پارس ناز پورتال

در خانه داری اینگونه خلاق و کدبانو باشید

مجموعه : آموزش آشپزی
در خانه داری اینگونه خلاق و کدبانو باشید
 

نظافت شیشه‌ها
برای تمیز کردن شیشه‌ها کمی نشاسته ذرت و در صورت امکان آمونیاک به آب اضافه کنید . پنجره‌ها را با محلول آب و صابون بشویید و سپس با یک روزنامه خشک پاک کنید . همجنین می‌توانید شیشه‌ها را با محلولی از آب گرم و سرکه تمیز کنید .

برگ‌های خارجی سبزیجات
خارجی‌ترین برگ‌های سبزیجات را جدا نکنید . مگر آن که برگ‌ها واقعاً فاسد و غیرقابل استفاده باشند ، زیرا این برگ‌ها سرشار از مواد مغذی هستند .

 
زرده خاکستری رنگ
اگر می‌بینید زرده تخم‌ مرغ پس از پختن رنگی متمایل به خاکستری یا سیاه پیدا می‌کند ، نگران سلامت آن نباشید، این رنگ مربوط به سولفور آهن بوده و مصرفش زیانی ندارد .

 
پوست تخم‌مرغ را دور نریزید
پس از مصرف تخم‌مرغ ، پوست آن را داخل ظرف دهان باریکی که حاوی آب سرد است بیندازید و در ظرف را ببندید پس از گذشت یک شبانه‌روز از آن برای آبیاری گلدان‌های آپارتمانی استفاده کنید .


مصرف شیر پاستوریزه

اگر شیر پاستوریزه بیش از 48 ساعت در یخچال باقی بماند و علائم فساد در آن ظاهر نشود ، می‌توانید از آن برای تهیه غذا یا مصرف روزانه استفاده کنید ،‌به شرطی که قبل از مصرف شیر را برای مدت حداقل 10 دقیقه بجوشانید .


 گوشت سوخته

اگر هنگام آشپزی گوشت غذا سوخت ، ابتدا حوله تمیزی را در آب گرم خیس کنیدو آب آن را بگیرید ، سپس گوشت را در آن بپیچید و بگذارید مدت پنج دقیقه در آن حالت بماند . سپس پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشید .

 
از بین بردن بوی رنگ
برای از بین بردن بوی رنگ هنگام نقاشی داخل ساختمان ، مقداری پیاز را داخل یک ظرف آب سرد خرد کنید و ظرف را وسط اتاق بگذارید ، با این کار بوی رنگ برطرف می‌شود .