پارس ناز پورتال

دهانی جذاب و بی نقص

دهانی  جذاب و  بی نقص

 

همه می‌دانند که یک لبخند زیبا، کلید جذابیت است. و دهانی  جذاب و  بی نقص، دلبری بی‌مانندی به شما می‌دهد… به شرطی که به درستی از لب های تان محافظت کنید.

1)آرایش لب ها
خیلی وقت است که استفاده از خط لب هایی با رنگ های متضاد با رنگ رژ لب، از مد افتاده است و تقریباً هیچ کس از این روش برای آرایش لب استفاده نمی‌کند. اصولاً امروزه استفاده از خط لب توجیه چندانی ندارد، خصوصاً اگر رژ لب شما از نوعی است که می‌تواند چین و چروک های کوچکی را که غالباً اطراف دهان شکل می‌گیرند، محو کند، اما اگر خواستید خط لب داشته باشید، رنگی از آن را انتخاب کنید که به رنگ رژ لب تان نزدیک باشد. و از طراحی بر روی دهان تان به وسیلۀ خط لب خودداری کنید، این طراحی نمی‌تواند خیلی جذاب باشد! این کار را به متخصصش واگذار کنید.

2)معایب را پنهان کنید

اگر از شکل دهان تان راضی نیستید، آرایش می‌تواند در این مورد هم به شما کمک کند… اما باید دقت داشته باشید.

چند توصیه برای کسانی که لب های بسیار ظریفی دارند: از رژ لب های با رنگ های روشن استفاده کنید. اگر از رژ لب های کلاسیک استفاده می‌کنید، یک لایه برق لب درخشان کننده در مرکز دهان، لب را برجسته تر می‌نماید.

از رنگ های تیره و برق لب های مات خودداری کنید، زیرا خطوط لب را بزرگ تر می‌کنند. توصیه های برای کسانی که لب های بسیار پهنی دارند: در این موارد باید بالعکس مورد قبل رفتار کرد… از استعمال هر چه که می‌درخشد خودداری کنید، اما استفاده از تمام رنگ ها برای شما مجاز است. ضمناً می‌توانید به کمک رنگ و یا پودر، اطراف لب تان را سایه بزنید.
(3لب های تان را مرطوب کنید
استفاده از رژ لب بر روی لب هایی که در شرایط خوبی قرار ندارند، نتیجه بخش نیست! بنابراین مرطوب سازی لب بسیار مهم است. در واقع لب های ما فاقد غدد چربی هستند، این غدد مسئول تولید لایۀ مایع و محافظت کننده از پوست ما هستند. تنها راه حل که برای تمام طول سال و ماه های سرد ضرورت دارد، استفاده از روغن های مرطوب کنندۀ لب است.

ده ها مارک از این نوع روغن ها به شکل عطر و فرم هایی مطابق با سلیقه تان برای انتخاب، وجود دارند… البته همراه با چند توصیه: 1. روغن هایی که در ظرف های کوچکی قرار دارند که یک انگشت داخلش می‌رود، چندان تمیز نیستند و محل مناسبی برای رشد باکتری ها خواهند بود. 2. روغن هایی خوب هستند که بعد از مالیدن، شما برای جویدن و کندن پوست لب های تان با دندان به زحمت بیافتید… این عادت بد برای پوست وحشتناک است! 3. کافی است که این روغن یا مرهم ها را روی لب های تان بمالید: روغن بلسان خالص، روغن کره کاکائو و حتی عسل!

4)پوست ها را بکنید
اگر پوسته های لب را نکنید، فقط این پوست های مرده خواهند بود که از روغن یا مرهم بهره خواهند برد. بنابراین لازم است که پوست های مرده لب را بکنید. برای این کار محصولات ویژه ای وجود دارد. ضمناً شما می‌توانید از یک مسواک هم برای این کار بهره ببرید. حواستان باشد که برای انجام این روش باید خیلی محتاط باشید. همیشه قانون شماره یک زیبایی را در نظر داشته باشید: اگر انجام کاری اذیت تان می‌کند، آن را انجام ندهید! بنابراین اگر کندن پوسته های لب بخشی از عادات تان شده، از انجام این کار در مدت زمانی که لب های تان ترک خورده و دردناک هستند، بپرهیزید…