پارس ناز پورتال

سوزن های گیاهی برای لاغری

مجموعه : رژیم و تغذیه
سوزن های گیاهی برای لاغری

در طب چینی برای درمان زیبایی بدن به صورت موضعی سعی می شود تا ریشه ای درمان و از طب سوزنی و طب گیاهی و سایر روشهای طب چینی برای اثر بخشی سریعتر و رسیدن به تناسب اندام در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
 
1×1.trans سوزن های كوچک و گیاهانی كه افراد مبتلا به چاقی و عدم تناسب اندام را امیدوار می کند
هیچ چیزی به اندازه چاقی موجب آزردگی فرد نمی‌شود تا جایی که برای رفع آن دست به دامن هر روش و توصیه‌ای از جمله قرص‌های لاغری تا دستگاه‌های مختلف شده‌اند؛ اما آنچه امروز در دل آنها نور امیدی ایجاد کرده، لاغری با

استفاده از سوزن‌های کوچکی است که البته بسیار نازک هستند و برای درمان های مختلف و تسکین درد در قسمتهایی از بدن فرو می روند.

1×1.trans سوزن های كوچک و گیاهانی كه افراد مبتلا به چاقی و عدم تناسب اندام را امیدوار می کند

البته نه فقط آلرژی، آرتروز، میگرن، درد دست و شانه و گردن،بیماریهای زنان ، روحی روانی و غیره،بلکه آنچه امروز بیش از هر چیز توجه افراد را به این روش درمانی جلب می کند، تاثیرات آن در رفع چاقی است که البته این مسئله نیز مانند بسیاری از موارد
مورد نزاع پزشکان طب سنتی و مدرن قرار گرفته است


به گفته متخصصان و کارشناسان طب سوزنی در این شیوه، درمانگر با استفاده از سوزن هایی به کاهش سایز و لاغر شدن برخی از اندام‌ها مانند شکم و پهلو‌ها،سینه ها و سایر قسمتها می‌پردازد؛ به گونه ای که با تحریک اندام مورد نظر به کلاژن‌سازی‌، جمع شدن،رفع سلولیت و کاهش سایز آن قسمت کمک می‌کند و بیمار پس از گذراندن دوره درمانی خود می‌تواند شاهد کاهش وزن و کاهش و افزایش سایز در موضع مورد نظر باشد.
1×1.trans سوزن های كوچک و گیاهانی كه افراد مبتلا به چاقی و عدم تناسب اندام را امیدوار می کند

طب سوزنی ۷۰ درصد از اشتهای کاذب فرد را از بین می‌برد و موجب کنترل ریزه خواری ها و درمان چاقی عمومی و موضعی می شود:

طب سوزنی اشتهای فرد را کم می کند و ۷۰ تا درصد اشتهای کاذب وی را از بین می برد و همین امر باعث کاهش وزنش نیز می شود.
طب سوزنی سوخت و ساز بدن و تجمع چربی ها در قسمتهای بدن را تنظیم می کند و به همین دلیل فرد ضمن کاهش وزن، دچار سستی و ضعف بر خلاف بعضی از رژیمهای غذایی نمی شود؛ در صورتی که این کار توسط متخصص مربوطه انجام گیرد هیچ عوارضی از جمله ریزش مو ،آسیب رسیدن به ارگانهای بدن و غیره برای فرد ندارد، همچنین این روش درمانی چاقی های موضعی را نیز از بین می‌برد که یکی از موارد شایع در جامعه ی ما می باشد .

البته قابل توجه شما که درمان با طب سوزنی و روش امبدینگ در ابتدا باعث کاهش سایز موضعی بیشتر و به مرئر کاهش وزن بدن را در پی دارد.زیرا بیشتر چاقی ها برای تجمع چربی در بدن است که این چربی ها وزن کمتری نسبت به ماهیچه دارند و بعضی از مردم اینها را با هم یکی می دانند.

در درمان با طب سوزنی تعداد جلسات و دوره مورد نیاز برای لاغری بستگی به نوع، مدت و میزان چاقی دارد،که معمولا”بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه حداقل دوره زمانی مورد نیاز برای از بین رفتن چاقی در فرد است و پس از ثابت شدن حالت بی‌اشتهایی، جلسات به مرور در فواصل زمانی بیشتر برگزار می شود.



البته در افراد مختلف این جلسات کمتر و یا بیشتر خواهد بود،شرایط سنی و شرح اعلام وضعیت استفاده فرد از سایر روشهای لاغری دیگر نیز مهم است که در مشاوره ی حضوری می توان نتیجه ی بهتری را در مورد تعداد جلسات درمان مشخص کرد.

تاثیر طب سوزنی در لاغری افراد به هیچ وجه به دلیل اثرات القایی در فرد نیست، اثرات بی اشتهایی ناشی از طب سوزنی از یک تا سه سال و شاید بیشتر که بستگی به تغییر سبک زندگی دارد، در فرد باقی می ماند و پس از پایان دوره به هیچ وجه اشتهای فرد به غذا خوردن بلافاصله بر نمی گردد، در حالی که در روش رژیم درمانی ،فرد پس از قطع کردن رژیم غذایی، اشتهای دو برابری برای غذا خوردن دارد و همین امر باعث بازگشت چاقی می شود و اگر تکرار شود باعث سلولیت و سفت شدن چربی های بدن و اینکه به راحتی دیگر فرد با این رژیم ها و سایر روشها به لاغری ماندگار نمی رسد.

1×1.trans سوزن های كوچک و گیاهانی كه افراد مبتلا به چاقی و عدم تناسب اندام را امیدوار می کند

کاهش سایز یا کاهش وزن با طب سوزنی ؟ یا هر دو؟


طب سوزنی می تواند با افزایش التهاب در بدن سبب افزایش سوخت چربی , کاهش وزن و سایز گردد. کاهش وزن بدست آمده تاثیر بسیار خوبی روی دردهای اندام تحتانی  , کمر و برخی از بیماریهای هورمونی (PCO ) می گذارد . اخیرا چربی های اضافی  شکمی را به عنوان یک کانون تولید هورمون در نظر می گیرند .این چربی ها  در خانم های جوان می تواند سبب بیماریهای متعددی گردد که ممکن است به صورت بی نظمی عادت ماهانه یا نا باروری بروز

کند.در بیماران سنین بالاتر, دیابت بیشتر شیوع پیدا می کند. کاهش وزن می تواند تاثیر بسیار خوبی روی این نوع بیماریها داشته باشد. در این نوع  بیماریها ,کاهش وزن بسیار مهمتر از کاهش سایز است.
 از نگاه مردمی :

کاهش سایز شاید فقط دلیل زیبایی داشته باشد ولی چنین نیست .  مطالعات نشان داده است که افزایش سایز شکمی اثر مستقیمی روی افزایش درصد بروز بیماریهای قلبی عروقی ,دیابت نوع دو و سندروم متابولیک  و بیماریهای متعدد دیگری دارد . کاهش سایز  در کنار اثر مثبتی که روی روان بیمار  میگذارد  میتواند سبب جلوگیری از بروز زود هنگام بیماریهای فوق گردد .

آیا گرفتن رژیم غذایی ,در کنار طب سوزنی, خوب است ؟ پس دیگر چرا طب سوزنی کنم؟
این سوالی است که غالبا در ذهن مطرح می شود , که چرا همراه طب سوزنی  باید رژیم بگیرم؟

نکته مهم اینجاست که طب سوزنی سوخت بدن شما را بالا می برد  ,در نتیجه سبب کاهش وزن به دلیل افزایش سوخت می گردد. حال اگر شما دائما با افزایش خوراک مقدار ورودی غذا را افزایش دهید , این غذا جایگزین وزن کم شده می گردد  و وزن با سرعت کمتر کاهش می یابد چون هر چند که سوخت بدن افزایش یافته ولی ورودی غذا کاهش نیافته است. حالا اگر با طب سوزنی وزن کم شود و با کنترل غذا ,شما وزن را دوباره جایگزین نکنید , با سرعتی دو برابر یک شخص عادی می توانید وزن کم کنید.

چاقی تا چه اندازه می تواند برای سلامتی خطرناک باشد؟

در بین بیماریهای قابل پیشگیری، مرگ ناشی از چاقی مفرط، بعد از مرگ ناشی از دخانیات رتبه دوم رادارد. در مجموع طول عمر افراد چاق در مقایسه با افراد غیر چاق بطور متوسط ۵/۱۰ سال کمتر است.

اگر وزن بالای خود را کاهش ندهیم چه بیماریهایی در انتظار ما است؟

شیوع بیماریهای همراه مثلا آسم در۲۵% افراد چاق،  پرفشاری خون در بیش از ۳۰% افراد،  بالا بودن قند خون در ۲۰% افراد به دنبال عدم تحمل گلوکز ، بازگشت محتویات معده به مری (رفلاکس) در۳۰- ۲۰ درصد افراد، اختلالات هورمونی در خانمها، کبد چرب، فشار خون بالا و افزایش چربی خون که عوامل خطر برای ابتلا به بیماریهای قلبی میباشند، کاهش اعتماد به نفس این بیماران و نارضایتی از  وضعیت ظاهر خود عواملی هستند که لزوم درمان اصولی را در این افراد نشان میدهد.

طب سوزنی چگونه سبب کاهش وزن می شود ؟
– طب سوزنی با کاهش اشتها و افزایش احساس سیری(تاثیر روی مرکز هیپوتلاموس مغز), بهبود حرکت روده ها وکاهش یبوست, ایجاد آرامش ذهنی( تا ثیرات ضد اضطرابی) هورمونهای ترشح شده در هنگام اضطراب ونگرانی چاق کننده می باشند و بهبود خواب سبب کاهش وزن می گردد.

آیا در کاهش وزن با طب سوزنی رعایت رژیم غذایی الزامی است ؟
خیر ، در مواردی که  بیمار قادر به رعایت رژیم غذایی نباشد طب سوزنی می تواند به تنهایی موثر باشد  ولی با سرعت کمتر.

چه مدت طول می کشد تا وزن و سایز کاهش یابد؟
معمولا در بیشتر افراد, در هفته  اول یا دوم درمان, کاهش وزن و سایز آغاز می شود.
طب سوزنی در درمان چاقی برای چه کسانی مناسب است؟
۱٫     افراد با چاقی ساده .
۲٫     افراد مبتلا به درد کمر یا زانو که نمیتوانند ورزش کنند و باید وزن خود را کم کنند.
۳٫     بیماران دیابتی با وزن بالا .
۴٫     بیماران چاقی که اخیرا فشار خون بالا داشته اند.
۵٫     همه کسانی که کاهش وزن می تواند علاوه بر بهبود زیبایی ظاهری در درمان مسائل پزشکی آنها نیز کمک کننده باشد.


آیا طب سوزنی  در افرادی که درد زانو دارند و  نمی توانند ورزش کنند, می تواند سبب کاهش وزن گردد؟
بله، بدون ورزش نیز می توان وزن خود را با طب سوزنی کاهش داد ولی با سرعت کمتر.

نکته اینکه قرار نیست بیمار تا آخر عمر هر روز طب سوزنی شود پس بهتر است یاد بگیرد که غذای خود را کنترل کند تا دوباره آرام آرام چاق نشوید.

یکی از مهمترین مسائل مطرح در خصوص طب سوزنی انجام این روش درمانی توسط افراد متخصص و در مراکز درمانی معتبر است،  در حالی که امروزه بسیاری از پزشکان که مبادرت به انجام طب سوزنی می‌کنند از فلسفه و دانش کهن آن اطلاعی ندارند و بدون تشخیص صحیح، تنها به کم کردن اشتهای بیماران می پردازند، این افراد ضربه مهلکی به این طب وارد می‌آورند؛ زیرا بیماران را نسبت به این طب بدبین می‌کنند.
قابل ذکر است که در ایران اقدامات بسیار خوبی در جهت توسعه طب سوزنی انجام شده است، و طب سوزنی بیشتر از طب سنتی  مورد توجه قرار گرفته و روی آن کار شده است و آموزشهایی نیز برای سایر پزشکان عمومی در نظر گرفته شده است.


اما در مقابل این اظهارنظرها موضع گیری های متخصصان طب مدرن یا غربی نیز قابل توجه بوده و نزاع قدیمی طب سنتی و مدرن در این مورد نیز به خوبی نمایان است؛ به طوری که متخصصان و کارشناسان تغذیه در طب مدرن تاثیر طب سوزنی در رفع چاقی را تاثیری کوتاه مدت، القایی و موقت می دانند.

لازم هست که بدانید مهمترین اقدام برای لاغر شدن افراد، علاوه بر درمان با طب سوزنی، اصلاح شیوه زندگی و روش اصلاح تغذیه ای فرد است که این نکات به شما گفته خواهد شد تا درمان ماندگار تری را بعد از رسیدن به تناسب اندام داشته باشید..

داشتن تناسب اندامی که شما می خواستید با طب سوزنی و سایر روشهای مکمل در طب چینی امکان پذیر است:

در طب چینی برای درمان زیبایی بدن به صورت موضعی سعی می شود تا ریشه ای درمان و از طب سوزنی و طب گیاهی و سایر روشهای طب چینی برای اثر بخشی سریعتر و رسیدن به تناسب اندام در کمترین زمان ممکن انجام می شود.


این روشها می تواند به خوبی و ماندگاری بالا،باعث بزرگ و کوچک کردن و سفت کردن سینه ی فرد،باسن،کوچک کردن بازوها و افتادگی پوست بازو،کاهش سایز پهلو، شکم و ران و همچنین می توان سلولیت پوست را از بین برد.
تعداد جلسات برای درمان چاقی عمومی و موضعی مورد نظر و همچنین قسمتهای ذکر شده در این گزارش حدودا” بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه در نظر گرفته می شود و مواردی هم برای اصلاح تغذیه و سبک زندگی به فرد داده می شود تا این تناسب اندام و رسیدن به لاغری برای فرد مورد درمان ماندگاری خوبی داشته باشد.

در خصوص نتیجه ی درمان و تعداد جلسات دقیق تر بهتر است که یک جلسه مشاوره ی حضوری با داشته باشید.
 1×1.trans سوزن های كوچک و گیاهانی كه افراد مبتلا به چاقی و عدم تناسب اندام را امیدوار می کند

در این روش درمانجویی که با طب سوزنی حدود ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یک جلسه زمان می گذاشت و هفته ای ۳ جلسه نیز برای درمان با طب سوزنی مراجعه می کرد الان با انجام یک جلسه کت گوت یا امبدینگ تا یک ماه فرد این تحریکات را به همراه دارد،هر جلسه امبدینگ معادل ۱۰تا ۱۵جلسه طب سوزنی می باشد.
لازم به دکر است که برای کنترل این تحریکات و چرخش انرژی بهتر در بدن فرد لازم است تا فرد جلسات پیگیری را که معمولا” هفته ای یک بار است داشته باشد تا از طب سوزنی و سایر روشهای طب چینی برای اثر بخشی بهتر نیز استفاده شود.


درمان چاقی با تغذیه طبیعی و گیاهان چربی سوز:

معمولا بیماری چاقی در اثر اختلالات هورمونی و یا تغذیه نامناسب و کم تحرکی می باشد.یکی از چیزهایی که در چاقی نقش موثر و زیادی ایجاد می کند ،قند وشکر تصفیه شده وتمامی شیرنیهایی است که از آنها ساخته می شوند، چون این مواد خالی از املاح ،ویتامینها ومواد فیتو نوترون(مواد موثره) می باشند، بسیار مضر برای بدن بوده ومی توانند سر منشا بسیاری از بیماریها از جمله انواع  چاقی ها و بیماری قند باشند.

مصرف قند وشکر تصفیه  شده وسایر شیر نیهای مصنوعی ،تعادل میکروبهای مفید روده ها را به هم می زند .میکروبهای مفید روده ها ،فواید فراوانی برای بدن دارند که از جمله ی آنها می توان به تولید بسیاری از ویتامینهای گروه ب اشاره کرد.زمانی که قند وشکر تصفیه نشده وارد بدن می شود، از دیواره معده سریع جذب خون شده ومیزان قند خون افزایش پیدا می کند واز آن طرف انسولین تحریک شده وترشح زیادی انجام می دهد.چون این قند ها خالی از املاح و ویتامینها هستند، قابل مصرف هم نیستند.بنابراین، این قندها برای مصرف خود املاح و ویتامین از سلولها دزدیده و به مصرف سوخت بدن می رسند و یا اینکه به چربی تبدیل شده و دور شکم،باسن ،رانها وکپلها ذخیره شده و چاقی های موضعی ایجاد می نمایند.

همچنین در میان هورمونهای بدن، تستسترون و سروتونین در بروز چاقی نقش بسیار مهمی دارند و علت  تعدادی  ازچاقی های عمومی و موضعی می باشند.کمبود تستسترون در بدن موجب تمایل بدن به جذب و ذخیره چربی و کاهش توده های عضلانی و در نتیجه چاقی می باشد.کمبود ترشح سروتونین در بدن نیزموجب افزایش احساس گرسنگی بی موقع و افزایش ریزه خواری،هرز خواری در طول روز می گردد.

در خصوص درمان چاقی علاوه بر طب سوزنی که تحریک کننده و تنظیم کننده انرژی برای تعادل بین ارگانهای بدن است،ما معجونی با ترکیب ۸ گیاه را جهت اثر بخشی سریعتر و ماندگارتر پیشنهاد می کنیم که اثرات آن می تواند موجب افزایش هورمونهای تستسترون وسروتونین گردد و مصرف آن بعد از مدت موجب دفع ادم(تجمع مایعات) و حذف چربی های اضافی و موضعی در سلول های بدن می شود. این معجون گیاهی، جاذب املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن است و به مقدار لازم املاح و مواد معدنی ای که کمبود آنها در بدن عاملی برای بروز چاقی است را تامین می کند و فرد می تواند به تناسب اندام می رسد.