پارس ناز پورتال

اینگوته موهایتان را ارایش کنید

اینگوته موهایتان را ارایش کنید

آرایش کردن مو

 
هر چقدر مو بلندتر شود نیاز آن به مراقبت (مثل برس و شانه زدن، شستشو، خشک کردن، ژل و نرم کننده و غیره) بیشترمی شود و کلاً  توجه انسان به موی بلند نسبت به موی کوتاه بیشتر است. تمامی این مسایل در درازمدت موجب آسیب به ساقه مو شده و به همین دلیل است که درموهای بلند احتمال دو شاخه شدن مو و یا اختلالات ساقه مو بیشتر از موهای کوتاه است. لذا توصیه می شودکه افراد دارای موهای ضعیف، نازک و خشک مدل موی کوتاه را انتخاب نمایند.

مدل موی دم اسبی در دراز مدت موجب آسیب به موها می شود زیرا موها در یک محل همیشه دچارکشیدگی شده  و می ریزند و لذا فرصت رشد و بلندشدن به موها داده نمی شود و به همین دلیل است که افراد دارای این مدل مو  اظهار می کنندکه موهایم بلند نمی شوند. مدل موی سیخ سیخی نیز باعث آسیب به موها می گردد زیرا ساقه مو ایستاده و راست بوده و لذا بیشتر در معرض آسیب های محیطی قرار دارد.

مدل مو و روش آرایش خاصی وجود ندارد که بتواند موهای آسیب دیده را اصلاح نماید و تبلیغات سالن های آرایش از این بابت نادرست است. موهای مجعد نسبت به موی صاف بیشتر و راحت تر دچار آسیب دیدگی و شکنندگی می شود. فر دائمی مو  بدلیل استفاده از مواد شیمیایی برای ایجاد آن خوب نیست و توصیه نمی شود.