پارس ناز پورتال

اشکالات آرایشی

اشکالات آرایشی

گاهی اوقات خانم های عزیز برای اینکه سعی کنند آرایشی زیباتر داشته باشند کاراهایی انجام می دهند که آن ها را نه تنها زیباتر نمی کند بلکه زشت تر می کند. گریم و آرایش صورت نقش مهمی در زیبایی افراد ایفا می کند اما اشتباهات در آرایش نیز نقش برعکس را روی صورت شما ایفا می کند.
پنج کاری که برای داشتن آرایشی زیبا باید از آنها خود داری کنید. در این بخش از مجله پزشکی دکتر سلام، کارهایی که در آرایش نباید انجام دهید را به شما می گوییم.

این ۵ مورد عبارتند از: استفاده از کرم پودر نادرست، سایه های سرخ و قرمز، خط لب دقیق، برق لب فراوان و ابروهای نقاشی شده. هر یک از این موارد را برای شما توضیح می دهیم.

– تونر ( کرم پودر ) با رنگ نادرست
زنی که از رنگ نادرست استفاده می کند به راحتی در میان جمع قابل تشخیص است، چرا که یقه بلوزش همیشه رنگی و کثیف است ! این نشان دهنده آن است که او برای مطابقت رنگ چهره و بدن مقداری از کرم پودر را به گردن خود نیز مالیده است !
به یاد داشته باشید ، در صورتی که پایه آرایش موجب تغییر رنگ پوست صورت شما شود ، رنگ اشتباه را انتخاب کرده اید. رنگ تونر درست ، دقیقا باید با رنگ پوست منطبق باشد. برای انتخاب درست شما باید کمی از تونر را در امتداد خط چانه مالیده وخوب پخش کنید و نتیجه را در آینه و در روشنایی طبیعی ببینید. رنگ درست رنگی است که با رنگ اصلی صورت شما تفاوت نداشته باشد.
توجه : محصولات با ته رنگ زرد با اکثر پوست ها همخوانی دارند، برخلاف رنگ های گلگون. اگر در انتخابتان تردید دارید، رنگ زرد را انتخاب کنید .

– سایه های سرخ
اغلب زنان در آرایش خود از سایه های قرمز برای پلک استفاده می کنند . این کار را نکنید! رنگ های صورتی و قرمز ، انتخاب خوبی برای پلک های متحرک نیست !
سایه های رنگی چشم را گریان، خسته و از پا افتاده جلوه می دهند . اگر ایده آرایش “ساده” برای شما دوست داشتنی است پس ترکیبی از سایه های با ته رنگ بژ یا طلایی بخرید . این برای شما نگاه زیبایی به ارمغان می آورد.
سایه ها برای استفاده روزانه بسیار سودمند هستند و شما می توانید با استفاده از آنها به راحتی چشم خود را شکیل کنید، البته برای یک آرایش ایده آل شما باید رنگ مناسب را انتخاب کنید..

– خط لب دقیق
استفاده از خط لب دو یا سه درجه تیره تر از رژ لب، اصلا طبیعی نیست و تازه دیگر مد هم نیست ! با این شکل خط لب یک دایره دور لب می گذارید مثل اینکه تازه یک فنجان قهوه خورده باشید و فراموش کرده باشید دور لبتان را با دستمال پاک کنید.
برای یک آرایش طبیعی سعی کنید تا از یک خط لب همرنگ یا یک درجه تیره تر از رژتان استفاده کنید . خط لب را بعد از استفاده از رژ بکشید و نه قبل از آن ! از یک برس مخصوص برای محوکردن خطوط استفاده کنید.

– برق لب فراوان
چند سال پیش رژ لب براق جایگزین رژ لب سنتی شد چرا که استفاده از آن آسان و سریع بود ،این رژها با ایجاد درخشش و شفافیت حتی روی خنثی ترین آرایش ها ، باعث ایجاد یک آرایش طبیعی می شوند . با این حال ، زنان شروع کردند به استفاده بیش ازحد از آن . پس، به یاد داشته باشید، فلسفه ” هر چه بیشتر ، بهتر” در اینجا کار نمی کند. یک لایه براق روی لب فریبنده است اما ۳-۴ تا مبتذل است!
برخلاف رژلب معمولی ، رژهای براق لب ها را حجیم تر می کند و جلوه طبیعی آن را حفظ می کند . دلیلی که باعث شده در میان دختران محبوب شود اینست که لب های لطیف نشانی از طراوت و جوانی است . زنان مسن تر نیز به این دلیل عاشق این محصولات هستند که چین و چروک های ریز دور لب را می پوشاند .

– ابروهای نقاشی شده
ابرو باید مرتب بوده و شکل مشخصی داشته باشد، اگر چه برخی زنان آن را بسیار پررنگ می کنند، نقاشی شده مثل کاریکاتور ! رسم دقیق یک ابروی مشخص با یک مداد ابرو کاریست که یا از روی عجله انجام می شود و یا از روی جهالت !
اگر شما تاکنون با این واقعیات مواجه نشده اید پس شما آرایش خوبی دارید . اما اگر برخی از این ویژگی ها برای شما آشنا هستند، وسوسه خود را کنترل کرده و سعی کنیدتا حرفه ای آرایش کنید! تیم دکتر سلام، امیدوار است که این مطلب نیز مانند بقیه مطالب سایت، برای شما مفید واقع شده باشد