پارس ناز پورتال

راه هایی که از گسترش سرماخوردگی جلوگیری کند

راه هایی که از گسترش سرماخوردگی  جلوگیری کند

یکی از راه هایی که می تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

سرماخوردگی

پیشگیری واقعا بهتر از درمان است، بنابراین در اینجا چند راه حل عجیب برای جلوگیری از سرماخوردگی ذکر می کنیم :

 

1– دست هایتان را بشویید.

هر بار که شما به دکمه آسانسور، دسته تردمیل، دستگیره درب ها و یا غیره دست می زنید، دست‌هایتان میلیون‌ها میکروب به خود جذب می کنند. به همین دلیل است که متخصصان معتقدند شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است.

 

حداقل حدود 20 ثانیه دست هایتان را با آب و صابون بشویید و بین انگشت ها و زیر ناخن هایتان را هم فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، از ضدعفونی کننده هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، استفاده کنید.

 

2– بیشتر معاشرت کنید.

حتما می دانید که دوستی ها و روابط اجتماعی گسترده و صحیح، اثرات مضر هورمون های استرس را کم می کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید سالم تر خواهید بود. پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی بادی های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.
اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید

3– مسواک هایتان را جداگانه نگهداری کنید.

وقتی یکی از افرادی که در خانه شما زندگی می کند دچار سرماخوردگی می شود تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی می کنند، غیر ممکن است و احتمالا شما هم بعد از مدتی، سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز می کنید.

 

یکی از راه هایی که می تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

 

4- به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید.

هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروفتان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله ای که برای خشک کردن دستانتان استفاده کرده اید، برای خشک کردن ظرف ها استفاده نکنید.

 

بهتر است اجازه دهید ظرف ها با جریان هوا خشک شوند.

 

اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید.