پارس ناز پورتال

سریال قهوه تلخ ۱۲۰ قسمتی می شود – شوک جدید از مجموعه ۲۵ قهوه تلخ..!

مجموعه : اخبار سینما
سریال قهوه تلخ ۱۲۰ قسمتی می شود – شوک جدید از مجموعه ۲۵ قهوه تلخ..!

……

فان پاتوق –  در ادامه گفته های امیرمهدی ژوله از نویسندگان قهوه تلخ را در موارد  تاخیر های پیاپی انتشار , ۱۲۰ قسمتی شدن سریال و مضمون قسمت های آینده میخوانید .

ایسنا: سریال «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری تا ۱۲۰ قسمت ادامه پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه این سریال پس از ورود به زمان حال که از سری ۲۵ شاهد آن خواهیم بود، با یک ماه وقفه عرضه می‌شود تا سازندگان فرصت کافی برای رساندن قسمت‌های جدید داشته باشند.

امیرمهدی ژوله ـ یکی از نویسندگان «قهوه تلخ» ـ با اعلام خبر بالا خاطرنشان کرد: زمانی که ما کار را شروع کردیم، قرار بود ۹۰ قسمت سریال بسازیم و بعد یک کار سینمایی ارائه بدهیم. قرار بود در آخر سریال افرادی که در گذشته زندگی می‌کنند، قهوه بخورند و به حال بیایند و در فیلم سینمایی به این موضوع بپردازیم که این آدم‌هایی که به حال می‌آیند چه اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد و چه ماجراهایی را تجربه می‌کنند اما بعدا تصمیم گرفتیم که فیلم سینمایی نداشته باشیم و سریال را تا ۱۲۰ قسمت ادامه بدهیم، اما باید از قسمت ۹۰ به ۱۲۰ یک شوک را ایجاد می‌کردیم و همین روند را ادامه نمی‌دادیم؛ در نتیجه پیشنهادی که برای کار سینمایی در نظر گرفته بودیم به سریال رفت که شخصیت‌ها از قسمت ۹۰ به حال بروند و موقعیت کمدی جدید و بستر جدید و آدم‌های جدید را داشته باشیم که این اتفاق کمی جلو افتاد و الان سری ۲۵ که پخش بشود آقای مدیری در آن صحبت می‌کنند و توضیحاتی را ارائه می‌دهند.

این نویسنده «قهوه تلخ» اعلام کرد: اکنون در سری آینده ۱۵ تا ۱۷ نفر از شخصیت‌های اصلی قهوه می‌خورند و به آینده می‌آیند و ما شاهد ماجراهای آنها در آینده خواهیم بود.

او افزود: این اتفاق اکنون کمی جلوتر افتاده است و ما بعد از سری ۲۵، یک فاصله یک ماهه‌ای را تا سری ۲۶ خواهیم داشت که بتوانیم چند قسمت جلو بیافتیم. زیرا یکی از گله‌های مخاطبان این بود که سی‌دی‌ها مرتب به دستشان نمی‌رسد.

این نویسنده درباره این موضوع که برخی مخاطبان فکر می‌کنند از جذابیت سریال «قهوه تلخ» کاسته شده است؟ گفت: به نظرم با روندی که به آن اشاره کردم، جذابیت کار بیشتر می‌شود؛ از سوی دیگر این را قبول ندارم که کار از جذابیتش کاسته شده است. به نظرم قسمت ۱۲ تا ۲۰ از ۱۰ قسمت اول پرمغزتر بود و قسمت ۲۱ تا ۲۵ هم کارهای بهتری بودند. در واقع هرچه جلوتر رفتیم کار پخته‌تر و جذاب‌تر و پرکمدی‌تر شد به نظرم دوستان کمی کم لطفی می‌کنند.

ژوله تاکید کرد: ما باید ببینیم معیار مقایسه‌مان چیست؟ آیا داریم با کمدی‌های خارجی کار را مقایسه می‌کنیم یا با کمدی‌های تلویزیون یا با کارهای قبلی آقای مدیری؛ باید به یک نکته دیگر نیز توجه کرد و آن اینکه ما این کار را در سال ۸۸ شروع کردیم که فضایی پر از سوء تفاهم و پراسترس و فضای دوقطبی بود که باید محدودیت‌های زیادی را رعایت می‌کردیم. حتی در مورد یک قسمت ۷۶ مورد اصلاحیه داشتیم.

وی افزود: حالا که در این فضا یک سرمایه گذار آمده و به صورت خصوصی کار می‌کند، باید این نکات را در نظر داشت. اگر کار را با کمدی‌های قبل از انقلاب اسلامی و یا کمدی‌های خارجی مقایسه کنیم، می‌بینیم که آنها یا بر شوخی‌های مذهبی و یا شوخی‌های جنسی استوار هستند که قابل بازسازی نیست. هر کاری را باید در شرایط خودش دید. همین طور نمی‌شود در مورد چیزی حکم کلی دارد که یکنواخت شده است. از سوی دیگر این تغییر هم جواب به این گله‌هاست. در سری آینده به جای اینکه مستشار در گذشته باشد، آدم‌های زیادی به آینده می‌آیند.

ژوله درباره این موضوع که چقدر محدودیت‌ها به کیفیت کار آسیب رسانده است؟ گفت: محدودیت‌ها کیفیت همه کارها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در سریال آپارتمانی ساده‌ای چون «ساختمان پزشکان»، روانشناسان اعتراض کرده‌اند. محدودیت‌هایی که وجود دارد بر اساس نگاه‌های غلط به طنز، شرایط جامعه و اخلاقیاتی است که ما هم باید آنها را رعایت کنیم و در واقع چیزی برای کمدی ساختن باقی نمی‌ماند. اگر «قهوه تلخ» را با کارهای تلویزیون و حتی سایر کارهای آقای مدیری مقایسه کنیم، می‌بینیم که بالاتر است. سینمای کمدی آن سوی جهان هم ور افتاده است و این کمدی را با سریال‌های آن سو هم اصلا نمی‌توان مقایسه کرد زیرا فضای متفاوتی را داریم. باید به این نکته توجه کرد که ما هم بلدیم حرف‌های زیادی بزنیم و نقد کنیم اما هرچیزی را باید در ظرف خودش سنجید و به اینکه ما چه محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی داریم توجه کرد، نه به ایده‌آل‌های ذهنی، زیرا «قهوه تلخ» شبیه ایده آل ما هم نیست.

این نویسنده در پایان درباره‌ی سریال «قهوه تلخ»، گفت: ما تاکنون چند پایان را برای «قهوه تلخ» در نظر گرفته‌ایم؛ اینکه این سریال به چه سمت و سویی می‌رود و … همه در پایان‌بندی کار موثر است. حالا بستگی دارد که مردم چقدر از روند جدید داستان استقبال می‌کنند؛ از سوی دیگر در این شرایط نمی‌شود تصمیم‌گیری بلندمدت کرد.