پارس ناز پورتال

نکاتی درمورد رنگ کردن مو

نکاتی درمورد رنگ کردن مو

رنگ کردن بر اساس شرایطی که موها دارند ترتیب و اولویتی دارد مثلا زمانی که موهای طبیعی یعنی رنگ نشده را میخواهید رنگ کنید از پشت گردن و با دو سانت فاصله به ریشه رنگ را میزنید و بعد به ریشه ها چراکه ریشه ها دمای بالاتری را دارند و زودتر رنگ میگیرند همینطور اگر موی دکلره شده داریم رنگ ساقه و ریشه را همزمان میگزاریم و در زمانیکه ریشه گیری میکنیم  یعنی ریشه ها طبیعی اند یا تیره تر از ساقه ها یا رنگ جدیدی میگزاریم و همینطور رنگ ما روشن است اول ریشه را رنگ میگزاریم و بعد ساقه ها را و درنهایت هم اگر رنگی که میگزاریم تیره هست ریشه و ساقه را همزمان رنگ میگزاریم.

-اگر موها مش شده اند یا دکلره دار هستند و میخواهیم یکدست شوند اول کل موها را با رنگ شماره ۴ و اکسیدان ۶درصد تیره میکنیم و بعد از ۲-۳ بار شستشو رنگ روشن میگزاریم چراکه دکلره روی دکلره باعث سوختن موها میشه.

-اگر ریشه ی شما روشنتر از ساقه ها شده میتوانید همان رنگ را با اکسیدان ضعیفتر و کمتر روی ریشه ها بگزارید.

-اگر رنگتان تیره شده و روشنتر میخواهید بسته به درجه ی روشنی که مدنظرتان است اگر کمی بازتر میخواهید میتوانید موها را دو دست با اکسیدان ۹درصد و شامپو بشورید و اگر روشنتر میخواهید یک پیمانه پودر دکلره و یک پیمانه شامپو و مقداری اکسیدان ۶درصد را روی موها زده و ۵-۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد بشورید و همان سری رنگ با شماره ی ۹ را بزنید.

-اگر پایین موهایتان کمرنگ شدند میتوانید برای رنگ کردن از همان رنگ معمولی استفاده کنید فقط برای نوک موها که دارای خلل هستند تا رنگ را در خود نگه دارد از یک درجه تیره تر با مقداری رنگ طلایی یا زرد که رنگ روشن به مو میدهد استفاده کنید.

-اگر انتهای موهایتان رنگ نخواهد گرفت که معمولا به خاطر اینکه دارای منفذ و خلل های بسیاری هستند و باید قبل از گذاشتن رنگ این منافذ از رنگ پر شوند . رنگ مورد نظرتان را و یا رنگ یک درجه تیره تر را انتخاب و بدون اکسیدان آن را بر روی نوک موهایتان بگذارید. سپس موها راخشک کنید. بعد رنگ ها را طبق معمول بر روی مو ها بگذارید تا رنگ تثبیت شود.
-در تابستان رنگ موها ثابت نیستند چراکه تاثیرات مخرب خورشید ، گرما و یا آب آنها را بی دوام خواهد کرد.
-وقتی موهایتان سبز شد؛ وقتی که یک رنگ با پایه های آبی ،به موی زرد و یا طلایی زده شود در نتیجه رنگ سبز می شود. با جانشین کردن یک رنگ با پایه بنفش یا قرمز دار رنگ طبیعی تری خواهد داد.

-وقتی که بلوند قرمز روشن کمرنگ شده و تبدیل به نارنجی می شود مقدار کمی رنگ طلایی، قرمز برای هایلایت کردن اضافه کنید.

-وقتی که موی فعلی تان از رنگی که انتخاب کرده اید تیره تر است به یک دکلره کننده نیاز داریم تا رنگ قبلی را به سطح و درجه برابر با رنگ انتخابی برساند و رنگ دلخواه بدست بیاید.
-وقتی که رنگ غالب مو سفید است (بیشتر مو سفید شده ) از جایی که سفید ترین موها را دارد شروع کنید و اول ریشه ها را رنگ بگزارید و بعد ساقه ها را.

-مویی که سریعا در حال سفید شدن است استفاده از رنگ های روشن تر رنگ مطلوب تری خواهد داد چرا که موهای سفیدی که دوباره رشد کرده و با موهای رنگ کرده مخلوط می شوند کمتر مشخص می شوند.

-موهای سفید مقاوم حاشیه سر میتوانید اول این منطقه و این موها باید رنگ شوند و پس از اتمام رنگ کردن دوباره باید رنگ شوند. احتمالا یک تون تیره تر باید به این ناحیه و موهایش زده شود.

-بعد از رنگ کردن موها حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.