پارس ناز پورتال

کارهایی که نمیدانستید VLC media player میتواند انجام دهد

برای اکثر افراد VLC محبوب ترین پخش کنندۀ فایل های تصویری و صوتی میباشد، به خاطر اینکه این پلیر خارق العاده هر چیزی را که داخلش بیاندازی پخش میکند. این پلیر احتیاج به دانلود Codec ندارد و خودش به تنهایی همه فن حریف و کاملاً رایگان است.
 
 
(برای دوستانی که هنوز این پلیر را دانلود نکرده و از آن استفاده نکرده اند میتوانند با مراجعه به این سایت (http://www.videolan.org/vlc/) از این پلیر قدرتمند بهره مند شوند) اما VLC خیلی کارهای دیگر هم انجام میدهد که در زیر لیستی از این کارها را مشاهده میکنید. ببینید چند تاش رو بلدید و چند تاش رو نمیدونستید؟
 

1. Rip DVDs (ریپ کردن دیویدی ها)

پلیر VLC شامل یک DVD ripper ساده میباشد. ممکن است شما هیچ وقت به خاطر وجود DVD ripper های بهتر از آن استفاده نکنید، اما این DVD ripper به شما کمک میکند تا در حقیقت یا DVD rip با کیفیت خوب و آراسته داشته باشید. برای rip کردن یک فیلم مراحل زیر را انجام دهیم:

 

  • به منوی Media بروید و  Convert/Save را انتخاب کنید. سپس روی Disc tab کلیک کنید.
  • در اینجا میتوانید محل شروع را تنظیم و یک فصل یا قسمت خاص را rip کنید.
  • نام فایل را وارد کنید و مطمئن شوید که با MPG. به اتما میرسد.
  • حالا روی Start ripping کلیک کنید. در پایان روی Save کلیک کنید.

 

2. Record Videos (ضبط کردن ویدئوها)

در VLC جدید، شما در طول تماشای ویدئو میتوانید آن را ضبط کنید. دکمۀ ضبط کردن به طور پیشفرض مخفی است. برای دیدن آن به منوی View رفته و سپس روی Advanced Control کلیک کنید. حالا دکمۀ سرخ رنگ ضبط کردن ظاهر میشود. کلیک کردن روی این دکمه در هنگام پخش ویدئو باعث ضبط شدن ویدئو میشود. کلیک دوباره روی این گزینه باعث توقف عمل ضبط کردن میشود.

کارهایی که نمیدانستید VLC media player میتواند انجام دهد

3. Play RAR files (پلی کردن فایل های RAR)

آیا میدانستید که VLC میتواند فایل های ویدئو را که Zip شده و در فایل RAR قرار دارند نمایش دهد؟ این فایل ها کاملاً راحت پلی میشوند و حتی میتوانید ویدئو را عقب و جلو ببرید. اگر فایل RAR به چندین فایل بخش بخش شده باشد، مشکلی نیست. فقط کافیست تا فایل اولی را بارگزاری کنید تا VLC بقیۀ کار را انجام دهد.

 

4. در حالت ASCII پلی کنید

VLC media player یک توانایی سرگرم کننده دارد که میتوانید با استفاده از توانایی ویدئوها را در حالت هنر ASCII پلی کنید. برای فعال سازی این قابلیت VLC media player را باز کرده و به منوی Tools بروید سپس روی گزینۀ Preferences کلیک کنید. بخش “Video” را باز کنید و د سمت راست بخش “Outpu” گزینۀ Color ASCII art video output را از لیست کشویی انتخاب کنید. حالا آن را Save کنید. حالا هر ویدئویی را که خواستید پلی کنی و از هنر ASCII لذت ببرید.

کارهایی که نمیدانستید VLC media player میتواند انجام دهد

5. Listen to online radio (به رادیوهای آنلاین گوش دهید)

VLC صدها ایستگاه رادیوئی Shoutcast را در بر میگیرد. فقط باید این بخش را فعال کنید، پس به منوی Media رفته و سپس Services Discovery و در پایان Shoutcast radio listings. حالا Playlist را باز کرده و در میان ایستگاه ها به جستجو بپردازید.

کارهایی که نمیدانستید VLC media player میتواند انجام دهد

6. Convert Autio and Video formats (تبدیل فرمت های صوتی و تصویری)

در VLC شما میتوانید فایل های صوتی و تصویری را به دیگر فرمت ها تبدیل کنید. چندین فرمت مختلف مانند MP4, WMV, AVI, OGG, MP3 و غیره پشتیبانی میشوند. برای دسترسی به تبدیل کننده مراحل زیر را بپیمایید:

 

  • به منوی Media بروید. سپس Convert/Save.
  • فایلی را که میخواهید تغییر فرمت دهید با استفاده از دکمۀ Add در صفحه Load کنید.
  • سپس روی گزینۀ Convert کلیک کنید.
  • حالا خروجی و فرمت فایل و جایی که میخواهید فایل ذخیره شود را انتخاب کنید.

 

کارهایی که نمیدانستید VLC media player میتواند انجام دهد

7. Download YouTube and other online videos (دانلود ویدئوهای Youtube و سایر ویدئوهای آنلاین)

ابتدا آدرس فایل ویدئویی را از صفحۀ Youtube کپی کنید. حالا در VLC به منوی Media رفته و سپس به Network Stream بروید. آدرس را Paste کرده و روی Play کلیک کنید.

 

بعد از اینکه VLC شروع به Stream کردن ویدئو کرد به منوی Tools رفته و سپس Codec Information در پائین پنجره شما یک جعبۀ موقعیت میبینید.

 

آدرس را از آنجا کپی کرده و در آدرس بار مرورگر خود Paste کنید. حالا مرورگر شما شروع به ذخیره کردن فایل در هارد دیسک شما خواهد کرد. اگر دانلود منیجر داشته باشید که چه بهتر میتوانید با کپی آدرس در دانلود منیجر خود فایل ویدئویی را دانلود کنید.