پارس ناز پورتال

كنترل‌پانل را دستكاری كنید

كنترل‌پانل را دستكاری كنید

حذف موارد دلخواه از كنترل‌پانل

كنترل‌پانل در ویندوز این امكان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا براحتی به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل دسترسی پیدا كرده و به اجرای ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت و شخصی‌سازی سیستم‌عامل بپردازید.

دوست دارید ابزارها و بخش‌های مشخص شده در كنترل‌پانل را دستكاری كنید و مواردی را كه به آنها نیاز ندارید از این بخش پاك كنید؟

حذف موارد دلخواه از كنترل‌پانل به همان راحتی حذف فایل‌ها در ویندوز امكان‌پذیر است و تنها كاری كه شما باید انجام بدهید، حذف فایل ذخیره شده در سیستم‌عامل، مربوط به ابزار موردنظر است.

روش انجام این كار نیز عبارت است از:


1ـ به پوشه System32 در ویندوز بروید. (این پوشه در حالت پیش‌فرض در مسیر C: Windows System32 قرار دارد)

2ـ پس از مراجعه به پوشه فوق، عبارت cpl را در كادر جستجو وارد كرده و منتظر بمانید تا گزینه‌های قابل حذف از كنترل‌پانل، برای شما نمایش داده شود.

3- شما می‌توانید به‌دلخواه خود هریك از مواردی را كه در فهرست نتایج یافت شده و از نوع Control panel item است، حذف كنید. توجه داشته باشید برخورداری از قابلیت حذف، به معنای ضرورت حذف موارد به‌نمایش درآمده نیست و بهتر است پیش از حذف هریك از موارد، به‌طور كامل گزینه موردنظر را مورد بررسی قرار داده، سپس این عملیات را به انجام برسانید.

4- پس از كسب اطمینان از موارد دلخواه برای حذف، می‌توانید با كلیك راست ماوس روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Delete نسبت به حذف این فایل‌ها نیز اقدام كنید.