پارس ناز پورتال

در هر سنی باید مراقب کمرمان باشیم

در هر سنی باید مراقب کمرمان باشیم
آیا فرزندان تان صاف پشت میز می‌نشینند؟ آیا زمانی که در اتاق شان مشغول انجام کارهای شان هستند، درست سرجای شان مستقر می‌شوند؟ کیف مدرسه شان را چه طور حمل می‌کنند؟

کودکان هم باید مراقب کمرشان باشند
اگر این جملۀ همیشگی "صاف بنشین" را که بدون وقفه تکرار می‌کنیم، بی اثر باشد، طبیعی است. آیا واقعاً تا به حال به روشنی برای فرزندتان توضیح داده اید که صاف بنشین یعنی چه؟ خوب است بدانید که بچه ها هم اصلاً از این جملۀ تکراری خوش شان نمی‌آید.

بهترین کار این است که از او عکسی بگیرید و نشانش بدهید که همیشه چه طور می‌نشیند. در غیر این صورت می‌توانید در دو طرفش دو آینه بگذارید و از نیمرخش به او نشان بدهید که به چه شکل نشسته است.

دو وضعیت وجود دارند که حتماً باید اصلاح شوند: 1. زمانی که بچه ها پشت میزتحریر شان (والبته میز غذا، پشت نیمکت کلاس و پشت میز بوفۀ مدرسه) نشسته اند و 2. موقعی که آنها کیف مدرسه شان را حمل می‌کنند.

نشستن پشت میز
اگر اشتباه نشستن و نادرست قرار گرفتن پشت میز تحریر هنگام انجام کار همیشگی باشد، در دراز مدت خطر ابتلا به کمردرد را برای کودک با خود به همراه دارد. سعی کنید که حداقل در خانه درست بنشیند و کمرش وضعیت سالمی داشته باشد. اگر او یاد بگیرد که در خانه درست بنشیند، احتمالش بسیار زیاد است که در جاهای دیگر (در مدرسه، هنگام تفریح و…) هم همین طرز نشستن را تکرار کند.


دو توصیه:

1)حواستان باشد که وسایلی که برای او انتخاب می‌کنید، متناسب با قد و قواره اش باشد، از جمله: صندلی های قابل تنظیم، ارتفاع مناسب میز (اگر لازم است زیر پایش چند کتاب بگذارید) و… .


2)مراقب باشید که بتواند پاهایش را روی زمین بگذارد، می‌توانید یک زیر پایی، جایی که پاهایش قرار می‌گیرند، بگذارید.

فرزندتان چه طور کیف مدرسه اش را حمل می‌کند؟
بهترین کیف های مدرسه، کیف های چرخدار هستند، مگر اینکه کلاسش در طبقه ای غیر از طبقۀ اول واقع شده باشد، در این صورت نباید کیف چرخدار داشته باشد، حتی اگر کشیدن کیف با یک دست، باعث عدم تعادلش بشود.

اما رایج ترین کیف ها، کوله پشتی ها هستند. این کوله ها باید به خوبی روی پشتش جای گیر بشوند و بندهایی چرمی داشته باشند که روی هر شانه اش بیندازد (واضح است که کوله پشتی را نباید روی یک شانه اش بیندازد!) علاوه بر این باید وزن متعادلی داشته باشند و این وزن متناسب با وزن کودک باشد. حتی می‌توانید کیف هایی خریداری کنید که روی شکمش قرار می‌گیرند، عموماً وزن کیف هایی که روی شکم واقع می‌شوند، بهتر تقسیم می‌شود، ضمناً کمر را هم عضله ای می‌کنند.