هیچ وقت به تهران نرفتم حتی این بار هم که به اردوی تیم ملی دعوت شدم ، رفتم دبی و بعد هم کویت . هنوز نشده که به ایران بروم. ولی حضور در اردوی تیم ملی برایم روزهای خوبی بود چون دوستان خیلی خوبی پیدا کردم و بچه ها خیلی برخورد خوبی با من داشتند.» دانیال در این حضور یک مشکل بزرگ داشته اینکه او کلا فارسی باد نیست و خیلی تلاش می کند که یاد بگیرد چطور فارسی حرف بزند:« راستش من فارسی بلد نیستم چون در خانه فارسی حرف نمی زنیم.


از سال قبل شروع کردم به کلاس فارسی رفتن اما هنوز خیلی فارسی ام خوب نیست. همه امیدم این است که بزودی بتوانم زبانم را خوب کنم. در اردو هم اولش فکر می کردم شرایط سخت تری باشد. به هر حال به یک کشور غریب رفته بودم و هیچ کس را نمی شناختم اما خیلی زود همه با من خوب بودند ، انگلیسی با آنها ارتباط گرفته بودم و بعد هم که اشکان دژاگه آمد ، حرف ها را برایم ترجمه می کرد. راستش شرایط بعد از مدتی این قدر خوب شد که دلم نمی آمد برگردم و نمی توانستم اردو را ترک کنم.»

او ادامه داد:« من در آلمان چند دوست ایرانی دارم ، خانواده ام هم هستند و البته اشکان هم که آلمان بود با او ارتباط داشتم ولی چون پدرم ایرانی است خیلی با فرهنگ ایرانی آشنا هستم. غذاهای ایرانی و بخصوص قرمه سبزی را خیلی دوست دارم . بخصوص که پدرم هم خیلی خوب آشپزی می کند.»


داوری در این گفت و گو گفت مربی تیمش حق داشته تا او را روی نیمکت بگذارد و اینکه ترسی ندارد از اینکه براینشواینگ یک گلر جدید بخرد. او درباره این سئوال که آیا بعد از اردوی تیم ملی و در برگشت به آلمان افت کرده بود گفت:« اصلا این طور نیست و این اتفاق خیلی هم روحیه و تجربه ام را بالا برده بود.»
دانیال درباره شانس صعود به جام جهانی هم گفت:« بازی های 2013 برای من سالی باشکوه بود ،
 
راستش باورم نمی شد هم به بوندسلیگا برسیم و تیم ملی را بدست بیاورم. خوشحالم و می خواهم سال بعد شرایطی بهتر از امسال داشته باشم. تیم ملی شرایط و شانس حضور در جام جهانی را دارد . به شرطی که ما بتوانیم بازی اول را ببریم.»